سردار مویدی خبر داد

کشف ۴۰۰ تن مواد مخدر در ۶ ماه اخیر/ ۷۵ درصد از کشفیات موادمخدر مربوط به حاشیه مرزها بوده است

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۶ ماه اخیر، بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است و این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کشف 400 تن مواد مخدر در 6 ماه اخیر/  75 درصد از کشفیات موادمخدر مربوط به حاشیه مرزها بوده استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در رابطه با نشست ستاد مواد مخدر و ریاست آن در ایران اظهار کرد: در راستای توافقی که وزیر کشور به عنوان دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با سازمان ملل در سال گذشته داشتند، در راستای تحقق این توافق نامه مقرر شد تا مطالعه دقیقی در جهت معیشت جایگزین و توسعه پایدار در مرزهای افغانستان و ایران و با حمایت های دفتر جرم سازمان ملل و همچنین کشور آلمان به عمل بیاید که خوشبختانه بعد از بررسی ها و مطالعات متعدد بین کشور افغانستان و کارشناسان ایرانی و کشور آلمان و همچنین همکاری برخی از کشوهای اروپایی این نشست در راستای ان توافق نامه برگزار شد.

وی ادامه داد: این نشست با حمایت‌های سازمان ملل سرآغاز یک حرکت جدید در جهت اشتغالزایی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان است و در این راستا شاهد برقراری امنیت، توسعه پایدار و اشتغالزایی و حرکت به سمت معیشت جایگیزین  پایدار و موثر برای ایجاد رفاه و آسایش و مقابله با معیشت از طریق موادمخدر خواهیم بود.

سردار مویدی با اشاره به آخرین آمارها از کشفیات موادمخدر در 6 ماه اخیر گفت: در 6 ماه اخیر، بیش از 400 تن مواد مخدر کشف شده است و این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 11 درصد افزایش داشته است و به منظور برخورد قاطع و جدی و هدفمند با ورود مواد مخدر از طریق مرزهای کشور افغانستان و پاکستان، در مرزهای شرقی کشور هدفگذاری کردیم.

وی افزود:75 درصد از 400 تن موادمخدر کشف شده از حاشیه مرزها بوده است که این میزان نشان دهنده عملکرد مناسب ما در حوزه مبارزه با قاچاق موادمخدر است و بیشترین مواد مکشوفه تریاک بوده ست.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: امسال با توجه به استفاده از تیم های کارشناسی و تجهیزات پیشرفته و تمرکز بد شبکه‌ها و باندها توانستیم چندین باند موادمخدر را در مرز دنکه متلاشی کنیم.

افزایش 11 درصدی کشفیات موادمخدر در سال 96

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر