موسسه تحقیقاتی تویوتا که به صورت اختصار تحت عنوان "TRI" معرفی شده و سرپرستی توسعه فن آوریهای پیشرفته این کمپانی خودروسازی ژاپنی را بر عهده دارد، در حال حاضر بر روی پروژه خودران تویوتا کار میکند که فعلا پلتفرم 2.1 را مورد آزمایش قرار میدهد، اما این تست نکاتی جالب در خود دارد تا با قوانین ایالات متحده آمریکا همخوانی داشته باشد.
بسیاری از دولتمردان ایالات متحده آمریکا در ایالتهای مختلف این کشور، بر روی این موضوع تاکید دارند که هنگام آزمایش اتومبیلهای خودران در این کشور، باید یک انسان هم در داخل کابین وجود داشته باشد که در صورت وجود نقص در سیستم و یا تحلیلهای اشتباه از سوی اتومبیل که میتواند منجر حادثه شود، بتواند کنترل اتومبیل را بدست گرفته و از این اتفاق جلوگیری کند، حال موسسه تحقیقاتی تویوتا برای این موضوع یک راه حل جالب بکار گرفته است تا ماشین خودران مورد آزمایششان همانند اتومبیلهای آموزش رانندگی شود، با این تفاوت که راننده در قسمت شاگرد مینشیند و سیستم خودران به هدایت اتومبیل میپردازد، اما در قسمت شاگرد یک غربیلک فرمان و همچنین پدال گاز و ترمز تعبیه شده است تا در شرایط اضطراری از آنان استفاده کند.
موسسه تحقیقاتی تویوتا سیستمهای خودمختار خود را به دو دسته اصلی تقسیم میکند: اولی راننده و دیگری هم پشتیبان که با توجه به نام گذاری آنان، گزینه اول مستقیم در رانندگی با اتومبیل دخالت دارد و سیستمهای خودران اتومبیل را شامل میشود، اما پشتیبان در واقع سیستمهای کمک راننده هستند که فن آوری آنان مستقل از راننده کار میکند، همچون سیستم کروز کنترل که با فعال سازی آن دیگر نیازی به فشردن پدال گاز از سوی راننده نیست که در نمونههای پیشرفته تطبیق پذیر آن، دیگر نیازی به ترمز هم نیست و اتومبیل میتواند با استفاده از رادارهای تشخیص مانع در جلو، سرعت اتومبیل را کاهش و یا افزایش دهد.
کار کردن بر روی سیستمهای رانندگی خودکار، تنها فعالیت موسسه تحقیقاتی تویوتا نیست و این مرکز در حال کار بر روی سیستمهای روباتیک و هوش مصنوعی است تا برخی از آنان را برای المپیک 2020 توکیو آماده کند.