ماهان شبکه ایرانیان

قوانین سخت گیرانه چین در برابر تولید اتومبیل های متکی بر سوخت فسیلی

مقامات کشور چین اخیراً اعلام کرده اند تولیدکنندگان که به دنبال تولید اتومبیل های متکی بر سوخت فسیلی هستند باید ابتدا با تولید اتومبیل هایی با با کمترین میزان آلودگی یا آلودگی صفر به امتیاز لازم دست پیدا کنند و سپس فعالیت هایشان را ادامه دهند

قوانین سخت گیرانه چین در برابر تولید اتومبیل های متکی بر سوخت فسیلی

مقامات کشور چین اخیراً اعلام کرده اند تولیدکنندگان که به دنبال تولید اتومبیل های متکی بر سوخت فسیلی هستند باید ابتدا با تولید اتومبیل هایی با با کمترین میزان آلودگی یا آلودگی صفر به امتیاز لازم دست پیدا کنند و سپس فعالیت هایشان را ادامه دهند. این قانون جدید تمام خودرو سازانی که بیش از 30 هزار اتومبیل متکی بر سوخت فسیلی در سال تولید یا وارد می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد.

دولت چین از خودروسازان می خواهد که تا سال 2019، حداقل 10 درصد از تولیدات شان الکتریکی باشد و تا سال 2020 میلادی، حداقل 12 درصد. اگر یک خودروساز به اعتبار لازم دست پیدا نکند، باید آن را خریداری کند و یا جریمه می شود.

کشور چین که با آلودگی شدید هوا در شهرهایی مانند پکن و شانگهای مواجه است، حالا بیش از هر زمان دیگری به کنار گذاشتن اتومبیل های متکی بر سوخت های فسیلی ترغیب شده است. البته چین در این مسیر تنها نبوده و کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا نیز برای ممنوعیت کامل فروش اتومبیل های سوخت فسیلی تا سال 2040 برنامه ریزی کرده اند.

گفتنی است که مقامات چینی در ابتدا برنامه داشتند به صورت ناگهانی، فروش و تولید اتومبیل های سنتی را ممنوع کنند که از نظر تحلیلگران، حرکتی «بیش از حد جاه طلبانه» تلقی شد. این قانون جدید نشان می دهد که پیاده سازی تصمیم پیشین آنقدرها آسان نبوده و البته حالا تولیدکنندگان اتومبیل فرصت دارند که خود را برای تغییرات آتی آماده کنند.

کمپانی هوندا که قصد دارد سال آینده اتومبیلی الکتریکی را روانه بازار چین کند در بیانیه ای گفته است که برای دستیابی به هدف استفاده کامل از این نوع اتومبیل ها آماده است. سایر کمپانی های حاضر در چین هم از همین حالا حضوری هرچند کمرنگ در حوزه اتومبیل های الکتریکی داشته اند و قطعاً از تغییراتی که در سال های آتی به وجود می آید نفع خواهند برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان