خشکی گلو در شب

خشکی گلو در شب عارضه‌ای شایع بوده که بسیاری افراد دچار آن می‌شوند. علل متعددی برای این مشکل وجود دارد

خشکی گلو در شب

خشکی گلو در شب عارضه‌ای شایع بوده که بسیاری افراد دچار آن می‌شوند. علل متعددی برای این مشکل وجود دارد. این مقاله علل احتمالی خشکی گلو را همراه با گزینه‌های درمانی آن معرفی می‌کند.
خشکی گلو در شب، اغلب اوقات در نتیجه‌ی التهاب پوشش داخلی گلو است. علل بسیار دیگری برای این وضعیت وجود دارد. اما هر آنچه که دلیل آن باشد، خشکی گلو در شب موجب مختل شدن خواب گشته و فرد را در طول روز خسته و خواب آلود ساخته و در نتیجه مانع از انجام فعالیتهای روزانه‌ی او می‌شود. اجازه دهید بیاموزیم که علل خشکی گلو و همچنین روشهای درمانی مختلف آن چه می‌باشند.

علل و درمان خشکی گلو

احتقان بینی

چنانچه فردی دچار گرفتگی بینی شود، در حین خواب سعی کرده از طریق دهان تنفس نماید. هنگامی که این فرد سعی می‌کند که از دهان نفس بکشد، گلوی او تحریک و آزرده شده و در نتیجه آن را خشک می‌سازد. به منظور تسکین از این وضعیت لازم است که از تورم مجرای بینی کاسته تا بدین ترتیب تنفس از طریق بینی مجدداً امکان پذیر شود. استنشاق بخار یا همان بخور دادن به مدت 5 تا 10 دقیقه هر روز پیش از رفتن به رختخواب در شب می‌تواند به کم شدن تورم کمک کرده و مجرای بینی را پاک و باز می‌سازد.

آلودگی هوا

دود دخانیات و آلودگی هوا دلیل دیگر پشت خشکی گلو است. هنگامی که دود یا محرکهای دیگر استنشاق می‌شوند، گلو ملتهب می‌گردد. بنابراین توصیه می‌شود فردی که از خشکی گلو به این دلیل رنج می‌برد، سیگار را ترک نموده و یا از افراد سیگاری به هنگام کشیدن سیگار دوری کند، به این دلیل که استنشاق دود سیگار دیگران حتی می‌تواند خطرناکتر از دود مستقیم باشد. برای نجات خود از آلودگی هوا، کاری بیش از آنچه انجام شده، نمی‌توان انجام داد و کار زیادی از دست شما برنمی‌آید. اما قطعاً می‌توانید چند گیاه را در اداره و همچنین محل کار خود نگهداری کنید. گیاه به جذب مواد سمی از هوا کمک کرده و در نتیجه هوای اتاق شما را تازه و پاک می‌سازد.

حساسیت

خشکی در گلو ممکن است به خاطر بروز یک واکنش آلرژیک به یک ماده‌ی غذایی خاص باشد و یا می‌تواند به دلیل تغییرات آب و هوایی خصوصاً در طول ماه‌های زمستان اتفاق افتد. گاهی، فرد ممکن است نسبت به گرد و خاک، و یا گرده‌ی گیاهان حساسیت داشته و هنگامی که در طول روز در تماس با آنها قرار می‌گیرد، ممکن است از خشکی گلو شکایت نماید. به منظور رهایی از این وضعیت، از مصرف مواد غذایی که موجب بروز این واکنش آلرژیک می‌شوند خودداری کرده و لباسهای گرم پوشیده تا از ابتلاء به سرماخوردگی شدید جلوگیری شود. همچنین با استفاده از ماسک صورت که بینی و دهان شما را می‌پوشاند، از خود در برابر گرد و غبار و دود محافظت نمایید.

سرفه

اگر فردی دچار سرفه شده باشد، ممکن است در شب و به هنگام دراز کشیدن حملاتی از سرفه را تجربه نماید. این امر ممکن است منجر به خشکی و خارش گلو شود. به منظور جلوگیری از این وضعیت، غرغره‌ی آب گرم و نمک هر روز قبل از خواب مفید خواهد بود. همچنین در طول روز آب فراوانی نوشیده تا گلو مرطوب نگاه داشته شود.

سینوزیت

عفونت‌های سینوسی می‌توانند علائم مختلفی مانند سردرد، درد میان دو چشم، گونه و فک، ترشحات بینی، علاوه بر خشکی گلو را تولید نمایند. در نتیجه سینوزیت دلیل دیگری برای خشکی در گلو است. به منظور درمان عفونت سینوسی، معمولاً داروهای آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می‌شوند.

بیماری ریفلاکس معده به مری یا GERD

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) که همچنین تحت عنوان بیماری ریفلاکس یا بازگشت اسید معده شناخته می‌شود، همچنین می‌تواند موجب خشکی گلو شود. تحت چنین شرایطی، مایعات از معده به سوی مری بازگشته و در نتیجه گلو را تحریک کرده و باعث آزردگی آن می‌شوند. فردی که دچار ریفلاکس مری به معده است، اغلب خشکی گلو را همراه با دیگر علائمی مانند سوزش سر دل، احساسی از سوزش و یا تحریک در گلو، اشکال در بلع و طعمی تلخ را در دهان تجربه می‌کند. درمان‌های طبیعی بازگشت اسید معده، حفظ یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب فراوان را شامل می‌شوند. در صورتی که از سرکه‌ی سیب به شکل رقیق پس از صرف وعده‌های غذایی استفاده شود، می‌تواند به درمان ریفلاکس معده به مری کمک نماید.
مواردی که اشاره شد، چند علت خشکی و خارش گلو در شب را شامل می‌شدند. خشکی گلو در شب چنانچه به طور مرتب تجربه شود می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. درمان آن به علت بوجود آورنده‌ بستگی دارد. بنابراین ابتدا و پیش از توسل به هرگونه روش درمانی، علل آن را مورد شناسایی قرار دهید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر