روستای سنگی سیمین ابرو

روستای «سیمین ابرو» در نقطه‌ای کوهپایه‌ای با بافت یکپارچه سنگی و معماری پله‌ای، کوچه‌های باریک و تنگ و حمام و خزینه واقع شده ‌است

روستای «سیمین ابرو» در نقطه‌ای کوهپایه‌ای با بافت یکپارچه سنگی و معماری پله‌ای، کوچه‌های باریک و تنگ و حمام و خزینه واقع شده ‌است.به گزارش ایرنا، این روستا با 300 سال قدمت ، از توابع بخش مرکزی همدان و در جنوب شرقی این شهرستان است روستای سیمین ابرو با 60 خانوار از طوایف لر و اقوام آریا و سوارکار و به شغل باغداری مشغول هستند این روستای گردشگری نخستین روستا در استان همدان است که طی برنامه چهارم توسعه بهسازی شده است.

به دلیل نزدیکی روستای سیمین ابرو و روستای ورکانه به شهر و نیز قابل دسترس بودن این دو روستا می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

تاریخچه یکجانشینی این روستا به 300 سال پیش مربوط می‌شود و این روستا دارای دو طایفه است که با حضور خود به زندگی روستایی در سیمین ابرو معنا بخشیده‌اند.

استفاده از مصالح بومی و نوع خاص معماری خانه ها، مغازه ها و مراکز محلات این منطقه را به عنوان روستای شاخص با ارزش های معماری قابل توجه معرفی می کند.

گفتنی است باتوجه به شرایط طبیعی و کوهستانی منطقه و بن بست بودن ، این روستا به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده که این خود زیبایی های طبیعی را به تصویر می کشد.

روستای سیمین یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان با جاذبه های طبیعی منحصر به فرد و بافت با ارزش تاریخی است که می تواند تقویت کننده صنعت گردشگری این استان باشد.

مردم این روستا با گویش لری صحبت می‌کنند و90درصد درآمد آنها از راه باغداری گردو است و گردو عمل آمده در این منطقه یکی از بهترین گردوهای ایران محسوب می شود.

بیشتر اهالی این منطقه دارای نام خانوادگی کهوند هستند و بر اساس سرشماری سال 1385جمعیت آن 323نفر (72خانوار) است

روستای سنگی سیمین ابرو

روستای سنگی سیمین ابرو
روستای سنگی سیمین ابرو

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر