ماهان شبکه ایرانیان

یادداشت مهر؛

فوتبال تبریز امیدوار به تکرار روزهای درخشان گذشته

تبریز - با حضور محمدرضا حیدرزاده بازیکن جوان سردرودی تیم ماشین سازی در دیدار برابر آلومینیوم اراک، فوتبال تبریز به ظهور یک پدیده دیگر و تکرار روزهای درخشان امیدوار شد.

فوتبال تبریز امیدوار به تکرار روزهای درخشان گذشته

خبرگزاری مهر – گروه استان ها – محمود نصیرپور: با بازنشسته شدن نسل طلایی دهه 70 فوتبال تبریز که شاکله اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان را نیز تشکیل می دادند، فوتبال این شهر دچار فقر شدید بازیکن و مربی شد، بطوریکه کمتر کسی امیدوار به ظهور بازیکنانی در سطح اول فوتبال کشور بود.

اما با این حال اواخر دهه 80 بود که با روی کار آمدن یک بازیکن کار کشته در لباس سرمربی تیم ماشین سازی دبیری، امیدها به فوتبال تبریز برگشت و رسول خطیبی با اعتماد برادران دبیری توانست با جرات و جسارتی مثال زدنی، با جوانان بومی پای در رقابت های لیگ دسته اول بگذارد.

اقدام جسورانه ای که نتیجه فوق العاده خوب برای فوتبال تبریز به همراه داشت و فارغ از اینکه ماشین سازی تا یک قدمی و یک امتیازی صعود به لیگ برتر پیش رفت، بازیکنان جوان و گمنام بومی تبریز به فوتبال ایران معرفی شدند که خیلی از آنها هم اکنون در تیم های لیگ برتری و لیگ یکی توپ می زنند.

خطیبی پس از سال اول مربیگری خود، در ادامه این بار در تیم های گسترش فولاد و تراکتورسازی نیز فلسفه مربیگری خود یعنی میدان دادن به بازیکنان جوان و بومی را ادامه داد و در اثر این تفکر متفاوت بود که فوتبال تبریز به موفقیت های بسیار خوبی دست یافت.

گسترش فولاد با رسول خطیبی و جمعی از جوانان فوتبال تبریز برای اولین بار طعم شیرین صعود به لیگ برتر را چشید و تراکتورسازی هم با تلفیقی از این جوانان و چند بازیکن با تجربه، قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد و بعد از آن نیز با رو کردن چهره های جدید از فوتبالیست های جوان و بومی توانست ماشین سازی را پس از 20 سال لیگ برتری کند.

صعود دو تیم گسترش فولاد و ماشین سازی به لیگ برتر و قهرمانی تراکتورسازی در نیم فصل لیگ برتر با جمعی از بازیکنان بومی و جوان با سرمربیگری رسول خطیبی افتخاراتی است که در فوتبال تبریز و ایران به ثبت رسیده اما آنچه این مربی جوان و جسور را از سایر مربیان متمایز کرده، کشف بازیکنان مستعد و جوان بومی و صد البته اعتماد و میدان دادن به آنها بوده است.

با این حال، متاسفانه چنین کار ارزشمند خطیبی در جامعه فوتبال تبریز مغفول مانده و کمتر کسی به این موضوع مهم توجه می کند و این در شرایطی است که یکی از خواسته ها و شعارهای همیشگی فوتبالدوستان تبریزی، اهمیت دادن به بازیکنان بومی است.

هم اکنون در فوتبال ایران 19 بازیکن تبریزی فعال در تیم های مختلف حضور دارند که حاصل تفکر بومی گرایی، جوانگرایی و جرات رسول خطیبی در میدان دادن به بازیکنان گمنام و جوان، هستند.

به اعتقاد خیلی از کارشناسان فوتبال، ارزش معرفی 19 بازیکن تبریزی به فوتبال ایران به مراتب بیشتر از صعود دادن دو تیم گسترش فولاد و ماشین سازی به لیگ برتر و یک قهرمانی نیم فصل لیگ برتر با تراکتورسازی است.

خطیبی در بازی اخیر ماشین سازی برابر آلومینیوم اراک نیز یک بازیکن جوان و چهره ای ناشناخته را به فوتبال تبریز معرفی کرد.

محمدرضا حیدرزاده بازیکنی زاده سردرود تبریز است و در بازی با آلومینیوم اراک با اعتماد خطیبی، نمایش خیره کننده ای در زمین مسابقه داشت و پاس تنها گل تیمش را داد.

این نمایش امیدوار کننده حیدرزاده در هافبک دفاعی ماشین سازان، نوید ظهور یک پدیده و یک کریم باقری دیگر در فوتبال تبریز را داد و حالا حیدرزاده های دیگری نیز این امید و انگیزه را دارند تا به دست معمار و کاشف نسل جدید فوتبال تبریز به فوتبال ایران معرفی شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان