نمایش گردشگری ایران در سالن اختصاصی در برلین

بورس گردشگری آلمان امسال یکی از سالن‌هایش را برای معرفی به ایران اختصاص داده است. نمایشگاه گردشگری برلین (ITB) که امسال ۵۰ ساله شده و میزبان ١٨٧ کشور دنیا است، تاریخ و طبیعت ایران را در سالنی انحصاری با فضایی به وسعت ١١٨٠ متر مربع با همراهی ٣٥موسسه گردشگری، دو شرکت هواپیمایی، یک شهرداری و راه‌آهن جمهوری اسلامی در قلب آلمان به نمایش گذاشته است

بورس گردشگری آلمان امسال یکی از سالن‌هایش را برای معرفی به ایران اختصاص داده است. نمایشگاه گردشگری برلین (ITB) که امسال 50 ساله شده و میزبان ١٨٧ کشور دنیا است، تاریخ و طبیعت ایران را در سالنی انحصاری با فضایی به وسعت ١١٨٠ متر مربع با همراهی ٣٥موسسه گردشگری، دو شرکت هواپیمایی، یک شهرداری و راه‌آهن جمهوری اسلامی در قلب آلمان به نمایش گذاشته است. رئیس جامعه تورگردانان کشورمان به نمایندگی از تشکلی که امسال مسوولیت اجرای غرفه ایران در ITB برلین را داشته، می‌گوید: «برای نخستین بار است که این تعداد دفتر خدمات مسافرتی در نمایشگاه گردشگری آلمان حضور دارند.» به گفته ابراهیم پورفرج، هدف شهرداری تبریز از شرکت در این نمایشگاه، تبلیغ شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ٢٠١٨ بوده و راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم برای نخستین بار در چنین نمایشگاهی شرکت کرده تا از این طریق برای توسعه گردشگری ریلی اقدام کند.او پیش‌بینی می‌کند سالن ایران که طراحی آن برگرفته از دوران پیش از تاریخ، شاهکارهای معماری و تاریخی دوره اسلامی و طبیعت کشورمان است، امسال با استقبال بیشتری روبه‌رو شود و همه تورگردانان با دست پر از این نمایشگاه برگردند.

بازدید ریفاعی از سالن ایران

در همین حال و طبق گزارش‌های اعلام‌شده، سالن ایران در نخستین روزهای برپایی با استقبال تورگردانان سایر کشورها روبه‌رو شده و روزهای شلوغی را سپری می‌کند. دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز از بخش ایران دیدن داشته است. طالب ریفاعی برای حضور در نشست وزرای گردشگری کشورهای جاده ابریشم در آلمان به سر می‌برد. وزیر گردشگری هندوستان هم که ایران متمایل به اجرای رژیم لغو یا تسهیل روادید گردشگری با آن است، از این سالن بازدیدی داشت. براساس این گزارش، ITB یا بورس بین‌المللی گردشگری آلمان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری دنیا است که امسال نمایندگان ١٨٧ کشور دنیا در آن حضور دارند و سال گذشته نیز٦٠ هزار بازدیدکننده تخصصی و ١٢٠ هزار بازدیدکننده نمایشگاهی و عمومی داشته است. از جمله اقداماتی که مسوولان این نمایشگاه امسال انجام داده‌اند، اجرای پروژه ٥٠ مقصد بوده که در جریان آن، ٥٠ کشور دنیا که بیشترشان مقاصد جدید گردشگری هستند، از این فرصت برای تبلیغ بهره می‌برند. عدد «50» به مناسبت نیم‌قرن برپایی این نمایشگاه به‌کار گرفته شده است. از سوی دیگر، درحالی که ایران برای نخستین‌بار یک‌سالن مجزا را در این نمایشگاه از آن خود کرده، کشور بوتسوانا یکی از اسپانسرهای ITB است. نمایشگاه گردشگری برلین از روز چهارشنبه ١٨ اسفندماه در این شهر آغاز شده و تا ٢٢ اسفندماه ادامه دارد.

نمایش گردشگری ایران در سالن اختصاصی در برلین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان