باکس آفیس آخر هفته: It، با اختلاف کمی از American Made و Kingsman پیشی گرفت

باکس آفیس آمریکای شمالی قطعاً نیاز به بازشماری دارد. بر اساس تخمین‌های یکشنبه، فیلم بزرگ ترسناک «آن» It با فروش ۱۷

باکس آفیس آمریکای شمالی قطعاً نیاز به بازشماری دارد.
بر اساس تخمین‌های یکشنبه، فیلم بزرگ ترسناک «آن» It با فروش 17.3 میلیون دلاری از «کینگزمن: محفل طلایی» Kingsman: The Golden Circle و فیلم جدید داگ لیمان Doug Liman به نام «ساخت آمریکا» American Made — با بازی تام کروز Tom Cruise — که فروش آن‌ها 17 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، با اختلاف کمی جلو زد.
فروش رسمی تا صبح دوشنبه تعیین نخواهد شد، درحالی‌که جمع فروش‌های آخر هفته محاسبه‌شده است. برخی از استودیوهای رقیب نشان می‌دهند که «آن» نیو‌لاین سینما New Line Cinema و برادران وارنر Warner Bros.، و «کینگزمن» فاکس Fox بر روی مرز 17 میلیون دلار با یکدیگر رقابت می‌کنند و «ساخت آمریکا» از یونیورسال Universal بافاصله‌ی کمی بعد از آن‌ها قرار دارد.

درهرصورت «آن» به‌عنوان پدیده‌ای در چهارمین آخر هفته‌ی خود باقی‌مانده و یکشنبه را با جمع فروش 291 میلیون دلار در داخل آمریکا به پایان رساند. در خارج از آمریکا این فیلم با فروش 35.6 میلیون دلاری از 64 مارکت به جمع فروش 262 میلیون دلار در خارج از آمریکا و 533.2 میلیون دلار در کل دنیا رسید. این فیلم پس از آگوستی بی سروصدا و سخت، سپتامبری پردرآمد را برای باکس آفیس رقم زد.
«کینگزمن» فیلم‌ساز انگلیسی متیو وان Matthew Vaughn در خارج از آمریکا با 50 میلیون دلار فروش از 77 مارکت از «آن» پیشی گرفته و به جمع فروش جهانی 192.7 میلیون دلار در 12 روز اول، ازجمله 66.7 میلیون دلار در آمریکای شمالی رسید.

«ساخت آمریکا» اکرانی معمولی برای کروز، که سابقه‌ای هم خوب و هم بد در باکس آفیس داخل آمریکا دارد، بود. در این فیلم، کروز نقش بری سیل Barry Seal، خلبان واقعی پرواز تی‌دبلیو‌ای TWA را بازی می‌کند که پیش از تبدیل‌شدن به خبرچین سی‌آی‌ای CIA برای کارتل شهر مدلین قاچاق کوکایین انجام می‌دهد. یونیورسال امیدوار است این فیلم در درازمدت به لطف نقد‌ها و بازخوردهای مثبت و قوی که دریافت کرده است موفقیت بیشتری به دست آورد (مخاطبان علاقه‌ی کمتری نشان داده و به آن امتیاز B+ در سینمااسکور دادند). «ساخت آمریکا» در خارج از آمریکا که کروز به‌عنوان یک ستاره درخشش بیشتری دارد، 64.7 میلیون دلار فروش داشته است که جمع فروش جهانی آن را به 81.7 میلیون دلار می‌رساند.

نیک کورپو، رئیس پخش یونیورسال در داخل آمریکا، گفت: “ما آینده‌ی خوبی برای «ساخت آمریکا» در پیش داریم، و این فیلم بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. تام در این فیلم چیزی است که باید کشف شود. و من فکر می‌کنم جالب است که سه فیلم خوب هم‌زمان به نمایش در‌می‌آیند. وقتی دوشنبه آب از آسیاب افتاد خواهیم دید عاقبت این فیلم چه می‌شود.”
«ساخت آمریکا» با هزینه‌ای معادل 50 میلیون دلار پس از کسر مالیات ساخته‌شده است. کراس کریک پیکچرز Cross Creek Pictures هزینه‌ی تولید «ساخت آمریکا» و باز‌آفرینی جدید «مرگ بازان» Flatliners، که 19 میلیون دلار برای ساخت آن صرف شده است، را تأمین کرد.«مرگ بازان» Flatliners که پخش آن را سونی Sony به عهده دارد، با اکران 6.7 میلیون دلاری خود در مقایسه‌ با اکران پیش‌بینی‌شده‌ی بالای 10 میلیون دلاری به روغن‌سوزی افتاد. این فیلم در سایت روتن تومیتوز Rotten Tomatoes هیچ امتیازی دریافت نکرد اما در سینمااسکور تماشاگران به آن امتیاز B- دادند.
«مرگ بازان» اصلی در سال 1990 به کارگردانی جوئل شوماخر Joel Schumacher با بازی کیفر ساترلند Kiefer Sutherland، جولیا رابرتز Julia Roberts، ویلیام بالدوین William Baldwin، الیور پلت Oliver Platt و کوین بیکن Kevin Bacon درباره‌ی پنج دانش‌جو است که آزمایش‌هایی نزدیک به مرگ انجام می‌دهند که در آن قلب خود را برای بازه‌های زمانی کوتاهی از تپش بازمی‌دارند. الن پیج Ellen Page، دیه‌گو لونا Diego Luna، نینا دبروف Nina Dobrev، جیمز نورتون James Norton، و کیرزی کلمنز Kiersey Clemons در فیلم بازآفرینی شده‌ی جدید که توسط نیلز آردن اپلِو Niels Arden Oplev کارگردانی شده‌ است، بازی می‌کنند.فیلم مسیحی «خداباوری» A Question of Faith که بازیگران آن شامل ریچارد تی. جونز Richard T. Jones، کیم فیلدز Kim Fields، سی. توماس هوول C. Thomas Howell، رنی اوکانر Renee O’Connor، گرگوری آلن ویلیامز Gregory Alan Williams، تی. سی. استالینگز T.C. Stallings، و جسی ولاسکوئز Jaci Velasquez هستند، اکرانی 1 میلیون دلاری از 661 سالن سینما داشت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان