بررسی و مشخصات کیا ریو ۲۰۱۸ سدان و هاچ بک کره ای

در نمایشگاه خودروی پاریس فرانسه در سال ۲۰۱۶ میلادی برای اولین بار واپسین سری از کیا ریو به جهان معرفی شد.نسل اول کیا ریو، در سال.. در ادامه مطلب با کاربلد همراه شوید... .

در نمایشگاه خودروی پاریس فرانسه در سال 2016 میلادی برای اولین بار واپسین سری از کیا ریو به جهان معرفی شد.نسل اول کیا ریو، در سال 2000 رونمایی و تا سال 2005 در کره تولید شد.

 

 

از پایان سال 2016 میلادی ساخت مدل جدید ریو آغاز شد.از سال 2005 به ایران وارد شد و به مدت 7 سال، بدون ایربگ و ترمز ABS، توسط سایپا عرضه گردید.

 

مطالب پیشنهادی کاربلد :

معرفی و مشخصات رنو کپچر ایریدیوم ادیشن

جنسیس G70 هیوندای

 

مانند نسل سوم، مدل جدید ریو در دو کلاس بدنه‌ی صندوقدار و هاچبک طراحی شده است. نسبت به قبل سطح فناوری‌های به کار رفته در ریو، بهبود یافته و با موتوری مناسب، ایمنی بالاتری هم دارد.

 

 

هم‌اکنون نسل سوم به تعدادی محدود وارد کشورمان شده است، اما حالا می‌توان به حضور نسل چهارم این خودرو نیز امیدوار بود.کیا ریو یک هاچ‌بک ساب کامپکت می باشد که از طرف یک تولید کننده کره‌ای به بازار ارائه می‌گردد.

 

طراحی ظاهری کیا ریو 2018

جلوپنجره و چراغ‌های جلو کاملا شبیه به مدل‌های جدید پیکانتو و سراتو هستند، ضمن اینکه با بدنه‌ی کوچک خودرو، هماهنگی مناسبی دارند.

 

 

 

نمای خارجی آن در کادر جلو بهبود پیدا کرده است البته نکته بدی هم نیست که قسمت پشت آن نیز از نسل قبلی آن فولکس‌واگن گلف تأثیر گرفته است.ابعاد ریو در مدل جدید، تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و به نظر می‌رسد در شاسی و پلت‌فرم، یکسان باشند. مدل سدان 4.47 متر طول دارد که نسبت به قبل 1.5 سانتیمتر بزرگ‌تر شده است و مدل هاچبک 4.06 متر است که تفاوت چندانی با نسل سوم ندارد.

 

طراحی کابین کیا ریو 2018

درون کابین اتومبیل مورد بحث ما مجهز به یک صفحه نمایش صوتی – تصویری به سایز 5 اینچ، درگاه USB، صفحه LCD به سایز 3٫5 اینچ در پانل پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و صندلی‌های چرمی قرار دارد.

 

 

 

 

ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی با 6 اسپیکر،توانایی ارتباط با تلفن‌های هوشمند از طریق بلوتوث، AUX، رابط اندروید‌اتو (Android Auto ) و اپل کارپلی را نیز دارا است.

 

پیشرانه کیا ریو 2018

هر مدل، در سه تیپ LX، S و EX عرضه می‌شوند که در نوع پیشرانه و سطح آپشن‌ها متفاوت هستند.

نسخه‌ی EX که شامل موتور 1.6 لیتر با قدرت 130 اسب بخار با گشتاور 161 نیوتن‌متر است و ظرف 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

 

ارزان‌ترین مدل ریو LX است که پیشرانه‌ی 1.2 لیتری با حدود 90 اسب بخار قدرت به همراه دارد که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بیش از 12.5 ثانیه زمان می‌برد

 

ایمنی و فناوری کیا ریو 2018

ایمنی ریو در حالت استاندارد با 6 ایربگ تامین می‌شود، 4 کیسه‌ی هوا در جلو و باقی به صورت پرده‌ای در عقب هستند.

 

 

 

 

دوربین دنده‌ی عقب، کروز کنترل،سیستم هوشمند حفظ تعادل خودرو، ترمز خودکار با جلوگیری از برخورد، حفظ سکون خودرو در شیب، آپشن‌های انتخابی خواهند بود.

 

 

کیا عنوان کرده است که رینگ‌های اسپرت 15 اینچ و ترمز ABS روی هر چهار چرخ، به طور استاندارد روی ریو قرار خواهد گرفت.

 

نکات مثبت کیا ریو 2018

• قیمت
• مصرف سوخت
• تجهیزات رفاهی و ایمنی

 

نقاط ضعف کیا ریو 2018

•در سرعت بالاتر از 90 کیلومتر،صدای باد رفته‌رفته بالا خواهد رفت

•صدای زوزه ناشی از لاستیک‌ها در پیچ و خم های جاده

• کند بودن مدل پایه آن (نسخه 1٫4 لیتری)
• فضای تنگ قسمت عقب

 

کلام اخر :

بدون تردید طراحی ظاهری آن بهبود یافته و امکانات جدید بیشتری هم که در داخل کابین آن در نظر گرفته شده، این اتومبیل را به یک جایگزین خوب برای سایر رقیبانش تبدیل کرده است. با وجودی که نسخه 1٫4 لیتری ریو از مصرف عالی سوخت برخوردار است اما ما نسخه 1٫6 لیتری آن را ترجیح می‌دهیم آن‌هم تنها به این دلیل که این نسخه از کارکرد بهتری در بزرگراه‌ها برخوردار می باشد.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان