نقاشی روی صورت کودکان

برای رنگ‌آمیزی صورت کودکان از وسایل مختلف استفاده می‌شود. عده‌ای از ماژیک‌های معمولی، برخی از وسایل آرایشی خانم‌ها،. تعدادی از آبرنگ و برخی هم از رنگ گواش برای این کار استفاده می‌کنند. حرفه‌ای‌ها هم رنگ‌های گریم را به کار می‌برند.

نقاشی روی صورت کودکان

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده

 

گهگاه در نمایشگاه‌های گوناگون با غرفه‌هایی روبه‌رو می‌شویم که مشغول رنگ‌آمیزی صورت بچه‌ها هستند. کودکان و والدین آنها خوشحال از اجرای این مراسم در صف ایستاده‌اند و کودکان عاشق این سرگرمی‌هستند؛ غافل از اینکه این رنگ‌ها چه عوارضی می‌تواند داشته باشد.

استفاده از رنگ‌های مختلف 

برای رنگ‌آمیزی صورت کودکان از وسایل مختلف استفاده می‌شود. عده‌ای از ماژیک‌های معمولی، برخی از وسایل آرایشی خانم‌ها،. تعدادی از آبرنگ و برخی هم از رنگ گواش برای این کار استفاده می‌کنند. حرفه‌ای‌ها هم رنگ‌های گریم را به کار می‌برند. رنگ‌های فون دو نوعند: 1- فون خشک یا پن‌کیک 2- فون چرب یا پن‌استیک

از فون چرب برای گریم بازیگران سینما و نیز برای آرایش عروس استفاده می‌شود. برای رنگ‌آمیزی صورت کودکان گاهی از فون خشک استفاده می‌کنند که با آب و صابون یا شیرپاک‌کن به سادگی قابل پاک کردن است. به طور کلی استفاده از ماژیک و رنگ گواش برای رنگ‌آمیزی صورت بچه‌ها توصیه نمی‌شود؛ زیرا به سادگی از روی پوست پاک نمی‌شوند و می‌توانند مضر باشند.

استفاده از آبرنگ 

اگر از آبرنگ استفاده می‌شود، پوست باید زود شسته شود و اگر از فون خشک برای رنگ کردن صورت بچه‌ها استفاده گردد، توصیه می‌شود به مدت طولانی روی صورت کودک باقی نماند و حداکثر بعد از چند ساعت با آب و صابون یا شیرپاک‌کن پاک شود و به طور کلی کودک نباید به این تفریح عادت کند.

حساسیت پوستی
استفاده از هر نوع ماده شیمیایی، از جمله رنگ روی صورت می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. شایع‌ترین این عوارض، ایجاد حساسیت تماسی یا حساسیت پوستی است. ممکن است در بار اول استفاده از این مواد مشکل خاصی ایجاد نشود، اما در دفعات بعد، پوست دچار قرمزی، تورم یا خارش پوستی گردد.

جوشهای التهابی 
مشکل دیگری که به‌خصوص با استفاده از رنگ‌های چرب در کودکان بزرگ‌تر و نزدیک سن بلوغ ممکن است به وجود آید،. مستعد شدن پوست به جوش‌های غرور جوانی است. به این ترتیب که با مسدود شدن منافذ پوست و احتباس چربی در آنها، جوش‌های کومدونی و سپس در صورت ادامه مصرف، جوش‌های التهابی یا چرکی ایجاد خواهد شد.

نکته قابل توجه
بهتر است از رنگ‌های بی‌ضرر و آن هم برای یک بار استفاده شود.
برای هر کودک پدهای یکبار مصرف به کار رود و قلم‌مو پس از دو بار مصرف کاملا شسته و تمیز شود.
مواد گریم بیشتر از چند ساعت روی صورت کودک نماند و هرچه سریع‌تر شسته شود.
از محصولات چرب، به‌خصوص برای کودکان در سنین قبل از بلوغ استفاده نشود.
به هیچ وجه از رنگ گواش و یا ماژیک برای رنگ‌آمیزی استفاده نشود.
در صورت بروز واکنش‌های حساسیتی، به متخصص پوست و مو مراجعه شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان