کمپانی های معروف برای این که بتوانند جایی در ذهن مردم برای خود باز کنند میلیون ها دلار هزینه می کنند. اما آیا واقعا این هزینه ها نتیجه مثبتی هم در پی دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال از حدود 150 نفر بین سنین 20 تا 70 خواستند معروف ترین لوگوها را از روی حافظه بکشند. نتیجه این آزمایش را می توانید در تصاویر زیر ببینید. شاید با دیدن آن ها شگفت زده شوید که چقدر این لوگوها در حافظه افراد متغیر است. البته بیشتر آن ها در مورد رنگ لوگو اشتباه نکرده اند و این نشان می دهد ترکیب رنگ تا چه اندازه در به خاطر سپردن لوگوها مهم و موثر است. حقیقت این است که مردم ابتدا ارتباط عاطفی و احساسی با رنگ ها برقرار می کنند. سپس سراغ اشکال، لوگو و کلمات می روند.
سیر تکاملی لوگوی اپل
لوگوی اپل که توسط 150 نفر از روی حافظه کشیده شده است
اگر لوگوی اپل بر اساس حافظه مردم تجدید برند شود
سیر تکاملی لوگوی آدیداس
لوگوی آدیداس که توسط 150 نفر از روی حافظه کشیده شده است
اگر لوگوی آدیداس بر اساس حافظه مردم تجدید برند شود
سیر تکاملی لوگوی برگر کینگ
لوگوی برگر کینگ که توسط 150 نفر از روی حافظه کشیده شده است
اگر لوگوی برگر کینگ بر اساس حافظه مردم تجدید برند شود
سیر تکاملی لوگوی استارباکس
لوگوی استارباکس که توسط 150 نفر از روی حافظه کشیده شده است
اگر لوگوی استارباکس بر اساس حافظه مردم تجدید برند شود
سیر تکاملی لوگوی ایکیا
لوگوی ایکیا که توسط 150 نفر از روی حافظه کشیده شده است
اگر لوگوی ایکیا بر اساس حافظه مردم تجدید برند شود
سیر تکاملی لوگوی اپل