اگر یکی از اعضای متمول سرویس غیر رایگان «یوتوب رد» نیستید، قطعاً به تماشای چندباره و طولانی مدت تبلیغات و پیام های بازرگانی پیش یا در حین پخش ویدیوها عادت کرده اید.
خبر خوب اینکه گوگل قصد دارد از سال آینده میلادی یکی از آزاردهنده ترین انواع تبلیغاتش، یعنی آگهی های 30 ثانیه ای غیر قابل اسکیپ کردن را برای همیشه حذف می کند.
اما خیلی فوری سراغ خبر بد ماجرا برویم که این رویکرد جدید تبلیغ های مشابه 20 یا 15 ثانیه ای را شامل نمی شود و همچنان باید با آنها دست و پنجه نرم کنید.
از طرفی هنوز بیش از 10 ماه تا آغاز سال 2018 باقی مانده و تا آن زمان احتمالاً با بیشترین حجم نمایش آگهی های 30 ثانیه ای طرف خواهید بود.
در هر صورت این اقدام حرکتی است که تا حدودی تحسین برانگیز به شمار می رود و می تواند تجربه ای بهتر از گذشته را در اختیار هوادارانی قرار دهد که تقریباً اغلب اوقات فراغت خود را در یوتوب سپری می کنند.
ناگفته نماند که گوگل در همین راستا عنوان کرده «ما تصمیم داریم تجربه تبلیغاتی بسیار بهتری را در مقابل کاربران قرار دهیم و در نتیجه ضمن حذف آگهی های 30 ثانیه ای غیر قابل اسکیپ شدن، کانال ها را به بهره مندی از سرویس 6 ثانیه ای تشویق می نماییم».
شاید به خواندن این خبرها علاقمند باشید: