پویا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر از شکلگیری انجمن سایتهای تجارت الکترونیک صنایع دستی در فضای مجازی خبر داد و افزود: امروز رویکردها تغییر و فضای اینترنتی گسترش پیدا کرده است. از این رو تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی هم باید به روز شوند و از امکانات دنیای جدید بهره ببرند.
مدیرکل صادرات صنایعدستی کشور به این که تجارت الکترونیک، شاخههای متعددی را دربرمیگیرد اشاره و بیان کرد: تجارت تنها به فروش داخلی محدود نمیشود بلکه بازاریابی، صادرات و فروش خارجی را هم شامل میشود. از سوی دیگر تعداد سایتهای فروش اینترنتی بالا رفته و نسل جوان از این گونه استقبال میکند؛ همه این موارد ما را برآن داشت تا به تجارت الکترونیک توجه بیشتری داشته باشیم.
به گفته محمودیان 200 سایت و وب سایت در زمینه فروش اینترنتی محصولات صنایعدستی فعال هستند علاوهبر این تعدادی از هنرمندان هم در صفحات اینستاگرام به معرفی کارهای خود و فروش آن میپردازند و اتفاقا فروش قابل ملاحظهای دارند حتی کارهای خود را صادر میکنند که البته اگر انتقال ارز برطرف شود، ما به بازار جهانی متصل می شویم و اتفاقات بهتری در زمینه صادرات صنایع دستی و فروش اینترنتی آن میافتد.
مدیرکل صادرات صنایعدستی در پاسخ به این که سازمان میراث فرهنگی قرار است چه میزان و چگونه از انجمن سایتهای تجارت الکترونیک صنایع دسنی در فضای مجازی حمایت کند، گفت: قرار است این انجمن، نماینده بخش خصوصی باشد و در زمینه تجارت صنایعدستی فعالیت کند و پیگیر مشکلات و مسایل صنفی فعالان این حوزه باشد. از سوی دیگر تلاش ما این است که سایتهای مختلف صنایعدستی را به شبکه تولیدکنندگان متصل کنیم و تسهیلاتی را در اختیارشان بگذاریم.
محمودیان در پاسخ به این که فروش اینترنتی نیازمند جلب اعتماد مخاطب است و این اعتمادسازی چطور اتفاق میافتد بیان کرد: ما به فروشگاههای فیزیکی خود نشان اعتماد میدهیم و در سالهای اخیر، این نشان را پررنگ کردهایم. قرار است به سایتهای تجارت الکترونیک هم نشان اعتماد تعلق بگیرد تا مخاطبان بدانند این سایت، مورد تایید معاونت صنایع دستی کشور است.