ماهان شبکه ایرانیان

۵ راه قدرتمند برای افزایش اعتماد به ‌نفس

اعتمادبه‌نفس، قدرتی برای حکم رانی بر دنیا را به شما می‌دهد

اعتمادبه‌نفس، قدرتی برای حکم رانی بر دنیا را به شما می‌دهد. ما در اینجا به شما یاد می‌دهیم چگونه همیشه با اعتمادبه‌نفس باشید. افراد با اعتمادبه‌نفس توسط دیگران ستایش می‌شوند و باعث تزریق اعتمادبه‌نفس به دیگران می‌شوند. این گونه افراد با مشکلاتشان با رویی خوش برخورد می‌کنند و افراد ریسک‌پذیری هستند. آن‌ها می‌دانند اگر موانعی هم بر سر راه آن‌ها بیاید هیچ مشکلی نخواهد بود ، چون‌که می‌دانند توانایی پس زدن مشکلات را دارند. افراد با اعتمادبه‌نفس زندگی‌شان را از دیدگاه مثبت نگاه می‌کنند، حتی اگر زیاد هم اوضاع خوبی نداشته باشند، همیشه راضی بوده و به خودشان احترام می‌گذارند. به نظرتان جالب نیست که شما همیشه به این شکل اعتمادبه‌نفس داشته باشید؟ فکر می‌کنید شما هم بتوانید؟ بله حتماً می‌توانید. با بنیتا همراه باشید.

confidence

 

باری داونپورت(Barrie Davenport) می‌گوید: «کمبود اعتمادبه‌نفس چیزی ذاتی نیست. اعتمادبه‌نفس را می‌توان آموخت، تمرین کرد و به درجات بالاتر رسید، درست مثل بقیه‌ی مهارت‌ها. وقتی‌که به درجات بالاتر رسیدید، همه‌چیز در زندگی شما به بهترین شکل تغییر خواهد کرد». حال به این سؤال ساده می‌رسیم: اگر شما به خودتان باور ندارید، چطور از دیگران انتظار دارید که به شما اعتماد کنند؟ بعضی از پند‌هایی که در فهرست زیر آمده است را اجرا کنید و بی توجه از آن رد نشوید. واقعاً شروع کنید که هرروز آن‌ها را انجام دهید، همین امروز شروع کنید. شاید اول فکر کنید که بی‌فایده است ولی کم‌کم متوجه می‌شوید که اعتمادبه‌نفس دریافت کرده‌اید. با گذشت زمان و انجام تمرینات و توجه داشته باشید که این اتفاق یک‌شبه صورت نمی‌گیرد، شما هم می‌توانید فردی با اعتمادبه‌نفس باشید، هم از درونتان و هم از بیرون که هرکسی شمارا ستایش و تایید می‌کند.

1- از افکار منفی به دورباشید و مثبت نگر باشید

در این مرحله شما باید پیرامون خود را که شامل دوستان و خانواده‌تان می‌شود بسنجید . این مرحله سخت‌ترین قسمت کار است، اما زمانش رسیده که به‌صورت جدی از افرادی که به شما انرژی منفی می‌دهند و باعث کاهش اعتمادبه‌نفس شما می‌شوند، دوری‌کنید. مثبت باشید، حتی اگر هنوز کاملاً به آن سطح نرسیده‌ باشید. در رفتارتان با دیگران شوق مثبتی ایجاد کنید و برای انجام مراحل بعدی آماده شوید. از تمرکز روی مشکلاتتان دست‌بردارید و روی حل کردن مشکلات و ایجاد تغییرات مثبت، زمان خود را صرف کنید.

2- زبان بدنی خود را تغییر دهید

در اینجا است که زبان بدن، لبخند زدن، ارتباط چشمی و سخنرانی کم‌کم وارد بازی می‌شوند. همین رفتار ساده‌ی کشیدن شانه‌هایتان به عقب به دیگران نشان می‌دهد که شما فردی با اعتمادبه‌نفس هستید. لبخند زدن فقط باعث نمی‌شوند که شما احساس بهتری داشته باشید، بلکه باعث می‌شود دیگران پیش شما راحت‌تر باشند. فردی با طرز ایستادن خوب و لبخند را در نظر بگیرید، شما هم تصور خواهی کرد که این فرد دارای اعتمادبه‌نفس است. در هنگام صحبت کردن به کسی که با آن صحبت می‌کنید نگاه کنید، نه به کفش‌هایتان. داشتن ارتباط چشمی نشان‌دهنده‌ی اعتمادبه‌نفس است؛ و در آخر، به‌آرامی صحبت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که آرام و باحوصله صحبت می‌کنند بیشتر احساس اعتمادبه‌نفس می‌کنند و دیگران نیز آن‌ها را با اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌پندارند. همچنین با این کار، شما فرصت کافی را می‌دهید که بقیه حرف‌های شمارا بهتر بفهمند. به موهایتان برسید و اصلاح مرتبی داشته باشید و همچنین به‌خوبی لباس بپوشید. این کار نه‌تنها باعث می‌شود خودتان احساس بهتری داشته باشید، بلکه روی دیگران تأثیر مثبتی می‌گذارد که شمارا فردی با اعتمادبه‌نفس و موفق بدانند. یک نکته‌ی مهم این‌ است که وقتی لباس جدید می‌خرید، ابتدا آن را در خانه پوشیده و آن را بالباس‌های دیگرتان امتحان کنید، سپس آن را در بیرون بپوشید.

3- شکست راقبول نکنید و حرف‌های منفی را به خودتان راه ندهید

هیچ‌وقت تسلیم نشوید، هیچ‌وقت قبول نکنید که شکست‌خورده‌اید. همیشه راه‌حلی وجود دارد چرا زانوی غم بغل می‌گیرید؟ این را شعار خود کنید که موفقیت در وجود مشکلات باعث افزایش شدید اعتمادبه‌نفس شما می‌شود. کمبود اعتمادبه‌نفس معمولاً توسط افکار منفی ایجاد می‌شود که در ذهن شما به‌صورت نامحدود تکرار می‌شود. اگر پشت سر هم به خودتان بگویید که خوب نیستید، به‌اندازه‌ی کافی جذاب نیستید، به‌اندازه‌ی کافی باهوش نیستید و یا به‌اندازه‌ی کافی ورزشکار نیستید و همین‌جور ادامه دهید، در حال پیشگویی کردن هستید! شما همان چیزی می‌شوید که در سرتان به آن فکر می‌کنید و این خوب نیست. دفعه‌ی بعدی که افکار منفی به سراغتان آمد، سریعا آن را با افکار مثبت تغییر دهید این کار را آن‌قدر ادامه دهید که آثار آن را در اعتمادبه‌نفستان مشاهده کنید.

4- آماده‌باشید

هر چیزی که درباره‌ی شغلتان و برنامه ی زندگیتان است را یاد بگیرید. اگر شما آماده‌باشید و اطلاعاتی را برای پشتیبانی آن داشته باشید، اعتمادبه‌نفستان غوغا خواهد کرد.

5- فهرستی از کارهایی که به آن افتخار می کنید تهیه کنید

دنیا پر از تغییر است و بعضی مواقع بسیار دشوار است که اعتمادبه‌نفسمان را بالا نگه‌داریم. همین‌الان بنشینید و فهرستی را تهیه کنید که برای آن‌ها بسیار خرسند هستید و لیست دیگری را تهیه کنید که به خاطر انجام دادن آن‌ها بسیار افتخار می‌کنید. وقتی‌که فهرستتان تمام شد، آن را روی در یخچالتان یا روی دیواری که صندلی کاریتان قرار دارد و یا حتی روی آینه‌ی دستشویی یا جایی که هرروز به شما یادآوری کند شما چه زندگی عالی داشته‌اید و چه انسان موفقی هستید بچسبانید و هر وقت احساس کردید اعتمادبه‌نفستان در حال کم شدن است به این فهرست‌ها نگاه کنید و باعث شوید که به خودتان افتخار کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان