خارش گلو ناشی از آلرژی

عوارض آلرژیک در ایالات متحده از هر ۴ نفر یک نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخی از این آلرژیها ممکن است منجر به خارش گلو به علت تغییرات فصلی شوند

خارش گلو ناشی از آلرژی

عوارض آلرژیک در ایالات متحده از هر 4 نفر یک نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخی از این آلرژیها ممکن است منجر به خارش گلو به علت تغییرات فصلی شوند. این مقاله اطلاعاتی را در خصوص این وضعیت فراهم ساخته است.
آلرژی معمولاً از جمله بیماری‌های موروثی است. سیستم ایمنی بدن نسبت به چیزی که خورده، لمس و یا استنشاق می‌شود، واکنش نشان می‌دهد. این ماده توسط سیستم ایمنی به عنوان دشمن در نظر گرفته شده و مورد حمله قرار می‌گیرد. این امر عملکرد روزانه‌ی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. موادی که موجب بروز آلرژی می‌شوند را آلرژن یا مواد حساسیت زا می‌نامند. گرد و غبار، گرده، قارچ و شوره یا موی بدن حیوانات متداول‌ترین آلرژن‌ها می‌باشند.

آلرژیهایی که موجب آزردگی و تحریک گلو می‌شوند

پایان زمستان معمولاً زمانی است که بسیاری افراد دچار آلرژیهایی می‌شوند که خارش گلو به همراه دارند. درختان و گیاهانی که پس از گذراندن یک زمستان سخت به زندگی برمی‌گردند، موجب بروز عطسه و آبریزش از بینی عذاب آوری می‌شوند. متداول‌ترین آلرژیهایی که گوش، بینی و گلو را درگیر می‌سازند، تب یونجه، آسم و غیره می‌باشند.
تب یونجه که همچنین تحت عنوان «رینیت آلرژیک» شناخته می‌شود، نوعی آلرژی است که بوسیله‌ی گرده و گرد و غبار ایجاد می‌شود. این عارضه تنها در طول فصول گرده افشانی خاصی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم متداول آلرژی به گرده، شامل عطسه، گرفتگی بینی، خارش و درد گلو، سردرد و آب آمدن از چشم می‌شوند. معمولاً جهت درمان این عارضه از آنتی هیستامین استفاده می‌شود. بهترین کار اجتناب از آلرژنهایی است که موجب بروز این وضعیت می‌شوند. محیط خانه را عاری از آلرژنهایی مانند کپک، گرد و غبار، گرده و هاگ نمایید. هرچه کمتر فرد با گرده گیاهان و درختان در تماس باشد، کمتر نیز دچار این عارضه می‌شود.

درمان

استفاده از تهویه مطبوع هوا گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آید به این دلیل که گرده‌ها را فیلتر می‌نماید. در صورتی که سردرد دارید استفاده از کمپرس مرطوب می‌تواند به تسکین این وضعیت کمک نماید. بهترین کار این است که مکان خواب را عاری از گرد و غبار و چیزهای مربوط به حیوانات نمایید. بر روی روکش تشک و بالش از یک کاور و روکش استفاده کنید با این کار گرد و غبار از آنها دور می‌شوند.
سندرم آلرژی دهانی (OAS) باعث ایجاد خارش در دهان پس از مصرف برخی از مواد غذایی می‌شود. علت آن احتمالاً ناشی از مصرف میوه، سبزیجات و گیاهان گرده افشان است. اغلب دیده می‌شود افرادی که دچار سندرم آلرژی دهانی می‌شوند نسبت به موز، بابونه، تخمه آفتابگردان، کدو سبز، خیار، و غیره حساسیت نشان می‌دهند.
یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان هر نوع آلرژی درگیر کننده بینی و یا گلو غرغره‌ی آب ولرم با نمک است. درمانهای دیگر، استراحت فراوان، حفظ آب بدن، و گرفتن دوش آب گرم و یا بخار را شامل می‌شود. مرطوب نگاه داشتن اتاق نیز به رفع گرفتگی بینی کمک می‌کند.
آزردگی گلو در صورتی که بدون درمان رها شود، می‌تواند به ایجاد مخاط ناشی از تخلیه‌ی سینوس به پشت گلو بیانجامد. از آنجا که این مخاط برای مدت زمان طولانی باقی می‌ماند، باکتریها شروع به رشد کرده و منجر به ایجاد عفونت موسوم به گلو درد استروپتوکوکی می‌شوند. این عفونت با مخاط زرد و غلیظ تیره همراه بوده و نیاز به رسیدگی پزشکی دارد.
به منظور دور نگاه داشتن آلرژیها عادات غذایی و خوردن سالم را در خود بپرورانید، مایعات فراوانی بنوشید، دستهای خود را به طور مکرر بشویید، از رفتن به مکانهای شلوغ خودداری کنید و آخرین کار و نه کم اهمیت‌ترین اینکه به قدر کافی استراحت داشته باشید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر