کارگاه‌های حوله‌بافی در بیرجند رونق گرفت

اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیرجند با همکاری بخشداری مرکزی اقدام به برگزاری دوره آموزش صنایع‌دستی با الویت رشته‌‎های بومی از جمله حوله‌بافی کرده است.

کارگاه‌های حوله‌بافی در بیرجند رونق گرفت

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی، حسنعلی فولادی رئیس اداره میراث‌فرهنگی بیرجند امروز دوشنبه 3 مهر با اعلام این خبر گفت: در سه ماهه اخیر 10 دوره آموزشی در 8 روستا برگزار شد که حدود 200 نفر از زنان روستایی از این آموزش‌ها برخوردار شدند.

او افزود: از آنجایی که بیش از 70 درصد هنرآموزان پس از اخذ مهارت و آموزش اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولیدی می‌کنند، این دوره‌ها با  هدف توانمندسازی و توسعه با محوریت اشتغال‌ایی انجام شد.

فولادی گفت: به هنرآموختگانی که در آزمون نهایی حضور داشته باشند، پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهینامه پایان دوره آموزشی بر اساس ضوابط و استانداردهای سازمان میراث‌فرهنگی اعطا خواهد شد و چنانچه تولیدات هنرآموختگان دارای کیفیت باشد، پروانه تولید صادر می‌شود و صنعتگران می‌توانند از مزایایی همچون بیمه صنعتگران، حضور در نمایشگاه‌ها، معافیت‌های مالیاتی و... برخوردار شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان