ماهان شبکه ایرانیان

رئیس جامعه تورگردانان ایران:

زیرساخت های موجود پاسخگوی گردشگران نیست

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: مشکل ما شخصیت ها و مسئولان نیستند بلکه زیرساخت های موجود است که پاسخگوی گردشگران نیست.

زیرساخت های موجود پاسخگوی گردشگران نیست

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هماهنگی و تبادل نظر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تشکل های گردشگری در خصوص حمایت از طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه عصر روز یازدهم مهرماه در هتل باباطاهر تهران برگزار شد.

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران در این برنامه گفت: مشکل ما شخصیت ها و مسئولان نیستند بلکه زیرساخت های موجود است که پاسخگوی گردشگران نیست.

پورفرج گفت: وقتی رئیسی انتخاب می‌شود باید جلوی نمایندگان جواب بدهد اما آیا اکنون رئیس سازمان میراث فرهنگی تا به حال برنامه اش را برای صنعت گردشگری ارائه کرده است یا نه. هر کسی به این سازمان آمده و این سازمان را به حال خودش رها کرده است. ما به ایران تور می آوریم نه سازمان میراث فرهنگی. نقش بخش خصوصی در سازمان میراث فرهنگی صفر است. بارها از سرمایه گذاران دعوت کرده ایم تا در ایران فعالیت کنند اما کسی جوابگو نیست. در سازمان  میراث فرهنگی کسی از قوانین خبر ندارد در صورتی که اگر این سازمان به وزارتخانه تبدیل شود وزیری خواهد داشت که اگر خوب کار نکند باید جوابگوی نمایندگان مجلس باشد.

در ادامه این برنامه نریمانی مدیر اتحادیه هتلداران استان اصفهان گفت: هر کسی که تاکنون در مجلس رای نیاورده رئیس سازمان میراث فرهنگی شده است. وزیر و یا رئیس سازمان میراث فرهنگی باید کسی باشد که حداقل یکی از حوزه های آن را به خوبی بشناسد.

وی افزود: اکنون سازمانها و وزارتخانه های دیگر در بخش گردشگری دخالت می کنند. تعداد تخت های  اقامی وزارت آموزش و پرورش بیشتر از سازمان میراث فرهنگی است. این وزارتخانه بیشترین درآمد را در گردشگری دارد چون تعداد مدارسی که برای اسکان مسافران در نظر می گیرد بسیار زیاد است. حتی شهرداری ها نیز در حوزه گردشگری وارد شده اند. در کجای قانون توسعه گردشگری نوشته شده که شهرداری ها باید در این  حوزه ورود پیدا کنند؟ شهرداری ها باید زیرساخت آماده کنند نه اینکه خودشان یک سازمان گردشگری راه اندازی کنند. اما اکنون می بینیم 200 اتوبوس راه انداخته اند و درآمد کسب می کنند.

عباس بیدگلی مشاور اجرایی جامعه هتلداران ایران هم در این برنامه گفت: در کنار طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی موضوع کمیسیون گردشگری را هم در دستور کار قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان