رنجبرزاده اعلام کرد:

۳۶۵ تحقیق و تفحص از مجلس اول تاکنون/فقط ۲۶ مورد به نتیجه رسید

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوع تحقیق و تفحص های مجلس در نشست غیرعلنی امروز گفت: از ۳۶۵ مورد تقاضای تحقیق و تفحص از مجلس اول تاکنون، فقط ۲۶ مورد به نتیجه رسیده است.

365 تحقیق و تفحص از مجلس اول تاکنون/فقط 26 مورد به نتیجه رسید

اکبر رنجبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره وضعیت تحقیق و تفحص های نمایندگان و روند طی شده در دوره های مختلف ارائه شد.

وی افزود: بر اساس این گزارش مشخص شده که روند تحقیق و تفحص ها رو به افزایش است و این نشان از افزایش حساسیت نمایندگان نسبت به مسائل مختلف کشور دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که کمیسیون اصل نود ارائه داد از دوره اول مجلس شورای اسلامی تاکنون که یک سال و نیم از مجلس دهم می گذرد، در مجموع 365 مورد تحقیق و تفحص تقاضا یا انجام شده است که فقط 26 مورد از آنها به قوه قضائیه ارسال شده و به نتیجه رسیده است.

رنجبرزاده گفت: مابقی تحقیق و تفحص ها یا از سوی نمایندگان رای نیاورده و یا به دلایلی نتیجه آن مشخص نشده است که این مسئله نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی افزود: در دوره اول مجلس آمار تحقیق و تفحص ها صفر بوده، اما از دوره دوم به بعد تحقیق و تفحص ها در هر دوره افزایش داشته تا اینکه در حال حاضر و در مجلس دهم از ابتدای دوره تاکنون 40 مورد تحقیق و تفحص درخواست داده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر