معاون بهزیستی یزد:

۱۴ درصد از معلولان یزدی ناشنوا هستند

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان یزد با بیان این که ۱۴ درصد از ۴۸ هزار معلول استان، ناشنوا هستند، عنوان کرد: معلولیت این افراد تنها به نشنیدن صدا خلاصه نمی‌شود بلکه آنها را در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل و محرومیت می‌کند.

14 درصد از معلولان یزدی ناشنوا هستند

«محمدحسین غنیمت» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز جهانی ناشنوایان(هشتم مهرماه)، تصریح کرد: کم‌شنوایی و ناشنوایی نوعی معلولیت است که تنها به نشنیدن صدا مربوط نیست بلکه این محرومیت به دشواری قدرت ارتباط با دیگران نیز مربوط می‌شود .

وی 14 درصد از جامعه 48 هزار نفری معلولان استان را ناشنوایان عنوان کرد و گفت: سه هزار و 500 نفر از ناشنوایان استان تحت پوشش بهزیستی هستند و و از حمایت‌های لازم بهره‌مند می‌شوند .

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان در رابطه با خدمات بهزیستی ویژه ناشنوایان اظهار کرد: مراکز ارائه دهنده خدمات به ناشنوایان در استان شامل یک تشکل استانی تحت عنوان انجمن ناشنوایان، سه مرکز تخصصی خانواده و کودک ناشنوا و همچنین مراکز تخصصی توانبخشی دولتی و غیردولتی است ،البته مراکز دولتی خرید خدمات تخصصی نیز از دیگر مراکز ارائه دهنده خدمات به ناشنوایان استان هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از 26 مورد عمل کاشت حلزون و 54 مورد تامین قطعات تخصصی کاشت، کمک به تامین 220 مورد سمعک ناشنوایان و ارائه یک‌هزار و 300 مورد گفتار درمانی در مراکز توانبخشی از جمله اقدامات حمایتی بهزیستی به ناشنوایان در سالجاری بوده است .

غنیمت با اشاره به این که 20 درصد ناشنوایان استان در مقطع آموزش عالی مشغول هستند، گفت: کمک هزینه ایاب و ذهاب به مراکز آموزشی و توانبخشی، معافیت‌های مالی، حرفه‌آموزی، پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی و اشتغال از برنامه‌های حمایتی ویژه بهزیستی به دانشجویان ناشنوای استان است .

معاون بهزیستی استان در پایان نیز در رابطه با دیگر خدمات سازمان بهزیستی به ناشنوایان بیان کرد: سازمان متناسب با رفاه جامعه ناشنوای استان و حفظ حقوق آنها، خدماتی را در حیطه‌های آموزشی، رفاهی، درمانی، حرفه‌آموزی و اشتغال به این قشر ارائه می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان