فتح آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ورود بیش از ۳ هزار مددجو به بازار کار از طریق مشاغل خانگی

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: در نظر داریم تا تعداد ۳ هزار و ۹۷۳ نفر از مددجویان کمیته امداد را از طریق مشاغل خانگی و اشتغال خرد وارد بازار کار کنیم.

ورود بیش از 3 هزار مددجو به بازار کار از طریق مشاغل خانگیحسین فتح آبادی سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در سال گذشته 39 میلیارد و 121 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در زمینه‌های کارانگیزی، توان افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام تکمیلی به 2 هزار و 718 خانوار تحت حمایت و نیازمندان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم حدود 6 هزار و 303 اشتغال پایدار و مناسب را تا پایان امسال برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کنیم، اضافه کرد: بر اساس توافقات انجام شده با بانک‌های عامل در نظر داریم تا 3 هزار و 973 نفر از مددجویان را از طریق مشاغل خانگی و اشتغال خرد و همچنین 2 هزار و 598 نفر از آنان را نیز با همکاری موسسات کاریابی به بازار کار وارد کنیم.

فتح آبادی خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان، 878 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی و خودکفایی از محل اعتبارات بانکی و 48 میلیارد و 65 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات امدادی در نظر گرفته شده است.

پرداخت حق بیمه کارفرمایان در قالب بسته‌های تشویقی طی 2 سال

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: کمیته امداد حق بیمه سهم کارفرما را طی مدت 2 سال در قالب بسته‌های تشویقی و برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان به منظور بکارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می‌کند.

وی درباره شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد یادآور شد: پرداخت 100 درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و 50 درصد آن در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما پیش از آغاز به کار مددجو از جمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر