سوزش لثه

لثه‌ها دندان‌ها را نگه داشته‌اند. لثه‌های بیمار به معنی پایه ضعیف برای دندان‌های شما است

سوزش لثه

لثه‌ها دندان‌ها را نگه داشته‌اند. لثه‌های بیمار به معنی پایه ضعیف برای دندان‌های شما است. سوزش لثه ناشی از عفونت باکتریایی است. برای حفظ این پایه، شما باید عفونت را از بین ببرید.
سوزش لثه یک بیماری حاد نیست، اما می‌تواند منجر به التهاب بیشتر و عفونت در دهان شود بنابراین می‌تواند ناراحت کننده باشد. همچنین، یکی از نشانه‌های تحریک کننده از بیماری پریودنتال است، که در هنگام غذا خوردن بدتر می شود. این وضعیت، می‌تواند خواب افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد بنابراین نیاز به درمان دارد. در اینجا، علل این بیماری همراه با بعضی از داروها برای درمان بیان می‌شود.

علل

علت‌های شایع که در زیر ذکر شده است منجر به عفونت‌های دردناک و سوزش لثه می‌شود:
آسیب به لثه یک علت شایع برای این بیماری است خوردن غذای تند و داغ منجر به این شرایط می‌شود
به صورت وراثتی زخم‌های دهان می‌تواند باعث سوزش لثه شود
شیمی‌درمانی به علت قرار دادن دارو مانند آسپرین بر روی یک ناحیه لثه می‌تواند باعث سوزش لثه شود
درافراد مبتلاالتهاب لثه منجر به سوزش لثه نیز می‌شود
لثه‌های قرمز و متورم و خونریزی می‌کنند و باعث سوزش لثه می‌شود

درمان

در اینجا برخی از درمان‌های خانگی برای از بین بردن احساس سوزش در لثه‌های دردناک بیان می‌شود:
تمیز کردن دهان: با استفاده از مسواک نرم برای مراقبت، دندان، دهان و ناحیه لثه را به آرامی بشویید. این کار باعث حذف باکتری‌ها می‌شود و می‌تواند به طور موقت و به سرعت فرد را از درد رهایی دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید برای تمیز کردن دندان‌های خود از دهانشویه رقیق استفاده کنید. اگر دهانشویه در اولین استفاده باعث درد و التهاب شود، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید.
شستشو دهان: آب نمک برای از بین بردن عفونت باکتریایی دهان و حفظ سلامت دندان مفید است. به یک لیوان آب گرم 1 قاشق چای خوری نمک معمولی اضافه کنید و دهان خود را به آرامی و به طور کامل بشویید. این باعث می‌شود تا احساس سوزش را تسکین دهد و آبسه را از بین ببرد.
استفاده از یک ضد درد: شما می‌توانید از یک ضد درد برای کاهش التهاب استفاده کنید. با مصرف یک ضد درد، نه تنها درد و التهاب تسکین می‌یابد، بلکه تب هم که به دلیل درد لثه به ‌وجود آمده نیز از بین می رود. نباید دارو را مستقیما در ناحیه آسیب دیده قرار داد، زیرا این وضعیت می تواند شرایط درد را تشدید کند.
کمپرس یخ: یخ را در یک پارچه قرار دهید، و بسته یخ را روی قسمتی که سوزش دارد قرار دهید. این روش به عنوان یک بی‌حس کننده موضعی عالی عمل می‌کند و سوزش لثه‌ها را تسکین می‌دهد.
بی‌حس کننده موضعی: پماد یا ژل بدون نسخه وجود دارد که می‌توانید برای کاهش درد استفاده کنید. پماد را به آرامی در منطقه آسیب دیده بکشید و چند دقیقه صبرکنید، این روش باعث از بین بردن و تسکین درد می‌شود. این درمان در موارد جزئی سوزش، برش یا زخم، و موارد عفونت‌های لثه‌ای موثر است.
رطوبت دهان: اگر دچار دهان خشک شده‌اید و به این علت سوزش لثه را تجربه می‌کنید، سعی کنید دهان خود را تحریک به مرطوب شدن کنید. در برخی موارد از تکه‌های یخ، یا یک قطره آب‌لیمو را برای درمان سوزش لثه استفاده کنید.
نکات دیگر: رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید. از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید و میزان کربوهیدرات را کاهش دهید. اگر کمبود ویتامین دارید، مکمل‌ها را در نظر بگیرید. همیشه از یک برس نرم برای مسواک زدن استفاده کنید و هر دو ماه یک بار آن را تغییر دهید. دندان‌هایتان را دوبار در روز یا بعد از هر وعده غذایی بشویید. گاهی اوقات دارو ممکن است سبب سوزش یا خونریزی لثه شود. در چنین مواردی، با پزشک خود مشورت کنید و داروهایتان را تغییر دهید.
در صورت که موارد زیر اتفاق بیفتد باید به پزشک مراجعه کنیم.
اگر شما علائم مانند تب بالا، تورم شدید لثه و مشکل جویدن غذا را تجربه می‌کنید
اگر در معرض عفونت لثه همراه باعفونت گلو هستید
اگر سوزش لثه‌ها را تجربه می‌کنید
اگر سوزش بدتر می‌شود و همچنان ادامه دارد
این مواردی درمورد سوزش لثه و داروهای خانگی برای تسکین درد لثه بود. اگر وضعیت بدتر شد و همچنان ادامه یافت، بلافاصله باید به پزشک مراجعه کرد، زیرا این وضعیت لثه می تواند به عوارض جدی سلامت منجر شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر