معاون وزیر نفت مطرح کرد:

لزوم حضور شرکت های حفاری ایران در کشورهای منطقه

تهران - ایرنا - معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت، بر لزوم حضور و فعالیت شرکت های حفاری ایران در کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: تجربه صنعت حفاری کشور، پشتوانه شرکت های داخلی در منطقه و بازارهای بین المللی است.

لزوم حضور شرکت های حفاری ایران در کشورهای منطقه
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حبیب الله بیطرف» امروز (شنبه) در چهارمین همایش بین المللی حفاری افزود: حفاری نقش کلیدی در توسعه میدان های نفت و گاز و صیانت از میدان های نفتی به ویژه میدان های مشترک دارد.
وی تاکید کرد: در فعالیت صنعت حفاری باید وضعیت تعاملات بین المللی، شرایط اقتصاد جهانی و مسایل فنی مورد توجه قرار گیرد.
معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت افزود: دستیابی به فناوری ها و مسایل مربوط به تامین مالی پروژه ها باید توسط دولت در دستور کار قرار گیرد.
بیطرف با اشاره به تدوین نظام فنی و اجرایی صنعت حفاری، یادآور شد: در سال 1391 به وزارت نفت برای تنظیم نظام فنی و اجرایی در صنعت نفت اختیار داده شد و از این رو کارگروه های تخصصی باید ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کنند تا شرایط برای تنظیم سند آماده شود.
وی گفت: وزارت نفت در نظر دارد با هدف توانمندسازی شرکت های حفاری، جذب دانش و افزایش قدرت رقابت پذیری شرکت های داخلی در سطح منطقه، این شرکت ها را ارزیابی کرد و در سال آتی، فهرست شرکت های تایید صلاحیت شده را اعلام کند.
معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که ارزیابی شرکت های حفاری به زودی به پایان برسد.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش بین المللی حفاری با حضور شرکت های داخلی و بین المللی با هدف آخرین وضعیت صنعت حفاری در عرصه بین المللی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.
این همایش دو روزه فردا به کار خود پایان می دهد.
اقتصام **2022**1070**2025**خبرنگار: میثم طاهری **انتشار: لیلا جودی
اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:

https://t.me/irnaeco
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان