پیشنهادهای فرهنگی تفریحی روزانه در تهران [۱]

برای خیلی از ما گاهی پیش آمده که نمی‌دانیم با اوقات فراغتمان چه کنیم. در این سری مطالب که بنیتا آن را با عنوان «پیشنهادهای فرهنگی تفریحی روزانه در تهران»، منتشر خواهد کرد؛ قرار است روزانه ۳ گزینه‌ی تفریحی فرهنگی برای اوقات فراغت در تهران را به شما معرفی کنیم.

برای خیلی از ما گاهی پیش آمده که نمی‌دانیم با اوقات فراغتمان چه کنیم. در این سری مطالب که بنیتا آن را با عنوان «پیشنهادهای فرهنگی تفریحی روزانه در تهران»، منتشر خواهد کرد؛ قرار است روزانه 3 گزینه‌ی تفریحی فرهنگی برای اوقات فراغت در تهران را به شما معرفی کنیم.

قبلا در اینستاگرام و تلگرام از شما خواسته بودیم که از بین گزینه‌های مختلفی که هر کدام ما می‌توانیم در اوقات فراغتمان انتخاب کنیم، گزینه‌ی محبوب خود را با ما در میان بگذارید. در ادامه، بر اساس نتایج این نظرسنجی‌ها، اولین سری از این مجموعه پیشنهادها را مشاهده می‌کنید.

می‌توانید در کامنت‌های همین مطلب، نظرات، پیشنهادها یا طرح‌های خودتان برای این مجموعه مقالات را با ما در میان بگذارید. هم‌چنین، لازم به ذکر است که راه‌اندازی برنامه‌ی مشابه برای شهرستان‌های مختلف، با توجه به علاقه و بازخورد این مجموعه مطالب، مد نظر ما بوده و خواهد بود. در ادامه پیشنهادهای امروز را مشاهده می‌کنید.

پنج‌شنبه - 1395,8,20

نمایشگاه جنگ هراسی صبا صالحی

گالری: نمایشگاه طراحی‌های صبا صالحی

زمان: جمعه 14 آبان 1395 تا دوشنبه 24 آبان 1395 - 16:00 تا 20:00

مکان: گالری دنا

نشانی: خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک4، زنگ 2

هنرمند: طراح - صبا صالحی

هزینه: رایگان

توضیحات [هنرمند]: زندگی ما را هراس‌های گوناگونی احاطه کرده است. ترس‌هایی که گاهی بر آنها واقفیم و گاه نمود بیرونی آنها حتی در خواب و رویا ما را مستاصل و شگفت زده می‌کند!

خیلی از ویرانه‌های جنگ هنوز التیام پیدا نکرده‌اند و بیماری‌های عجیبی جوامع جنگ زده را گرفتار خویش کرده است. جنگ هراسی بر روی زندگی من سایه افکنده و در خواب، رویا و زندگی روزمره ذهن و جانم را تحت شعاع خود قرار داده است. من از جنگ می‌ترسم. تفاوتی ندارد این جنگ بین دو ملت، در خیابان، در یک خانواده و یا جنگ با طبیعت باشد.

نقاشی‌هایم نمودی از جنگ هراسی آمیخته با کابوس‌ها و رویاهایم هستند. گاه با دریافت مستقیم از خواب‌هایم و گاهی خیال پردازی‌هایم از عکس‌های به جامانده در تاریخ است.

 کنسرت دونوازی ویولنسل و پیانو

موسیقی: کنسرت دونوازی ویولنسل و پیانو (Moderato Cantabile)

زمان: جمعه 26 آذر 1395 تا شنبه 27 آذر 1395 - 20:30

مکان: فرهنگسرای نیاوران - سالن خلیج فارس

نشانی: خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا

هنرمندان: ویلنسل - آنیا لخنر | پیانو - فرانسوا کوتوریه

هزینه: 70، 80، 90 یا 100 هزار تومان

توضیحات: پیوستگی عمیقی که بین قریحه موسیقایی آنیا لخنر (ویلنسل نواز شهیر آلمانی) و فرانسوا کوتوریه (آهنگساز صاحب سبک و پیانیست فرانسوی) شکل گرفته‌است، به همکاری مستمر این دو در قالب کوارتت تارکوفسکی بازمیگردد و در پروژه جدید این دو در قالب دونوازی های کلاسیک به اوج خود رسیده‌است. برنامه ای که این دو نزدیک به دو سال است که به اجرای آن می‌پردزاند، شامل آثاری از هنرمندان بزرگ اما کمتر شنیده شده‌ای چون گئورگ گورجیف (یونان)، فدریکو مومپو (اسپانیا) و کومیتاس وارتابد (ارمنستان) و البته ساخته های خود فرانسوا کوتوریه است. این دو با تنظیم های مجدد آثار این آهنگسازان تاثیرگذار، افزودن چاشنی بداهه نوازی به آن و البته وام گیری از مکتب امپرسیونیسم، آلبوم “Moderato Cantabile” و بدنبال آن اجراهای زنده آن را به علاقمندان موسیقی کلاسیک تحفه داده‌اند.

اجرای پیش رو در تهران، نخستین تجربه در اجرای زنده آثار این آهنگسازان در ایران است و بی شک به وسعت دادن دامنه شنیداری موسیقی دوستان خواهد افزود.

خشکسالی و دروغ

سینما: فیلم خشکسالی و دروغ

5 مورد از سینماهای نمایش دهنده:

پردیس سینما گالری ملت تهران - اتوبان نیایش - روبروی کردستان

پردیس سینمایی زندگی تهران - میدان صادقیه - بلوار کاشانی - بلوار اباذر

پردیس سینمایی کورش تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی

سینما اریکه ایرانیان تهران - بلوار شهید فرحزادی نبش ارغوان

سینما ماندانا تهران تهران - خیابان دماوند، اول سی متری نارمک

هزینه: 10 هزار تومان

هنرمندان: کارگردان - پدرام علی‌زاده | فیلمنامه - محمد یعقوبی | بازیگران -  محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مارال بنی آدم و خاطره اسدی

توضیحات [داستان]: شک و تردیدها و دروغ‌ها و پنهانکاری‌های دو مرد و دو زن منجر به اتفاقی می‌شود. داستان این فیلم بر اساس نمایشنامه خشکسالی و دروغ نوشته محمد یعقوبی نوشته شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان