خرید لوستر و آباژور، چه لوستری با چه قیمتی بخرم؟

انتخاب لوستر در محیط ها و فضاهای مختلف به عوامل محیطی و همینطور به سلیقه ی افراد بستگی دارد. عوامل محیطی مانند متراژ محیط، ارتفاع سقف از کف زمین در محلی که لوستر قرار میگیرد، تعداد لوستر های نصب شده در هر فضا، فاصله قرار گیری لوستر ها از یکدیگر و

انتخاب لوستر در محیط ها و فضاهای مختلف به عوامل محیطی و همینطور به سلیقه ی افراد بستگی دارد. عوامل محیطی مانند متراژ محیط، ارتفاع سقف از کف زمین در محلی که لوستر قرار میگیرد، تعداد لوستر های نصب شده در هر فضا، فاصله قرار گیری لوستر ها از یکدیگر و ...
با توجه به تنوع بالا در انتخاب محصولات روشنایی از نظر نوع، متریال، کیفیت، میزان نوردهی و قیمت، انتخاب افراد نیز می تواند کاملاً متفاوت باشد. برخی افراد محیط های پر نور را ترجیح میدهند و برخی دیگر دوست دارند محیطشان کم نور باشد و بیشتر دوست دارند از نورهای موضعی مانند آباژور و استند استفاده کنند. عده ای دوست دارند از لوسترهای کریستالی و با ظاهر پر استفاده کنند و عده ای دیگر تمایل دارند لوستری ساده و شیک داشته باشند.
از منظر و دیدگاه معماری و طراحی نیز، لوستر باید به نحوی انتخاب گردد که با فضای طراحی شده سنخیت داشته باشد. که در این صورت باید به کلاسیک، مدرن، پست مدرن و ... بودن لوستر توجه زیادی داشت.

گروه آورده های روشنایی ارم به سوالاتی که در زمینه انتخاب لوستر مناسب مطرح است، پاسخ های بسیار دقیق و کاربردی داده اند که پیشنهاد می دهیم در ادامه بخوانید:

نورپردازی نشیمن و پذیرایی

برای هرکدام از فضاهای زیر چه نوع روشنایی پیشنهاد می دهید؟ لطفا درباره علت این انتخاب توضیح دهید:

انتخاب لوستر برای نشیمن و پذیرایی

در نشیمن و پذیرایی ابعاد لوستر از نظر تعداد شاخه ابتدا بستگی به میزان نوردهی مورد نیاز و بعد از آن بستگی به ارتفاع و قطر لوستر دارد. به طور مثال در نشیمن 40 متری بر حسب طراحی داخلی فضا ممکن است استفاده از لوستر 12 شعله کریستالی جالب به نظر نیاید.

نورپردازی ناهارخوری

لوستر و روشنایی بالای میز نهارخوری

در صورتی که لوستر دقیقاً در وسط و بالای میز نهارخوری قرار گیرد و با توجه به نوع و مدل میز نهارخوری گزینه های متفاوتی را نسبت به نشیمن و پذیرایی می توان انتخاب و نصب نمود. با نصب لوستر ها و آویز های خطی روی میزهای مستطیل میتوانید جلوه محیط را دگرگون سازید. لوستری که روی میز نهارخوری قرار میگیرد میبایست پایین تر از لوسترهای دیگر و نزدیکتر به سطح میز نهارخوری نصب گردد.

نورپردازی ناهارخوری

لوستر سقفی آشپزخانه

در آشپزخانه هایی که جزیره و یا اپن وجود دارد، به جهت شلوغ نشدن فضا بهتر است، از لوستر سقفی در آشپزخانه و روی جزیره یا اپن از آویز استفاده نمود، به طور مثال اگر یک کابل برق موجود باشد یک کار خطی دو یا سه شعله و یا در صورت موجود بودن کابل برق بیشتر از آویزهای تکی به تعداد دو، سه و حتی بیشتر (بر حسب طول و عرض جزیره و اپن) می توان استفاده نمود.

نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

روشنایی حمام و سرویس بهداشتی

در فضای حمام و سرویس بهداشتی بسته به متراژ و طراحی فضا می توان هم از آویز، هم لوستر های سقفی و همچنین از دیوارکوب استفاده نمود. ابعاد و اندازه دیوارکوب بستگی به اندازه روشویی و آینه دارد، که هم می توان از یک دیوارکوب افقی در بالای آینه و هم از دو دیوارکوب عمودی در دو طرف آینه استفاده نمود.

نورپردازی نشیمن

لوستر و روشنایی اتاق ها

برای انتخاب لوستر اتاق ابتدا باید به کاربرد آن توجه داشت، اتاق های درون منزل می توانند کاربرد های متفاوتی داشته باشند. مانند: 

  • اتاق خواب بر حسب سن افراد: اتاق خواب بزرگسال، جوان، نوجوان، کودک و نوزاد.
  • اتاق کار: این اتاق می تواند نیاز به نور زیاد و در برخی موارد نور کم داشته باشد.
  • اتاق مطالعه: غالباً این اتاق به نور مناسبی جهت مطالعه نیاز دارد. البته برخی افراد نیز مطالعه زیر نور چراغ مطالعه را ترجیح می دهند.
  • و....

لوستر سقفی ورودی و راهرو

معمولاً در ورودی ها و راهرو ها با سقف های استاندارد از لوسترهای سقفی استفاده می شود. که این انتخاب می تواند با توجه به ارتفاع سقف و ابعاد محیط تغییر کند.

آباژور ایستاده

آباژور و استند (آباژور ایستاده)

از محصولات روشنایی پر کاربرد دیگر می توان به آباژور و استند (آباژور ایستاده) اشاره نمود. بعضی افراد دوست دارند محیط اطرافشان نور کمی داشته باشند و بیشتر ترجیح می دهند این نوردهی توسط آباژور های رو میزی و یا استند انجام شود. برخی دیگر دوست دارند که از آباژور و استند در کنار لوستر جهت روشن تر نمودن فضای خود استفاده نمایند.
آباژور ها نیز انواع مختلف دارند و از نظر کاربرد به دسته های مختلف تقسیم می شوند، مانند آباژور هایی که نور متمرکز می دهند، آباژور هایی که شید های فلزی دارند و در کنار دیوار که قرار می گیرند و نور زیبایی روی دیوار می اندازند (اصطلاحاً نور هفتی هشتی)، آباژور هایی که بخش نوردهی آنها متحرک می باشد، و ... از آباژور ها بر روی پا تختی نیز استفاده می شود و بر خلاف آن که برخی عقیده دارند که آباژور کنار تخت حتماً باید کوچک باشد، می توان با استفاده از آباژور های بلند و بزرگ فضای اتاق را زیبا نمود. در نشیمن و پذیرایی نسبت به طراحی فضا و ابعاد محیط، هم می توان از آباژور و استند به صورت تک، یا از یک جفت آباژور رو میزی و یا استند به شکل قرینه و هم چنین به صورت یک آباژور و یک استند استفاده نمود. در محصولات وارداتی فروشگاه آورده های روشنایی ارم آباژور رومیزی و استند مشابه هم موجود می باشد.

نورپردازی میز ناهارخوری

برای فضاهایی با ابعاد مختلف لوسترهای چند شاخه پیشنهاد می دهید؟

با اضافه شدن هالوژن ها و نورهای مخفی انتخاب لوستر از لحاظ نوردهی راحت تر شده است. زیرا در صورت وجود نور خوب در فضا می توان فقط ابعاد و طراحی لوستر را ملاک انتخاب قرار داد، لوستر ها از نظر ابعاد متفاوت می باشند، بطور مثال یک لوستر 6 شعله می تواند با قطر 80 سانتیمتر  و یا قطر 60 سانتیمتر باشد، که در اینصورت کاربرد آن متفاوت خواهد بود. همانطور که قبلاً  نیز گفته شد ارتفاع سقف نیز اهمیت زیادی در انتخاب لوستر دارد، به این دلیل که ممکن است لوستری از نظر ارتفاع بلند باشد و نتوان آن را در ارتفاع سقف 280 سانتیمتری از کف نصب نمود.

نورپردازی آشپزخانه

روشنایی های شما امکان استفاده از انواع سرپیچ ها را دارند؟

همانطور که از اسم فروشگاه (آورده های روشنایی ارم) مشخص است، کالاهای روشنایی وارداتی می باشند و به صورت پک شده وارد میگردند. در محصولات روشنایی وارد شده از سرپیچ های E27 (لامپ های معمولی)، E14 (لامپ های شمعی)، لامپ های G4 , G9 (لامپهای سوزنی) و همچنین محصولات مدرن با لامپ های LED و SMD استفاده شده است.

برای ارتباط با گروه آورده های روشنایی ارم می توانید به پروفایل این فروشگاه در اهالی فن چیدانه سر زده، شماره تماس و آدرس را ببینید و جهت خرید لوستر و روشنایی برای منزل خود اقدام کنید.


نویسنده: گروه آورده های روشنایی ارم ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر