ماهان شبکه ایرانیان

ساخت اولین بزرگراه الکتریکی مخصوص کامیون ها در آلمان توسط زیمنس

شرکت زیمنس اولین بزرگراه الکتریکی مخصوص کامیون ها و کامیونت ها را در آلمان می سازد. در سال ۲۰۱۲ زیمنس اولین نمونه مفهومی از بزرگ راه های الکتریکی را با نام eHighway معرفی کرد.

ساخت اولین بزرگراه الکتریکی مخصوص کامیون ها در آلمان توسط زیمنس

شرکت زیمنس اولین بزرگراه الکتریکی مخصوص کامیون ها و کامیونت ها را در آلمان می سازد. در سال 2012 زیمنس اولین نمونه مفهومی از بزرگ راه های الکتریکی را با نام eHighway معرفی کرد.

در این بزرگ راه ها یک کامیون هیبریدی دیزلی-الکتریکی می تواند در حال حرکت با استفاده از بازوهای پانتوگراف مخصوص خود (دستگاهی که برق را از کابل به وسیله نقلیه منتقل می کند ( انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای حرکت تامین کند.

به تازگی ایالت هس آلمان به شرکت زیمنس ماموریت داده است که یک بزرگراه الکتریکی (eHighway) به طول 10 کیلومتر (6.2 مایل) برای حمل و نقل کامیون ها و کامیونت ها در اتوبانA5 راه اندازی کند. احداث این گونه بزرگراه ها به صورت عمومی برای اولین بار است که در آلمان اتفاق می افتد.


انتظار می رود که با توجه به تامین انرژی کامیون های هیبریدی از بازوهای پانتوگرافی که بر روی سقف آن ها نصب شده مصرف انرژی این کامیون ها نصف شود.

همچنین امکان استفاده از سیم کشی برای این کامیون های هیبریدی نیز فراهم خواهد شد.

هرچند که هنوز هزینه این پروژه مشخص نشده اما گفته می شود تا پایان سال 2018 زیرساخت های آن تکمیل خواهد شد. ابتدای مسیر این بزرگ راه از اتوبان فدرالی A5 در فرودگاه فرانکفورت در انبار Zeppelinheim / Cargo Süd Interchange شروع شده و تا Darmstadt / Weiterstadt ادامه پیدا می کند.
زیمنس مسئولیت برنامه ریزی، ساخت این پروژه به عهده دارد و می تواند در صورت تمایل مسئولیت نگهداری از این بزرگراه را نیز قبول کند.

لازم به ذکر است که مدیریت پروژه به طور کلی با نظارت Hessen Mobil صورت می گیرد. این شرکت مسئول مدیریت جاده و حمل و نقل در ایالت هس است.
شنیده ها حاکی از این است که زیمنس این پروژه را به صورت آزمایشی و به طول 2 کیلومتر در سال گذشته پیاده سازی کرده است. ساخت این بزرگ راه به عنوان بخشی از پروژه مشترک ELISA صورت می گیرد.

این پروژه مشترک که نام کامل آن اشاره به افزایش استفاده از نیروی برق در بزرگراه ها به جهت جایجایی کامیون ها دارد به دستور وزارت محیط آلمان (BMUB) صورت گرفته است.

این وزارت خانه مسئولیت حفاظت از محیط زیست و تجهیزات هسته ای این کشور را داشته و تلاش می کند که با کاهش آلودگی از هوا، خاک و به طور کلی طبیعت محافظت کند.

استفاده از این روش نه تنها سبب کاهش مصرف انرژی است بلکه تا دو برابر موجب کاهش آلودگی هوا نیز می شود.

در کنار این موضوعات سیستم eHighway در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی تاثیر دو برابری داشته و در حال حاضر به عنوان کارآمدترین روش برای حمل نقل پاک شناخته می شود.
برای راه اندازی این نوع بزرگ راه ها احتیاج به یک بازوی هوشمند پانتوگراف و یک سیستم درایو هیبریدی بر روی کامیون ها است.

این تجهیزات به این صورت کار می کنند که با استفاده از خطوط هوایی برقی و بازوی هوشمند پانتوگراف برق، نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی کامیون ها را فراهم می کند.

درغیر این صورت و در زمانی که وسیله نقلیه به خطوط هوایی برقی دسترسی نداشته باشد، خودرو با استفاده از موتور دیزلی به راه خود ادامه می دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان