ماهان شبکه ایرانیان

۴ تغییر ساده‌ای که زندگی‌ را شادتر می‌کند

به جز رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن، نکات دیگری نیز وجود دارد که برای حفظ سلامتی باید آن‌ها را بشناسید و انجام دهید. رعایت چند اصل ساده به سلامت روح و روان شما و به تبع آن، سلامت جسم‌تان کمک می‌کند.

 سلفی

 به جز رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن، نکات دیگری نیز وجود دارد که برای حفظ سلامتی باید آن‌ها را بشناسید و انجام دهید. رعایت چند اصل ساده به سلامت روح و روان شما و به تبع آن، سلامت جسم‌تان کمک می‌کند. 

تحقیقات نشان می‌دهد که شاد بودن به تنظیم شدن هورمون‌ها و ترکیبات خونی کمک می‌کند. وقتی شاد بودن این همه فایده به همراه دارد، چرا شاد نباشیم؟

 

1. روزتان را با شادی آغاز کنید.

زمانی که هر روز صبح خود را در آینه نگاه می‌کنید و به کار‌های عقب مانده و نداشته‌های‌تان فکر می‌کنید، در واقع غصه و حسرت خوردن را انتخاب کرده‌اید. بهتر است این روند را تغییر داده و با ذهنیت مثبت روز جدید را شروع کنید. به چیزهایی که دوست دارید و از داشتن‌شان خوشحال هستید، بیندیشید و به جای روشن کردن تلویزیون، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. دور بودن از استرس‌های خبری و شنیدن موسیقی دلخواه‌تان، روز زیبایی را برای شما رقم می‌زند.

 

2. افکار منفی را دور بریزید.

یک مچ‌بند به دست کنید و هر بار که افکار منفی و انتقاد از خودتان یا دیگران به ذهن شما می‌آید، مچ‌بند را در دست‌تان بچرخانید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید افکارتان را کنترل و محدود کنید تا کم‌کم بتوانید آن‌ها را به طور کامل ترک کرده و دور بریزید. هر بار که شروع به شکایت از خود یا حتی دیگران می‌کنید، آسیب‌زا‌ترین تاثیرات را نصیب خود می‌کنید. پس بیش‌تر مراقب افکار خود باشید.

جمع دوستانه

 

3. کودک درون‌تان را آزاد کنید.

هرگاه که دچار استرس ناشی از مسئولیت‌ها و اتفاقات اطراف خود می‌شوید، به کودک درون‌تان اجازه دهید تا رهبری را به دست گیرد. کامپیوتر و موبایل خود را خاموش کنید، از محیط کاری خود فاصله بگیرید و بگذارید تا خلاقیت‌ها و کنجکاوی‌های کودک درون‌تان شما را با خود همراه کند. یک استراحت 10 دقیقه‌ای به خود بدهید و شروع به خیالبافی کنید. به اتفاقی فکر کنید که امیدوارید روزی در زندگی شما رخ دهد. در این خلوت شما، کسی شریک‌تان نخواهد بود پس نگران نباشید که افکار رویایی شما دور از دسترس و غیرواقعی هستند.

 

4. برای گذر از بحران‌ها بخوابید.

زمانی که به خواب می‌روید، بدن شما شروع به ترمیم و بازسازی می‌کند و این بازسازی فقط فیزیکی نیست، احساسات و مغز شما نیز ترمیم می‌شوند و دوباره برای شروعی نو آماده خواهید بود. اگر در وضعیتی هستید که امکان خوابیدن برای شما وجود ندارد، چند دقیقه چشم‌ها را ببندید و ذهن‌تان را آزاد کنید و مرتب و عمیق نفس بکشید. حواس‌تان را به ریتم تنفس‌تان معطوف کنید تا مغز را از فکر کردن به پیچیدگی و درگیری‌ها برهانید. برای شروع در حالی که لب‌های‌تان را گرد کرده‌اید، برای یک دقیقه از دهان نفس بکشید و بعد نفس را با بینی ادامه دهید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان