این پل با 2 هزار و 60 متر طول و صرف 120 میلیارد تومان هزینه بزرگترین و طویلترین پل کابلی کشور است.
ساختار این پل به صورت کابلهای پیش تنیده است و طول آن با احتساب باندهای رفت و برگشت بیش از 2 هزار و 60 متر است که بر روی 52 پایه سوار شده و ارتفاع پایلون اصلی آن 63 متر است.
علت اصلی ساخت این پروژه به صورت کابلی، فاصله زیاد میان ستونهای پل به دلیل وجود ایستگاه مترو در زیر عرض پل است که توسط 48 غلاف که 2500 کابل از درون آن عبور کرده نگهداری میشود.
تسهیل تردد در محورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی میدان، ولی عصر، دسترسی سریعتر به جادههای کمربندی شهر، افزایش سرعت عبور و مرور و کاهش زمان انتظار در چراغ قرمز و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، آلودگیهای صوتی، زیست محیطی و تصادفات و افزایش ایمنی مردم از اهداف اجرای این پروژه است.