ناصری مطرح کرد؛

رمان «باغ طوطی» نتیجه چند هزار صفحه مطالعه بود

مسلم ناصری نویسنده رمان «باغ طوطی» درباره میثم تمار گفت: برای نوشتن این رمان چند هزار صفحه مطالعه و تحقیق کردم.

رمان «باغ طوطی» نتیجه چند هزار صفحه مطالعه بود

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم ناصری با حضور در برنامه تلویزیونی شابک درباره ارتباط حرفه نویسندگی و زندگی عادی گفت: داستان از دل زندگی بیرون می آید و خارج از زندگی پیرامون ما نیست لذا ما تجربیاتی که از حوزه و دانشگاه و زندگی داریم را می باسیت وارد موضوعات داستانی کنیم.

وی در ارتباط با رمان «باغ طوطی» خود که چندی پیش درباره میثم تمار چاپ شد، گفت: نوشتن رمان تاریخی، نیاز به یک تحقیق همه جانبه دارد و من برای نوشتن رمان زندگی میثم تمار چندین هزار صفحه مطالعه و تحقیق کردم و کتاب هایی که دوستانم خوانده بودند مانند کتاب هایی درباره پیشینه کوفه و کتاب های جنبی و مطالعات تاریخی که داشتم کمک کرد تا بتوانم فضای کوفه را بهتر ترسیم کنم.

این نویسنده با اشاره به برخی آثار خود، گفت: من در دو حیطه بیشتر قلم می زنم یکی داستان های تاریخی مذهبی و دیگر داستان های فانتزی. داستان های تاریخی من از جمله کتاب های «آن شبان سردار»، «سردار تنها» و «مسافر شهرهای بی نشان» که کتاب سال جمهوری اسلامی شد و کتاب «باغ و طوطی» و غیره. در حوزه داستان های فانتزی کتاب «هفت گانه آذرک»، «سه گانه سورنا» و کتاب های دیگر با موضوعات مذهبی از جمله آثار من هستند.

ناصری با اشاره به چگونگی علاقمندی خود به نویسندگی گفت: من از کودکی دوست داشتم دنیا را به گونه ای دیگر تجربه کنم و در دوران ابتدایی معلمی سبب شد ما خاطرات روزانه مان را بنویسیم و از آنجا متوجه شدم که نوشتن برایم بسیار لذت بخش است و این باعث شد که در دوران ابتدایی شروع به نوشتن خاطرات و بعد نمایشنامه کنم و بعد در دوران راهنمایی نمایشنامه نوشتن را ادامه دادم و بعد هم وارد حوزه داستان نویسی شدم و از سال 70 تا کنون نوسیندگی را بطور جدی آغاز کردم تا کنون.

وی همچنین گفت: اینکه مردم دائما مشغول موبایل ها باشند ایرادی ندارد اما ما باید راهکارهای جدید ارائه دهیم تا شاید همین ابزارهای جدید پلی برای آشتی مردم با کتاب شود. جدای از آثار معاصر که باید فرد در فضای آنها قرار بگیرد تا در جریان رویداد های عصر خود باشد. کتاب های «تذکره الولیاء» و«تاریخ بیهقی» و «قرآن» از جمله کتاب هایی هستند که همه باید حتما آن ها را مطالعه کنند و اگر کسی فرصت کرد مطالعه کتاب «هزار و یک شب» نیز در سرنوشت نویسندگی نویسندگان بی تاثیر نیست.

معرفی و متن خوانی کتاب «این بهشت، آن بهشت» به قلم علی ابراهیمی از دیگر بخش های برنامه شابک بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر