در گفت‌وگو با میزان اعلام شد

آغاز طرح درمان پرهیز مدار ویژه درمان و بازتوانی آسیب دیدگان اعتیاد در کرمان

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از اجرای آزمایشی طرح درمان پرهیز مدار ویژه درمان و بازتوانی آسیب دیدگان اعتیاد در کرمان خبر داد و گفت: این طرح دارای سه بخش سم زدایی، بازیابی اولیۀ هویت و بازیابی موقعیت خانوادگی و اجتماعی می‌باشد.

آغاز طرح درمان پرهیز مدار ویژه درمان و بازتوانی آسیب دیدگان اعتیاد در کرمانمحبوبه میرزابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از اجرای آزمایشی طرح درمان پرهیز مدار ویژه درمان و بازتوانی آسیب دیدگان اعتیاد در کرمان خبر داد.

وی گفت: توانمندسازی آسیب دیدگان حوزه اعتیاد از اقدامات اساسی در امر ساماندهی، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر است که مانع از بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد می‌شود.

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد:در همین راستا و به منظور ساماندهی، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر" الگوی درمان پرهیز مدار" (مبتنی بر دوره مدیریت مهارت و دانش رفتار) برای معتادان متجاهر توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تدوین و از ابتدای شهریور ماه سال جاری در 6 استان کشور از جمله استان کرمان به صورت آزمایشی اجرا شده است.

میرزابیگی خاطر نشان کرد: هر فرد با هر درجه از خطا و بدی، به دلیل سرشت ذاتی اش، ظرفیت و توان بازگشت و رجعت به هویت انسانی خود رادارد، برای فرد آسیب دیده چنانچه زمینه و شرایطی فراهم شود که فرد سرمایه‌های وجودی اش را آشکار مهندسی، مدیریت و کاربردی نماید، می‌تواند خیلی از گره‌های زندگی اش را باز کند، مشکلاتش را حل نماید، خسارت‌ها و ناکامی هایش را جبران کند، دارایی و وقعیت‌های از دست رفته اش را دوباره بدست آورد که این موارد در الگوی درمان پرهیز مدار به خوبی لحاظ شده است.

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان تصریح کرد: طبیعی است که رسیدن به سلامت کامل و زندگی سالم و مطمئن برای فردی که از اعتیاد، شدیدا آسیب دیده است نیازمند به گذراندن برخی از مراحل، رعایت پاره‌ای نکات موثر و فراهم شدنِ حداقلی از شرایط و امکانات است، از جمله مراحل مود نیاز، حضور در مراکز درمانی و گذراندنِ دورۀ عمومی آینه و مهاجر ـ20 تا 30 روزه ـ. زیر نظر مربیان متعهد، شناخته­شده، و آشنا با مدل مهاجر است، که در استان کرمان توسط 2 نفر از مربیان برتر این دوره و با مدیریت جدید و فعال مرکز درمان و کاهش آسیب ماده 16 انجام می‌شود.

وی افزود: طرح درمان پرهیز مدار دارای سه بخش سم زدایی و بازیابی اولیۀ هویت، تقویت، تثبیت هویت، شخصیت و بخش بازیابی موقعیت خانوادگی و اجتماعی است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: در گام نخست با همکاری و برنامه ریزی مرکز درمان و کاهس آسیب ماده 16 کرمان، مربیان مهاجر و سمن‌های فعال این حوزه (از جمله انجمن دانش ورزان جوان) اجرایی شده که امید است با هماهنگی و مشارکت نهاد‌های حاکمیتی و مردمی و خیرین نیز در گام‌های بعدی در زمینۀ اشتغال، سکونت، خانواده، تحصیلات، جامعه پذیری و دیگر امور و مسایل معتادان بهبودیافته کار کرد و ضریب و نرخ سلامت کامل و ماندگارِ آنان را افزایش داده و از بازگشتِ پرهزینۀ معتادان به مهلکه و گرفتاری دوباه به فاجعۀ اعتیاد جلوگیری نمود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر