عوارض جانبی ناشی از مصرف قرص‌های لاغری

قرص‌های لاغری همانطور که از نام آنها پیداست، قرص‌های کاهنده اشتها بوده و یا داروهایی هستند که موجب کاهش وزن می‌شوند

عوارض جانبی ناشی از مصرف قرص‌های لاغری

قرص‌های لاغری همانطور که از نام آنها پیداست، قرص‌های کاهنده اشتها بوده و یا داروهایی هستند که موجب کاهش وزن می‌شوند. این مقاله اطلاعاتی را در خصوص عوارض جانبی چنین قرص‌هایی فراهم ساخته است.
برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، مصرف قرص‌های لاغری به نظر می‌رسد که گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای‌ باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این قرص‌ها میانبری برای رسیدن به هدف خود در برخورداری از یک بدن سالم و متناسب است. متأسفانه، اکثر مصرف کنندگان این قرص‌های کاهش وزن از خطرات مرتبط با مصرف آنها بی‌اطلاع می‌باشند. افراد بسیاری جذب تبلیغات و ادعاهای مبالغه آمیز تولید کنندگان این قرصهای به اصطلاح شگفت انگیز می‌شوند. با این حال، لازم است که مصرف کنندگان بدانند که این قرصها می‌توانند موجب ایجاد اثرات نامطلوبی شوند.

چگونگی عملکرد این قرص‌ها

برای افراد خوش خوراک، که نمی‌توانند در مقابل غذا مقاومت کنند، کاهنده‌های اشتها به نظر می‌رسد بهترین راه حل تولید کنندگان قرص‌های لاغری است. همانطور که از نام آنها پیداست، این سرکوب کننده و یا کاهنده‌های اشتها، گرسنگی فرد را مهار می‌سازند. افرادی که این قرص‌ها را مصرف می‌کنند، احساسی از سیر بودن خواهند داشت و به همین دلیل است که غذای کمتری خواهند خورد.
طبقه‌ و دسته‌ی دیگر قرص‌های لاغری، آنها را شامل می‌شود که جذب چربی را محدود می‌سازند. خوب بایستی گفت که با مصرف این قرص‌ها نیاز به کاهش غذای مصرفی خود ندارید. تولید کنندگان این قرصها مدعی بوده که می‌توانید به هر میزان که تمایل دارید غذا خورده بدون آنکه چاق شوید، به این دلیل که این قرصها جذب چربی را کاهش می‌دهند. گرچه برای افرادی که مستعد افزایش وزن هستند، به نظر عالی می‌رسد، اما این روند غیر طبیعی کاهش وزن نقاط ضعف خود را دارد.

اثرات جانبی

بازار پر از تمام انواع قرصهای لاغری است. بسیاری از افراد جهت محدود ساختن جذب چربی، این قرصها را برمی‌گزینند. افرادی که ایده‌ی استفاده از سرکوب کننده‌های اشتها را دوست ندارند، به این قرصها روی می‌آورند. با این حال، این افراد از عوارضی که می‌تواند به دلیل مصرف این قرصها ایجاد شود، بی‌اطلاع می‌باشند. اسهال، استفراغ، مدفوع چرب یا اختلالات معده برخی از شایع‌ترین عوارض جانبی آنها می‌باشند. از آنجا که این قرص‌های لاغری جذب چربی در بدن را محدود می‌سازند، این چربی بایستی از طریق مدفوع دفع شود. این امر می‌تواند به بروز مشکلات گوارشی بیانجامد. شما حتی ممکن است در کنترل اجابت مزاج با مشکل مواجه شوید. مشکل دیگری که می‌تواند به دلیل استفاده از این قرصها ایجاد شود، بروز کمبود ویتامین است. این قرصها علاوه بر محدود ساختن جذب چربی، ممکن است حتی ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K و بتاکاروتن را قبول نکنند در نتیجه موجب بروز کمبودهای تغذیه‌ای شوند.
سرکوب کننده‌های اشتها، گرسنگی فرد را فرومی‌نشانند، اما استفاده از آنها می‌تواند بر روی متابولیسم فرد تأثیر منفی گذارد. استفاده از آنها ممکن است سرعت متابولیسم یا سوخت ساز را کاهش دهد. با کاهش متابولیسم، بدن شما ممکن قادر به سوزاندن چربی‌های اضافی نبوده و به همین دلیل است که کاهش وزن مطابق با انتظارات شما پیش نرود. عوارض جانبی همچون خشکی دهان، بی خوابی، یبوست، و افزایش خطر ابتلاء به بیماری قلبی همچنین ممکن است تجربه شوند. بعضی افراد ممکن است احساس افسردگی و یا عصبانیت کنند. سایر عوارض جانبی می‌تواند، تاری دید، بی خوابی، سرگیجه، سردرد، تغییر در ضربان قلب، و تغییر در فشار خون را شامل شود. گرچه ممکن است با مصرف این قرصهای لاغری، وزن کم کنید، اما با قطع مصرف آنها ممکن است مجدداً بر وزنتان افزوده شود. بنابراین بایستی تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید که با این روند غیر طبیعی به کاهش وزن برسید و یا می‌خواهید راه‌های طبیعی را پیدا کنید که عوارض جانبی به همراه نداشته باشند.
نکته پایانی و نتیجه گیری که از این بحث می‌توان گرفت اینکه فرد بایستی سعی کند به این قرصها جهت کاهش وزن اتکاء ننماید. به دنبال راه‌های سریع کاهش وزنی نباشید که پتانسیل صدمه رساندن به بدن‌تان را دارند. بهترین کار این خواهد بود که راه‌های سالمتری را جهت خلاص شدن از شر چاقی امتحان کنید. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و روزانه به ورزش بپردازید تا از این چربی اضافی خلاص شوید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان