چهار کتاب در حوزه ارتباط جهان با اصول فیزیک منتشر شد

کتاب‌های «اخترفیزیک برای افراد بیقرار»، «جهان تورمی»، «الکتریسیته و مغناطیس» و «نیرو و حرکت» از سوی انتشارات مازیار منتشر شد.

چهار کتاب در حوزه ارتباط جهان با اصول فیزیک منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، ماهیت فضا و زمان چیست؟ ما در گیتی چه جایگاهی داریم؟ امروزه ما کمتر وقت می‌کنیم درباره کیهان اندیشه کنیم. اخترفیزیکدان مشهور و محبوب جهانی، نیل دگراس تایسن، در کتاب جدیدش «اخترفیزیک برای افراد بیقرار»، گیتی را در نوشتاری موجز و روشن، با زبانی طنزآمیز و گویا، به ما معرفی می‌کند.

این کتاب شما را با جدیدترین دانستنی‌های مربوط به کیهان آشنا می‌کند: از مهبانگ تا سیاهچاله‌ها، از کوارک تا مکانیک کوانتومی، و از جستجوی سیاره‌ها تا جستجو برای حیات در گیتی. کتاب «اخترفیزیک برای افراد بیقرار» که در واقع دانستنی‌های اساسی درباره گیتی است، پرفروش‌ترین کتاب لیست نیویورک تایمز هم بوده است. این کتاب با ترجمه قاسم کیانی مقدام و به بهای 100,000 ریال منتشر شده است.

کتاب «جهان تورمی» هم داستان روزنگار کیهان‌شناسی نوین و واپسین نظریّه منشاء جهان هستی است که مقبولیّت جهان‌شمول یافته است. این داستان را آلن گاث استاد برجسته کیهان شناسی و فیزیک ذرّات دانشگاه ام‌آی‌تی روایت می‌کند که خود در پرداخت آن نقش بسزایی دارد.

این کتاب برای آنهایی که علاقه‌مندند بدانند نظریّه‌های علمی چگونه شکل می‌گیرند و از چه فراز و نشیب‌هایی می‌گذرند تا اینکه دست‌آخر دانشمندان آنها را می‌پذیرند، می‌تواند مفید باشد. این کتاب هم با ترجمه جمیل آریایی و به بهای 300,000 ریال منتشر شده است.

اما در میان مجموعه کتاب‌هایی که برای فیزیک پایه نوشته شده‌اند، شش جلد کتاب فیزیک در دنیای ما جایگاه ویژه‌ای دارند. این کتاب‌ها و از جمله کتاب «الکتریسیته و مغناطیس» برای آنان که فیزیک نخوانده امّا مایل‌اند بدانند وسایل مدرن زندگانی امروزی چگونه کار می‌کنند و اصول فیزیکی حاکم بر آن‌ها چیست، بسیار مفید می‌تواند باشد.

دستگاه فتوکپی چگونه کار می‌کند؟ اصول تصویربرداری تشدید مغناطیسی MRI چیست؟ قطارهای پرواز مغناطیسی چگونه کار می‌کنند؟ وسایل رسانه‌ای از قبیل رادیو و تلویزیون، دیسک‌های کامپیوتری ضبط و پخش موسیقی و فیلم چگونه تحوّل یافته‌اند؟ سامانه‌های مدرن هدایت کشتی‌ها و جت جنگنده‌های پرسرعت چگونه و بر چه اصولی استوارند؟ اساس کار نوارهای قلبی، مغزی، و عضله‌ای چیست؟ و ... همه پرسش‌هایی است که در کتاب «الکتریسیته و مغناطیس» به آنها پاسخ داده می‌شود. کتاب «الکتریسیته و مغناطیس» هم با ترجمه همین مترجم (جمیل آریایی) و با بهای 120,000 ریال منتشر شده است.

چرا فضانوردی که در فضا شناور است هیچ حسی از بالا یا پایین ندارد؟ چرا گرانش بر همه‌چیز تأثیر می‌گذارد؟ چرا کاهش سرعت اتومبیل از مصرف بنزین می‌کاهد؟ چرا آشوب همواره سیستم‌های پیچیده پیش‌بینی‌های درازمدت را ناکام می‌گذارد؟ سامانه‌ی ترمز ضدقفل چگونه عمل می‌کند؟ چرخ‌دنده‌ها چه نقشی دارند؟ نقش فنر در سیستم تعلیق خودرو چیست؟ چگونه دیوار صوتی توسط هواپیماهای جنگنده شکسته می‌شود؟ تصویربرداری فراصوتی چیست؟ در آخرین کتاب این مجموعه یعنی نیرو و حرکت» هم به اینگونه پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود. «نیرو و حرکت» هم با ترجمه بهرام معلمی و با بهای 135,000 ریال منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان