هیوندای سوناتا 2018 به تازگی رونمایی شده و البته عرضه آن فعلاً محدود به بازارهای خاصی خواهد بود که خوشبختانه از قرار معلوم ایران نیز شامل این لیست است و به زودی شاهد تردد این سدان پرفروش کرهای در خیابانهای کشور خواهیم بود، با چهرهای جدید و البته پیشرانه هیبریدی خواهیم بود.
هیوندای برای نسل جدید سوناتا یک طراحی کاملاً جدید و البته به روز و مدرن را در نظر گرفته که پیشتر در مورد چهره جدید آن با پیشرانههای بنزینی به صورت مفصل صحبت کرده بودیم و حال مدل هیبریدی نیز قرار است با همین چهره توسط شرکت پاکرو وارد بازار کشور شود. سبک طراحی این خودرو از همان روندی پیروی میکند که با مدل
هیوندای الانترا جدید آغاز شد و به مرور این سبک را در سایر سدانهای هیوندای نظیر اکسنت نیز خواهیم دید. شباهت بین الانترا و سوناتا حالا بیش از پیش شده با این تفاوت که سوناتا ظاهری شکیلتر و لوکستر دارد. سایز جلوپنجره، بزرگتر از قبل شده و میتوان حدث زد که در مدل هیبریدی از جلوپنجره فعال نیز استفاده شود.
سوناتا 2018 هیبریدی
چراغهای عقب نیز نمایی بسیار خشن و البته زیبا دارند که نظر مثبت هر خریداری را به خود جلب خواهد کرد. برخلاف نمای بیرونی این خودرو، تغییراتی که در نمای داخلی اعمال شدهاند به گستردگی تغییرات بدنه خودرو نیستند و فرم کلی داشبورد بسیار به هیوندای سوناتا LF شباهت دارد و تنها شاهد تغییرات جزیی هستیم. مجموعه پشت آمپر نیز تفاوت چندانی با هیوندای سوناتای LF ندارد و حتی میتوان طراحی ساده نشان دهندهها را به عناون یک نکته منفی این خودرو نام برد که با طراحی اسپرت و هیجان انگیز سوناتا هماهنگی ندارد. مهمترین تغییری که در کابین سوناتای 2018 توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، غربیلک فرمان 3 شاخه جدید است که جایگزین غربیلک 4 شاخه قبلی شده است. این غربیلک فرمان جدید کلیدهای کنترلی را بر روی خود جای داده و خوش دست و خوش فرم است.
سوناتا 2018 هیبریدی
در خصوص قوای فنی سوناتا هیبرید هم باید گفت که تغییری در بخش فنی آن ایجاد نشده و از همان مجموعه هیبریدی که در حال حاضر در بازار موجود است، اضافه شده است. البته اگر آیرودینامیک خودرو بهبود پیدا کرده باشد، میتوان انتظار مصرف سوخت پایینتری را از این خودرو داشت.
در مجموعه فنی هیوندای سوناتا هیبرید، شاهد بکارگیری یک موتور بنزینی 2 لیتری 4 سیلندر از نوع تنفس طبیعی هستیم که میتواند 154
اسب بخار قدرت را تولید کند. این موتور بنزینی به دو عدد الکتروموتور با قدرتهای 51 و 67
اسب بخار متصل شده و به این ترتیب در حالت کلی قدرتی در حدود 200
اسب بخار را در اختیار راننده قرار میدهند. گرچه هیوندای برای سوناتا جدید از یک گیربکس 8 دنده خودکار کاملاً جدید رونمایی کرده اما گویا این گیربکس جدید فعلاً تنها بر روی مدل توربو 245 اسب بخاری این خودرو نصب خواهد شد و مدل هیبریدی با همان گیربکس 6 دنده خودکار قبلی در دسترس خواهد بود.
سوناتا 2018 هیبریدی
البته همچنان ایرادی به این خودرو وارد نیست و اتفاقاً باید گفت این گیربکس یکی از نقاط قوت سوناتا در برابر رقبایی چون کمری است که از گیربکس
CVT استفاده میکنند. چون گیربکسهای
CVT لذت رانندگی چندان بالایی ندارند اما در سوناتا هیبریدی تعویض دندهها میتواند کاملاً و البته به صورت واقعی در اختیار راننده باشد.
در خصوص امکانات نیز مثل همیشه هیوندای دست پری دارد و شاهد مواردی چون گرمکن صندلیهای جلو و عقب، تهویه صندلیهای جلو، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور، فرمان سه حالته برقی، تنظیم برقی صندلیهای جلو، حافظه صندلی راننده، گرمکن فرمان، نمایگشر لمسی، بلوتوث، تهویه خودکار دوگانه، پردههای جانبی عقب، پرده عقب برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سانروف برقی، سقف پانوراما، چراغهای زنون، سیستم صوتی حرفهای و کروز کنترل هستیم.
سوناتا 2018 هیبریدی
شرکت پاکرو پیش فروش هیوندای سوناتا 2018 هیبریدی را در مقطعی در نمایشگاه خودرو تبریز که در شهریورماه برگزار شد، باز کرده بود و سه تیپ برای آن در نظر گرفته بود. تیپهای GL، GLS و GLS+ که قیمتهایی از 174 میلیون تومان الی 199 میلیون تومان داشتند. خودروهای هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 به زودی وارد بازار کشور میشود و در نبود تویوتا کمری هیبریدی به نظر میرسد میتواند به تنهایی یکهتازی کند.