ماهان شبکه ایرانیان

وقتی می‌گوییم هتل ۵ ستاره، از چه امکاناتی حرف می‌زنیم؟

مسافران زمان اقامت در متل یا هتل نسبت به تعداد ستاره‌ای که اقامتگاه آن‌ها دارد، باید چه انتظاری داشته باشند؟

هتل

مسافران زمان اقامت در متل یا هتل نسبت به تعداد ستاره‌ای که اقامتگاه آن‌ها دارد، باید چه انتظاری داشته باشند؟ 

البته کشور به کشور این استاندارد‌ها دستخوش تغییر می‌شود؛ ولی آشنایی با کلیات امر می‌تواند مسافران را نسبت به حقوق‌شان آگاه‌تر سازد.

رتبه‌بندی ملی

منظور از رتبه‌بندی ملی، دسته‌بندی بر اساس امکانات فراهم شده در هتل‌ها است که نسبت به منطقه جغرافیایی و شرایط هر کشور، ایجاد می‌شود. گاهی ویژگی‌های هتل یک تا 5 ستاره در بعضی اقامتگاه‌ها دیده نمی‌شود و به جای آن امکانات فراهم شده دیگری، جایگزین این ویژگی‌ها می‌شود.

یک ستاره

این دسته از متل‌ها، هتل‌ها یا مسافرخانه‌ها، حداقل امکانات اقامتی را فراهم می‌کنند. ممکن است دسترسی نزدیک به شهر و ظرفیت بالایی برای پذیرش نداشته باشند و 24 ساعت شبانه‌روز قادر به سرویس‌دهی نباشند. معمولاً اتاق کوچکی دارند یا تحت شرایط خاصی امکان استفاده از آن وجود دارد. 

ممکن است سرویس بهداشتی و حمام، عمومی ‌باشد و معمولا تلویزیون و تلفن در لابی قرار دارد و اتاق‌ها به صورت مجزا این امکانات را ندارند.

5/1 ستاره

این دسته از هتل‌ها و مسافرخانه‌ها (در این رتبه‌بندی) برای مشتریان خود امکانات دیگری از قبیل سالن بیلیارد، اینترنت و سالن گفت‌وگو فراهم کرده‌اند. متل‌ها به صورت 24 ساعته پذیرش می‌کنند و در تمام طول روز به اتاق‌ها سرویس می‌دهند و هر اتاق دارای سرویس بهداشتی جداگانه است.

2 ستاره

رده‌بندی 2 ستاره از امکانات ارزان قیمت برای مسافران برخوردار است. اغلب پذیرشی 24 ساعته دارند، به طور روزانه سرویس تمیزکاری اتاق انجام می‌شود، اتاق‌ها تلویزیون، تلفن، کمد لباس و سرویس بهداشتی و حمام مجزا و خصوصی دارند. داخل مجموعه سالن غذاخوری وجود دارد که در ساعات محدودی سرویس ارایه می‌دهد.

هتل

5/2 ستاره

این دسته از هتل‌ها به نحوی امکانات خود را فراهم می‌کنند که با توجه به انتخاب مشتری، سرویس‌های ارایه شده محدود می‌شود و از نظر اقتصادی مناسب اغلب مسافران است. منوی صبحانه نسبتا کامل و شامل نوشیدنی گرم و... است که در سالن صبحانه‌خوری ارایه می‌شود. در آسیا برخی وعده‌های غذایی مثل صبحانه و یا ناهار شامل تعداد محدودی غذا در سالن غذاخوری است و در اروپا و آمریکا این سرویس به شکل کامل‌تر و در وعده‌های بیش‌تر ایجاد می‌شود.

3 ستاره

امکانات آن در بخش سرویس‌دهی و قدرت انتخاب مشتریان بیش‌تر است به این معنی که رستوران و سالن غذاخوری در داخل مجموعه، شبانه‌روزی بوده و وعده‌های غذایی به شکل کامل‌تری فراهم می‌شود. کمک در حمل بار به مسافران اغلب وجود دارد. اتاق مهمان کمی ‌بزرگ‌تر، با مبلمان راحت‌تر و سرویس خواب بهتر است. حمام معمولا بزرگ‌تر است و دوش و وان دارد.

5/3 ستاره

بیش‌تر این هتل‌ها دارای رستوران‌هایی با منوی کامل‌تر و کارکنانی با لباس‌های یکدست هستند و لابی هتل با دکوراسیون زیبا و گیاهان طبیعی تزیین شده است. اتاق مهمان چیدمان بهتری دارد و اتاق کار به همراه میز و صندلی راحتی و تلویزیون فراهم شده است. اتاق خواب‌ها مجهز به حمام بزرگ تر، نورپردازی قابل تنظیم و میز ناهارخوری شیک هستند. 

4 ستاره

لابی‌ها معمولا به صورت بسیار شیک دکور شده. در خدماتی که این دسته از هتل‌ها ارایه می‌دهند، می‌توان به خدمتکارها و پیش‌خدمت‌ها اشاره کرد؛ تعدادی برای حمل بار، تعدادی برای پارک خودرو و دسته‌ای برای راهنمایی مسافران که راحت‌تر مکان‌های دیدنی یا مقصد‌های خاص را پیدا کنند. اتاق مهمان مجلل و مجهز به حمام و سرویس بهداشتی لوکس و جداگانه، مبلمان اضافی، آشپزخانه، لپ‌تاپ، حوله و سرویس حمام آماده است و در حمام انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گذاشته شده. در برخی هتل‌ها در آسیا بنا به درخواست مشتریان امکان استفاده از جکوزی، زمین تنیس، زمین گلف، محل نگهداری کودکان و... وجود دارد.

5/4 ستاره

گل‌های تازه، آثار هنری اصل و امکانات و تجهیزات لوکس در بخش لابی این دسته از هتل‌ها دیده می‌شود. رستوران‌های مجلل، سرویس‌دهی 24 ساعته غذا و دیگر امکانات به هر اتاق، تجهیزات پزشکی کامل برای کمک به مهمانان در صورت نیاز، اتاق مهمان بسیار شیک با لوازم چوبی و آنتیک و سرویس خواب لوکس با سه لایه ملحفه، حمام‌های بزرگ با وان‌ها و دوش‌های جداگانه (برای اتاق دو نفره، دو سرویس بهداشتی وجود دارد) ساخته شده از سنگ گرانیت و مرمر، از جمله امکانات آن‌ها هستند.

5 ستاره

در آخرین و بهترین سطح از سرویس‌دهی یک هتل خواهید دید که استخرهای لوکس به همراه اتاق‌های ماساژ، کلینیک پزشکی کامل و آشپزخانه‌های مجهز به آزمایشگاه، آماده سرویس‌دهی به مسافران است. کارکنان و خدمتکاران آراسته و مرتب هستند و مهمان‌ها و مسافران را به نام می‌شناسند. 

اتاق مهمان دربر دارنده لوازم آنتیک و بسیار زیبا، صندلی‌های فاخر، چیدمان هنری، کنترل الکترونیکی کنار تخت خواب برای تنظیم نور، صدا، پرده‌ها و برخی دیگر از تجهیزات مدرن، حمام بسیار بزرگ با وان‌های جداگانه، مزین شده به تجهیزات تمام سنگ و دست‌ساز و البته شیک است.

هتل‌های 5 ستاره دارای زمین بازی گلف، زمین‌های مختلف تنیس، کلینیک پزشکی، استخر و جکوزی لوکس، کمپ‌های گردش برای کودکان و... هستند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان