نقشه و راهنمای متروی شیراز

نخستین گفت و گو درباره احداث قطار شهری در تهران و اجرای آن در حدود سال ۱۲۶۷ شمسی بین تهران و شهر ری -حرم حضرت عبدالعظیم(ع)- انجام شد

نخستین گفت و گو درباره احداث قطار شهری در تهران و اجرای آن در حدود سال 1267 شمسی بین تهران و شهر ری -حرم حضرت عبدالعظیم(ع)- انجام شد.
در سال 1350 مطالعات اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی شهر تهران بوسیله دو شرکت خارجی صورت گرفت و پیشنهاد سیستم مختلط حمل و نقل شهری تهران (شبکه خیابانی، کمربندی و شبکه مترو) در سال 1353ارائه شد.
در سال1354 قانون تاسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به تصویب رسید. عملیات اجرایی خط 1 قطار شهری تهران در سال 1356 آغاز و در بین سال‌های 1359 تا 1365 متوقف شد.
خط قطار حومه‌ای تهران – کرج در سال 1377 افتتاح شد و فاز اول (فلکه دوم صادقیه – میدان امام خمینی (ره)) خط 2 قطار شهری تهران در سال 1378 به بهره‌برداری رسید.
انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان در سال 1355 توسط مشاور خارجی و همچنین انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان توسط سازمان برنامه و بودجه استان در سال 1359 و انجام مطالعات جدید به مدت یکسال پس از آن توسط مشاور خارجی .
تاسیس سازمان قطار شهری اصفهان در سال 1370.
انجام مطالعات شهر اصفهان بمنظور تعیین مسیرهای اصلی حمل و نقل عمومی و سیستمهای حمل و نقل شهری مناسب بین سالهای 73-1371 .
انجام مطالعات امکان سنجی آن در سال 75-1374 توسط مشاوران خارجی و همچنین آغاز عملیات اجرایی خط 1 قطار شهری اصفهان در سال 1380.
مطرح شدن موضوع مطالعه و احداث قطار شهری تبریز در 1369 برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی.
تاسیس سازمان قطار شهری تبریز در سال 1380 و انجام مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز در اواخر همان سال و آغاز عملیات اجرایی خط 1 قطار شهری تبریز در سال 1381.
انجام مطالعات اولیه سیستم حمل و نقل عمومی شیراز در سال 1355 توسط مشاور خارجی و پس از آن انجام مطالعات جدید شهر شیراز در سال 1369 توسط جمعی از اعضا هیئت علمی دانشگاه و تائید ضرورت استفاده از شبکه ریلی به عنوان توسعه سیستم حمل و نقل عمومی.
بازبینی مطالعات قبلی شهر شیراز در جهت تکمیل و تدوین مطالعات جامع حمل و نقل عمومی در سال 1378 و ارائه مسیرهای مناسب جهت راه اندازی مترو و در نهایت انتخاب و ارائه گزینه برتر از بین آنها.
تاسیس سازمان قطار شهری شیراز در سال 1380 و آغاز عملیات اجرایی خط 1 قطار شهری شیراز در سال 1381.
انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد بین سالهای 73 تا 78 و مطالعات توسعه شبکه حمل و نقل ریلی بین سالهای 81 الی83 توسط پژوهشکده حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف.
تاسیس شرکت قطار شهری مشهد در سال 1374 و آغاز عملیات اجرایی خط 1 قطار شهری این شهر در اواسط سال 1379 و در نهایت اتمام عملیات اجرایی بخش اول خط 1 قطار شهری مشهد در سال 1386.
تاسیس سازمان قطار شهری کرج در سال 1380 .
راه اندازی خط 1 قطار سریع السیر کرج – مهرشهر در سال 1383 و آغاز عملیات اجرایی خط 2 قطار شهری کرج در اواخر سال 1384.
تاسیس سازمان قطار شهری اهواز در سال 1381 و شروع مطالعات مربوط به احداث قطار شهری در اواخر همان سال و در نهایت آغاز عملیات اجرائی خط 1 قطار شهری اهواز در اواخر سال 1384.
تاسیس سازمان قطار شهری کرمانشاه در اوایل سال1387 و شروع مطالعات مربوط به احداث قطار شهری در سال 1384 و در نهایت هم اکنون در مرحله فاز اول مطالعات می باشد.
تاسیس سازمان قطار شهری قم دراواخر سال 1387و شروع مطالعات مربوط به احداث قطار شهری سال 1386 و در حال حاضر در مرحله تکمیل مطالعات می باشد.
فرهنگ عمومی استفاده از مترو
برخورداری از مکارم و فضایل اخلاقی و اخلاق نیکو سفارش پیامبر اکرم، ائمه اطهار و بزرگان علم و ادب است. رعایت اخلاق به منزله پرورش صفات پسندیده در جان و دل و بروز و ظهور خلقیات در عمل ، جامعه را به سمت آرامش، محبت و عشق ورزی و گسترش ارزشها و هنجارها می‌کشاند و لذا کلیه شهروندان در تمام فعالیت‌ها و کارکردها و در هر موقعیت مکانی و زمانی (از جمله در طول سفر با قطار شهری) می‌بایست به تعهدات اخلاق شهروندی پایبند باشند.
ما می دانیم مسائل فرهنگی – اخلاقی، ارزشها و هنجارهای اجتماعی و… در فضاهای جغرافیایی مترو از جمله در ایستگاهها و داخل قطار بسیار مهم است بنابراین سعی می کنیم روح دیانت و اخلاق اسلامی و شهروند واقعی سومین حرم اهل بیت (ع) را در فضای قطار شهری ساری و جاری می کنیم.
چه در هنگام ورود و خروج به ایستگاه‌ها و چه در زمان استفاده از قطار شهری در مسیر عبور دیگران قرار نمی‌گیریم.
در زمان حضور در فضای قطار شهری (ایستگاه ها یا داخل قطار) با ایجاد سر و صدای بلند باعث اذیت و آزار سایر مسافران نمی‌شویم و از آوردن وسایل صوتی که باعث سلب آسایش و آرامش سایرین می‌شود خودداری می کنیم.
ما شهروندان شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) هستیم ، بنابراین در شأن ما نیست از کلمات رکیک ونامناسب در گفتمان و حتی در هنگام مجادله با سایر مسافران استفاده کنیم.
به کلیه تابلوهای نصب شده در ایستگاه ها و داخل قطار و تمامی پیام‌های صوتی، هشدارهای نیروهای انتظامی و پرسنل قطار شهری توجه کرده و از آنها در جهت استفاده مطلوب از خدمات قطار شهری بهره می گیریم.
آرام و بدون شتاب و عجله به ایستگاه وارد شده و به قطار سوار یا از آن پیاده می شویم ، هل نمی دهیم ، از تمامی درهای قطار استفاده می کنیم.، از دویدن روی سکو خودداری می کنیم، ابتدا سالخوردگان و معلولین یا بیماران را سوار و سپس خود سوار می شویم.
نقشه و راهنمای متروی شیراز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان