ماهان شبکه ایرانیان

۱۱ نکته برای جذاب‌تر کردن خانه شما ـ‌ بخش دوم

شما می‌توانید خانه زیباتری داشته باشید، بدون آن که نیاز باشد دست به تغییرات گسترده و پرخرج بزنید. در این سری مقالات با روش‌هایی آشنا می‌شویم که به کمک آنها می‌توانید خانه خود را زیباتر کنید.

دکور مدرن

شما می‌توانید خانه زیباتری داشته باشید، بدون آن که نیاز باشد دست به تغییرات گسترده و پرخرج بزنید. در این سری مقالات با روش‌هایی آشنا می‌شویم که به کمک آنها می‌توانید خانه خود را زیباتر کنید.

پرده روشن

4. بگذارید آفتاب بتابد

ممکن است بخواهید پرده‌های ضخیم و قدیمی بیندازید. اما بهتر است به سراغ پرده‌هایی بروید که هم خانه را بپوشانند و هم اجازه بدهند که آفتاب به داخل بیاید. اگر اتاق شما زیاد آفتاب می‌گیرد، به فکر رنگ‌هایی باشید که با آفتاب از بین نمی‌روند. بهترین جنس پارچه برای پرده، کتان و ابریشم هستند چون خوب می‌ایستند.

دیوار نارنجی

5. در هر اتاق دست کم یک آینه را داشته باشید

آینه‌ها نور را در سطح خانه پخش می‌کنند و باعث می‌شوند که خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. البته قرار دادن آینه در محل نامناسب می‌تواند مانند این باشد که اصلا آینه‌ای نداشته باشید. آینه‌ها را عمود بر پنجره‌ها نصب کنید، نه مستقیم روبروی آنها. اگر آینه مستقیما روبروی پنجره باشد نوری که از بیرون می‌آید را مستقیما به بیرون برمی‌گرداند.

 تابلو

6. اندازه تابلوها متناسب با دیوار باشد

آویختن تابلوهای کوچک در ارتفاع بالا کار بسیار عجیبی است. حد وسط یک تصویر باید در راستای سطح چشم انسان باشد. اگر افراد بلندقامت و کوتاه‌قامتی به خانه شما می‌آیند، میانگین قد آنها را در نظر بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که برای دیوارهای بزرگ باید تابلوهای بزرگ بخرید یا چندین تابلو کوچک داشته باشید. در حالت دوم، تابلوها را زیاد دور از هم نصب نکنید. معمولا بین 5 تا 10 سانتی‌متر فاصله بین آنها عالی است.

7. نور را لایه‌بندی کنید

هر اتاقی باید سه نوع نور داشته باشد: نور محیطی که نور کلی اتاق است و معمولا از لامپ یا لوستر آویزان از سقف می‌آید. نور کاری، که در آشپزخانه‌ها و در روی میزها استفاده می‌شود؛ و نور تاکیدی که پشت تخت یا برای تابلوها استفاده می‌شود. برای اتاق پذیرایی می‌توانید از نورهای رو به بالا استفاده کنید که سقف را روشن می‌کنند و حس بزرگ بودن اتاق را القا می‌کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان