بر اساس گزارش سالیانه موسسه تحقیقاتی «InterBrand» کمپانی اپل برای پنجمین سال متوالی بالاتر از گوگل و مایکروسافت در صدر ارزشمندترین برندهای جهان قرار گرفته است. برند اپل با 184 میلیارد دلار ارزش با گوگل 141میلیارد دلاری فاصله نسبتا زیادی دارد.
در رده های چهارم تا دهم نیز به ترتیب کوکاکولا، آمازون، سامسونگ، تویوتا، فیسبوک، مرسدس بنز و IBM قرار دارند.
InterBrand ارزش کلی شرکت ها را بر اساس سه فاکتور عملکرد مالی، تاثیر برند بر انتخاب های مشتری و قدرت برند در تعیین قیمت های بالا یا سود مطمئن محاسبه می کند.
در رده بندی 100 برند برتر، پانزده شرکت در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند
ارزش برند اپل نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش یافته که نسبت به پنج شرکت با بیشترین رشد، رقم چندانی نیست.
پنج شرکتی که نسبت به سال گذشته بیشترین میزان رشد را داشته اند عبارتند از: فیسبوک با 48 درصد که برای دومین سال پیاپی بیشترین رشد را داشته، آمازون با 29 درصد، ادوبی با 19 درصد، آدیداس با 17 درصد و استارباکس با 16 درصد.
این موسسه سال گذشته اعلام کرد که اکوسیستم اپل نقش مهمی در افزایش ارزش برند دارد. اگرچه در تحلیل های مختلف اغلب به کیفیت بالای محصولات این شرکت اشاره می شود اما باید اکوسیستم یکپارچه ای که اپل در سال های گذشته توسعه داده را نیز در نظر گرفت.
محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مختلف این غول کوپرتینویی نه تنها با طراحی زیبا و مفهومی بلکه از طریق یکپارچگی فوق العاده با مخاطب برقرار می کنند.
InterBrand اعلام کرده که در رده بندی 100 برند برتر، پانزده شرکت در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند که بعد از کمپانی های خودروسازی با 16 شرکت در جایگاه دوم قرار می گیرند.