ماهان شبکه ایرانیان

اپل به استفاده از پنل های LCD ژاپن دیسپلی برای برخی مدل های آیفون تمایل دارد

در حالی که اپل تا مدتی دیگر نخستین موبایل خود به همراه پنل OLED را روانه بازار می کند، انتظار می رود هر سه مدل از آیفون های سال ۲۰۱۸ میلادی به این نوع از پنل های نمایشگر مجهز شده باشند

اپل به استفاده از پنل های LCD ژاپن دیسپلی برای برخی مدل های آیفون تمایل دارد

در حالی که اپل تا مدتی دیگر نخستین موبایل خود به همراه پنل OLED را روانه بازار می کند، انتظار می رود هر سه مدل از آیفون های سال 2018 میلادی به این نوع از پنل های نمایشگر مجهز شده باشند. اما برخلاف انتظار اکثریت، وال استریت ژورنال اخیراً در گزارشی نوشته که اپل قصد دارد از نمایشگرهای پیشرفته LCD در مدل های تازه خود استفاده کند که توسط Japan Display تولید می شوند.

این پنل های LCD که «Full Active» نامیده می شوند، تا ماه مارس 2019، بالغ بر 70 درصد از درآمد کمپانی Japan Display از تجارت اسمارت فون و دیوایس های هوشمند را به خود اختصاص خواهد داد. در حال حاضر، پنل های پیشرفته Full Active در موبایل تازه شیائومی، یعنی Mi MIX 2 مورد استفاده قرار گرفته اند که نمایشگری لبه تا لبه دارد. LCD های Full Active، قطری برابر با 0.5 میلی متر دارند که به مراتب از LCD های چند میلی متری سابق و پنل های OLED فعلی با قطر 1 میلی متر کمتر است.

اگرچه همانطور که در اخبار شنیده ایم مدل های آیفون 8 اس و 8 اس پلاس احتمالاً همراه با نمایشگر OLED عرضه می شوند، Japan Display می گوید نمایشگرهای LCD جدیدش همان مزایای پنل های OLED را با قیمتی کمتر به ارمغان می آورند. در حال حاضر سامسونگ تولید پنل های OLED آیفون X را برعهده دارد و گفته می شود هر یک از این پنل ها، 110 دلار روی دست اپل هزینه می گذارد که تا دو برابر از قیمت پنل های LCD بیشتر است.

Japan Display برنامه دارد تا آوریل 2019، تولید انبوه نمایشگرهای OLED را آغاز کند. احتمال دارد اپل تا آن زمان، تولید نمایشگر LCD مدل های قدیمی تر آیفون که کماکان تولید می شوند -مانند مدل ارتقایافته آیفون SE- را به Japan Display بسپارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان