خانبان: در لیگ‌های پایین‌تر دوپینگ وجود دارد/ داورها با استرس قضاوت می‌کنند

مربی خونه به خونه بابل می‌گوید هر دیدار در لیگ یک مانند یک دیدار جام حذفی است و هیچ تیمی خودش را از پیش برنده یا بازنده نمی‌داند.

خانبان: در لیگ‌های پایین‌تر دوپینگ وجود دارد/ داورها با استرس قضاوت می‌کنند

به‌ گزارش ‌ایسنا،  تیم فوتبال خونه به خونه بابل پس از دو هفته ناکامی در کسب پیروزی، در چارچوب هفته ششم لیگ دسته یک توانست تیم صدرنشین و بدون باخت نفت مسجد سلیمان را در خانه‌اش با نتیجه‌ یک بر صفر شکست دهد. آنها در حال‌ حاضر با هشت امتیاز در رده دهم جدول 18 تیمی لیگ آزادگان قرار دارند.

مهرداد خانبان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار خونه به خونه مقابل نفت مسجد سلیمان گفت: تیم ما بدون در نظر گرفتن شرایط جدول و بحث مهمان بودن فقط با هدف پیروزی وارد بازی شد. کادر فنی و در رأس آن جواد نکونام در تمام روزهای منتهی به بازی در حال‌ تجزیه و تحلیل بازی تیم حریف، مشخصات فردی بازیکنان و حتی تفکرات فنی مربی حریف بود و خدا را شکر بازی به شکلی که پیش‌بینی می‌کردیم جلو رفت و توانستیم با یک نتیجه‌ خوب از بازی خارج شویم.

روز قبل از برگزاری این دیدار از احتمال دوپینگ بازیکنان نفت مسجد سلیمان در دیدار مقابل آلومینیوم اراک با استناد به فیلم‌هایی که پس از بازی این دو تیم از رختکن نفتی‌ها پرده برداشته شد. مربی خونه به خونه درباره این اتفاق یک روز مانده به تقابل با نفت مسجد سلیمان، اظهار کرد: باید بگویم که کادر فنی تیم خونه به خونه از ابتدا توجهی به شایعات نداشت و حتی یک درصد هم با بدبینی به این شایعه نگاه نکرد. به نظر من فدراسیون فوتبال باید با این گونه شایعه پراکنی‌ها مقابله کند. البته به اعتقاد من پدیده مذموم و ناجوانمردانه دوپینگ در لیگ‌های فوتبال نه تنها در ایران،‌ بلکه در سایر کشورهای آسیایی هم وجود دارد به خصوص در لیگ‌های سطح پایین‌تر که نظارت کمتری می‌شود. این وظیفه کمیته‌های ضد دوپینگ و فدراسیون فوتبال را سنگین‌تر می‌کند. البته مدتی است که بحث کنترل دوپینگ از اختیار فدراسیون‌ها خارج و به ستاد ملی مبارزه یا دوپینگ واگذار شده و فدراسیون‌ها تنها وظیفه آموزش و اطلاع رسانی را دارند.

او در ادامه‌ در خصوص داوری‌های جنجالی لیگ آزادگان که هر هفته یک حاشیه را در این لیگ ایجاد می‌کند، تصریح کرد: طبیعتا سطح داوری‌ها با لیگ برتر متفاوت است و در لیگ یک از داوران جوان‌تر استفاده می‌شود و بعضا برای بازی‌های حساس از داوران لیگ برتری استفاده می‌کنند که همین باعث ایجاد حساسیت مضاعف می‌شود. همین طور باعث می‌شود خود داور به دلیل مسئولیت ویژه‌ای که به او سپردند با استرس وارد بازی شود. در این چند هفته‌ای که در لیگ یک حضور داریم در دو بازی از ناحیه داوری آسیب دیدیم. البته داور هم انسان است و ممکن است اشتباه کند. همان طور که ما مربی‌ها و بازیکنان اشتباه می‌کنیم. البته امیدوارم این اشتباهات همیشه سهوی باشد.

خانبان که پیش از این در تیم نفت و تیم‌ ‌ملی فعالیت می‌کرد، درباره فضای حاکم بر لیگ دسته یک و تفاوت آن با لیگ برتر، اظهار کرد: لیگ یک واقعا فضایی متفاوت از لیگ برتر دارد. همه تیم‌ها به امید صعود بازی می‌کنند و این باعث می‌شود که کسب نتیجه‌ مطلوب، فدای کیفیت بازی شود. بازی‌ها در این لیگ بسیار نزدیک و هیچ تیمی از پیش برنده یا بازنده نیست. به نوعی هر بازی حکم یک بازی جام حذفی را دارد. امکانات سخت افزاری در لیگ یک بسیار پایین‌تر از لیگ برتر است.

مربی خونه به خونه در پایان درباره شرایط این تیم برای ادامه‌ رقابت‌های لیگ دسته یک گفت‌: همان طور که می‌دانید تیم با تفکرات کادر فنی فعلی بسته نشده است. در بعضی پست‌ها باید بهتر شویم. تیم بسیار جوان و آینده‌دار است. ما بازیکن ١٩ ساله داریم و این بازیکنان نیاز به کار و تمرین بیشتر دارند. جواد نکونام تنها یک ماه است که تیم را تحویل گرفته، در حالی که سایر رقبا سه، چهار ماه است که کارشان را شروع کردند. البته او با جدیت و بسیار حرفه‌ای در حال‌ کار و تلاش است تا بتوان زمان از دست رفته را جبران و به شرایط مطلوب برسیم.

او در خصوص مصدومان این تیم، خاطر نشان کرد: در رابطه با مصدومان هم باید خدمت شما عرض کنم چند مصدوم داریم که در مسابقات یا تمرین‌ها ضربه خوردند و آسیب دیدند. خدا را شکر با توجه به  نوع تمرینات علمی و حرفه‌ای که داریم مصدومی از ناحیه زانو یا سایر مصدومیت‌های غیر ضربه‌ای نداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر