با عنوان «آئینه تمام‌نما»؛

درس‌گفتارهای عاشورایی آیت‌الله حائری شیرازی منتشر شد

درس‌گفتارهای عاشورایی آیت‌الله حائری شیرازی در قالب کتاب «آئینه تمام نما» منتشر شد.

درس‌گفتارهای عاشورایی آیت‌الله حائری شیرازی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشر معارف همزمان با ایام دهه اول ماه محرم کتاب «آئینه تمام‌نما» را به قلم آیت‌الله حائری شیرازی و با موضوع بازخوانی اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا و تاثیرات اجتماعی آن، منتشر کرد.

این کتاب که در هفت فصل تدوین شده است در نخستین بخش از خود با عنوان «بینش و بصیرت حسینی» به بررسی جلوه‌های بصیرت در قیام امام حسین(ع) پرداخته و از این منظر موضوعات مختلفی همچون قیاس ابتلا حضرت ابراهیم(ع) و سیدالشهدا(ع)، شور و شعف امام در قیام، نقش رهبری حق در مشروعیت جهاد، بصیرت در آئینه رفتار عملی امام حسین(ع) را مورد بررسی قرار داده است.

در بخش دوم از این کتاب با عنوان درس‌های عاشورا، موضوعاتی چون صبر و استقامت، تسلیم نشدن در برابر ولایت طاغوت، تمایز اسلام حقیقی از اسلام دروغین، عمل به تکلیف و وظیفه محوری و... مورد توجه قرار گرفته است.

مولف در فصل سوم از کتاب به بررسی عوامل واقعه عاشورا پرداخته و در فصل چهارم پیامدهای آن را بررسی کرده است. در پنجمین فصل از این کتاب نیز مساله سوگ سیدالشهدا مورد توجه قرار گرفته است. در این فصل به صورتی مشروح  موضوع روضه و سوگ و اشک ریختن بر سیدالشهدا(ع) مورد توجه قرار گرفته و بحث‌هایی نیز درباره معنویت برپایی مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) بیان شده است.

ششمین فصل از کتاب نیز به زیارت امام حسین(ع) و آداب آن پرداخته است و پس از آن نیز موضوع انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا از نظر گذرانده شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: ثروتمندتر از امام حسین(ع) در عالم کجا پیدا می‌شود؟ تمامی حسینیه‌ها، موقوفه‌ها و... مال خودش است. از ثروت‌های بزرگ حسین‌بن علی(ع) اشک است. ابراهیم(ع) اسماعیل و مادرش را به دستور خدا، بدون زاد و توشه در بیابان گذاشت و برگشت. هاجر در هنگام وداع با او گفت: مار ا به چه کسی می‌سپاری؟ آن حضرت جواب داد: به خدا می‌سپارم. هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد ولی چون خدا به او گفته بود، این کار را کرد. بعد از آنکه هاجر هفت بار صفا و مروه را این طرف و آن طرف می‌رود و نتیجه نمی‌گیرد، خدا از زیر پای اسماعیل آب جاری می‌کند. چشمه زمزم هنوز هم جاری است و برای هر دردی شفاست. خدا برای حسین‌بن علی(ع) بالاتر از این را قرار داده است. چشمه زمزم از کنار خانه سنگی و خاکی خدا جوشید و اشک برای امام حسین(ع)  از کنار خانه حقیقی خداغ در روایات آمده است که قلب انسان مومن حرمتش از کعبه بیشتر است.

 کتاب «آئینه تمام نما» همچنین در قالب پویش کتابخوانی روشنا به تازگی توضیع شده و بهای آن نیز 9 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان