لوسیا دختر جوانی که از بازی در پارک، تبدیل به ستاره فوتبال شد

لوسیا مارته لئون، دختر نوجوان و ۱۸ ساله اسپانیایی هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد که وارد دنیای حرفه ای فوتبال شود

فوتبال

لوسیا مارته لئون، دختر نوجوان و 18 ساله اسپانیایی هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد که وارد دنیای حرفه ای فوتبال شود. اما یک روز وقتی با دوستانش در پارکی مشغول فوتبال بازی کردن بود، یک مربی فوتبال بازی او را دید و او را به تیم لامانچا برد. کمی بعد بود که لوسیا مارته به مادرید سی.اف.اف رفت و از آنجا به تیم فوتبال زنان تاتنهام منتقل شد و حالا فصل دوم حضورش دراین تیم را تجربه می کند.

در اینجا داستان کوتاهی از آنچه باعث شد تا او وارد دنیای فوتبال شود را با هم مطالعه می کنیم:

لوسیا که حتی به صورت مرتب و منسجم فوتبال بازی نمی کرد، هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد که وارد دنیای حرفه ای فوتبال شود. یک روز عصر او در پارکی در محله اش با دوستانش فوتبال بازی می کرد. کمی بعد مردی به سمت او آمد و از او خواست تا به تیم باشگاهی اش بپیوندد. لوسیا به مادرید لامانچا پیوست و هرهفته برای تیمش گل می زد. همین بازیهای درخشان باعث شد تا به مادرید سی.اف.اف منتقل شود؛ تیمی که در دسته دوم فوتبال بانوان اسپانیا حضور داشت. خود او دراین رابطه گفت:« در مادرید سی.اف.اف سه سال از بهترین سالهای عمرم را سپری کردم. انتقال به این تیم، بهترین اتفاقی بود که می شد در زندگی ام رخ دهد. دلم برای هم تیمی هایم، سرمربی تیمم و مدیران باشگاه تنگ شده. هرزمان که به مادرید بروم، سری به آنها می زنم. هرهفته بازیهای آنها را از شبکه های اجتماعی دنبال می کنم. امیدوارم امسال بتوانند به لیگ دسته اول برسند.»

وقتی او و خانواده اش برای زندگی به لندن نقل مکان کردند، زندگی او کاملا از این رو به آن رو شد:« کاملا تصادفی برای زندگی به لندن آمدیم. من برای موافقت با این جابه جایی برای والدینم یک شرط گذاشتم: برایم یک تیم فوتبال پیدا کنند.» همینطور هم شد. آلخاندرو لوپس سرمربی تیم فوتبال زنان شهر مادرید، با خوان آموروس مربی تیم زنان باشگاه تاتنهام لندن تماس گرفت و لوسیا بعد از یک ماه حضور در تستهای تمرینی،به این تیم پیوست. خود او در مورد آن روزها می گوید: «در ابتدا تطبیق یابی با شرایط برایم خیلی سخت بود چون اصلا انگلیسی بلد نبودم. باید از مقامات باشگاه ، هم تیمی هایم و به ویژه خوان که جمله به جمله صحبتها در جلسات تمرینی و بازی ها را برایم ترجمه می کرد تشکر کنم. تدریجا به سبک بازی تیم و قوانین اینجا آشنا شدم.» او که قبلا در پست مهاجم نوک بازی می کرد، در این تیم در پستهای مختلف تهاجمی به کار گرفته شد.

هدف باشگاه فوتبال زنان تاتنهام این است که درپایان فصل به دسته اول رقابتهای لیگ فوتبال انگلیس(WSL) راه بیابد. لوسیا ادامه داد:« ما کارمان را خوب شروع کردیم ولی باید فروتن باشیم.سبک فوتبال دراینجا هیچ شباهتی به سبک فوتبال اسپانیا ندارد. اگر روراست باشم، آنقدر به سبک فوتبال انگلیسی عادت کرده ام که بعید است بتوانم در یک باشگاه اسپانیایی بازی کنم.»

فوتبال زنان

او پیراهن شماره 2 را برتن می کند و درمورد شماره پیراهنش گفته:« روز 2 آگوست یکی از دایی هایم که خیلی رابطه خوبی با او داشتم فوت کرد.  او خیلی جوان بود. بعد از آن با خودم فکر کردم که برای یادبود او پیراهن شماره 2 را بپوشم.»

لوسیا درمورد پیشرفت فوتبال بانوان گفته:« کاملا مشخص است که فوتبال بانوان ارزش زیادی دارد. هرروز در رسانه های ورزشی به فوتبال بانوان پرداخته می شود و هربار تعداد هوادارانی که برای تماشای بازیهای فوتبال زنان به ورزشگاه می آیند بیشتر و بیشتر می شود. هواداران ما در شبکه های اجتماعی هم روز به روز بیشتر می شوند.» او در پاسخ به سوالی درمورد آینده اش گفت:« درحال حاضر در انگلیس هستم. از زندگی درلندن لذت می برم. گاهی وقتها دلم برای آرامش مادرید تنگ می شود. در لندن هوا سرد است و شرایط کاملا متفاوت با مادرید است اما از حضور در اینجا لذت می برم.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان