نماینده مردم غرب گلستان در گفتگو با مهر:

نظرمجمع نمایندگان برتغییر استاندار گلستان است/حمایت از گزینه بومی

گرگان - دبیر سابق مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: دیدگاه مجمع نمایندگان استان گلستان این است که استاندار گلستان تغییر کند اما هنوز گزینه ای مطرح نشده است و قطعا از گزینه بومی حمایت می کنیم.

نظرمجمع نمایندگان برتغییر استاندار گلستان است/حمایت از گزینه بومی

خبرگزاری مهر، گروه استان ها – زهرا بهرامی: در فاصله کوتاهی پس از آغاز به کار دولت دوازدهم گمانه زنی ها برای تغییر استانداران کلید خورد، گمانه زنی هایی که فقط نقل محافل سیاسی نبوده و با سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود.

استان گلستان هم از این حال و هوا مستثنی نبود و در یکی دو ماه گذشته بارها اسامی مختلفی مطرح شد؛ یک روز در فضای مجازی علی اصغر طهماسبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان را بر کرسی استانداری نشاند و روز دیگری از لابی های محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان برای به دست گرفتن سکانداری مدیریت کلان استان سخن گفتند.

یک روز از محمدرضا صالحی، استاندار فعلی خراسان شمالی و روز بعد از علاء الدین و سید سبحان حسینی به عنوان گزینه مطرح بومی برای تصدی پست استانداری گلستان نام برده شد.

هنوز ساعاتی از انتشار این مطالب در فضای مجازی نمی گذشت که نام چهره های سیاسی و غیر بومی مانند بازوند و مجیدی مطرح می شد.

دلایل فنی برای تغییر استاندار داریم

یک روز توپ انتخاب استاندار جدید و معرفی چهره شاخص برای تصدی این پست در زمین مجمع نمایندگان استان و روز دیگر در زمین وزارت کشور بود و عده ای هم برای نماینده ولی فقیه در استان گلستان و مجمع نمایندگان خط و نشان کشیدند و گفتند سکوت آن ها منجر به انتخاب استاندار غیر بومی برای استان گلستان شده و چهارشنبه در آخرین جلسه هیئت دولت استاندار گلستان معرفی می شود اما هنوز پس از دو ماه آن چهارشنبه از راه نرسیده است.

اصلا مباحث سیاسی مورد بحث مجمع نمایندگان استان گلستان نیست و ملاک های ما بیشتر حول کارآمدی، توانمندی و تاثیرگذاری فرد در تعامل با گروه های سیاسی و نمایندگان استان و ... استدر این خصوص با نماینده مردم کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم و رامین نورقلی پور به خبرنگار مهر گفت: مجمع نمایندگان استان گلستان نشست های مختلفی را در ارتباط با موضوع استاندار گلستان برگزار کرد اما من نمی توانم به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان صحبت کنم بلکه نظر خودم را اعلام می کنم؛ چون دبیری مجمع با دکتر تربتی نژاد است.

وی افزود: انتخاب استاندار یک پروسه چند وجهی است اما قطعا مجمع نمایندگان استان یکی از بخش های اصلی این پروسه تصمیم گیری است که در تعامل با سایر وجوه به یک تصمیم گیری در این ارتباط می رسند.

نماینده مردم شهرستان های غرب استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیدگاه مجمع نمایندگان استان گلستان و مجموعه این است که به رغم احترام بسیار زیادی که برای استاندار فعلی قائل هستیم، تغییرات صورت بگیرد و برای اینکار دلایل فنی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تغییر استاندار دیدگاه همه اعضای مجمع نمایندگان استان نیست اما اکثریت به این مسئله قائل هستند، اضافه کرد: از طرف دیگر صحبت بومی یا غیر بومی بودن استاندار جدید هم مطرح شده و قطعا در شرایط مشابه از گزینه بومی حمایت می کنیم و ترجیح ما خواهد بود.

روی فرد خاصی انگشت نگذاشته ایم

نورقلی پور تصریح کرد: به رغم صحبت های مختلفی که انجام شده تا این لحظه مجمع نمایندگان استان شخصی را معرفی نکرده ایم و روی فرد خاصی انگشت نگذاشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از پروسه انتخاب استاندار جدید برای گلستان را به لحاظ تعاملی که با وزارت کشور داریم و حساسیتی که به خاطر اهمیت موضوع برای وزارت کشور وجود دارد چرا که برای آن ها هم مهم است که برای گلستان استانداری توانمند و کارآمد را انتخاب کنند، بر عهده آن ها (وزارت کشور) به عنوان مرجع تخصصی در این حوزه سپرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه به وزارت کشور اعتماد می کنیم و اجازه داده ایم که رویه قانونی و معمول در انتخاب استاندار را طی کند، بیان کرد: تاکنون وزارت کشور هم گزینه خاصی را برای استانداری گلستان پیشنهاد نداده و کسی را معرفی نکرده است.

نورقلی پور با تاکید دوباره بر اینکه تاکنون گزینه جدی برای استانداری گلستان مطرح نبوده، متذکر شد: صحبت و تاکید مجمع نمایندگان استان ملاک ها و ارزیابی هایی را برای انتخاب استاندار جدید گلستان مدنظر دارد که قطعا در آن بر عملکرد گذشته، پیشینه فرد و کارآمدی گزینه مطرح شده تاکید دارد.

هم اکنون گلستان در حوزه تولید و سواحل دارای مشکلات زیادی است و ما هنوز یک بندر نداریم و آشوراده که یکی از مباحث اصلی و کلیدی استان است که تعیین تکلیف نشده استوی تاکید کرد: اصلا مباحث سیاسی مورد بحث مجمع نمایندگان استان گلستان نیست ملاک های ما بیشتر حول کارآمدی، توانمندی و تاثیرگذاری فرد در تعامل با گروه های سیاسی و نمایندگان استان و ... است.

دبیر سابق مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: ملاک های ما در انتخاب استاندار جدید انتظارات ما را مشخص می کند هرچند آن چه بیان شد کل ملاک های ما نیست و بخشی از  آن هاست.

انتظار داریم استاندار جدید در گلستان تحرک و پویایی ایجاد کند

وی افزود: آن چیزی که همه در استان انتظار دارند و رئیس جمهور و هیئت دولت خواستار آن هستند، این است که استانداران بعدی توانمند باشد و خود همین موضوع پارمترهایی را شامل می شود.

نورقلی پور ادامه داد: قطعا به دنبال استانداری هستیم که برای گلستان تحرک و پویایی لازم در کار را ایجاد کند و بتواند با توجه به توانمندی های استان سرمایه گذار جذب کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون گلستان در حوزه تولید و سواحل دارای مشکلات زیادی است و ما هنوز یک بندر نداریم و آشوراده که یکی از مباحث اصلی و کلیدی استان است که تعیین تکلیف نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مراودات تجاری گلستان با همسایگان شمالی باید سرعت یابد، تصریح کرد: توسعه راه آهن، جاده و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت های گردشگری و از همه مهم تر توازن برقرار کردن در مناطق مختلف استان باید توسط استاندار جدید گلستان انجام شود.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر توازن به لحاظ محرومیت و برخورداری در مناطق مختلف استان وجود ندارد.

وی متذکر شد: بخش های شمالی استان با جنوب کاملا نامتوازن هستند و از استاندار جدید انتظار داریم که این توازن را برقرار کند و برنامه های آن در مسیری حرکت کند که این عدم توازن در گلستان حل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر