شهرداری‌های استان تهران در هفته‌ای که گذشت؛

از عرضه کیسه های پارچه ای نان در شمال تهران تا کلنگ ‌زنی کلینیک خیریه رودبارقصران

طی چند روز گذشته در هر یک از شهرداری‌های استان تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده که در میان این خبرها اقدامات این شهرداری‌ها برای فضاسازی و آسفالت معابر با بیشترین بازخوردها همراه بوده است.

از عرضه کیسه های پارچه ای نان در شمال تهران تا کلنگ ‌زنی کلینیک خیریه رودبارقصران

به گزارش ایسنا، در هفته جاری اخباری همچون اجرای عملیات کفپوش گذاری و پیاده روسازی در میدان امام خمینی (ره) و خیابان دماوند شهر پرند، عرضه کیسه های پارچه ای نان در شمال تهران، نباید کار شهر را به حال خود رها کرد و ... از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداریهای استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری اوشان، فشم و میگون

کلنگ ‌زنی کیلینیک تخصصی درمانی خیریه رودبارقصران(کیافر)

 صبائی بخشدار رودبار قصران از ساخت کیلینیک تخصصی درمانی خیریه رودبارقصران خبر داد و افزود:  از شورای شهر اوشان ، فشم ، میگون خالصانه قدردانی می‌کنم که اولین اقدامشان در راستای یک مطالبه اساسی و ضروری در بخش سلامت در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

در این مراسم با حضور مسئولین در محل اجرای پروژه، بصورت نمادین کلنگ زنی شد و همچنین حاضرین از بنای دوره قاجاری متعلق به مظفرالدین شاه بازدید کردند. این پروژه در زمینی به مساحت 500 متر مربع که توسط شهرداری اوشان، فشم، میگون و با تمامی خدمات اداری( از قبیل مجوز ساخت، پایان کار وغیره)  در اختیار هیئت امنای کیلینیک قرار داده شده است، احداث خواهد شد.

احداث جاده تنگه بن میگون

یکی از معضلات مهم شهر میگون بن بست بودن آن  و نداشتن خروجی به جاده اصلی است که این امر باعث گره ترافیکی سختی خصوصا در روزهای تعطیل می شد لذا احداث جاده تنگه بن میگون در دستور کار قرار گرفت.

مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر پروژه احداث جاده خیابان تنگه بن میگون به جاده شمشک را در دستور کار خود قرار دادند. این پروژه از مهر ماه 1395 کلید خورد و تا به امروز پیشرفت 60 درصدی داشته است .طول این مسیر حدودا 250 متر و ارتفاع آن میانگین  3  تا 17 متر می باشد حجم خاک ریزی آن حدود 3000 متر مربع و در ساخت این جاده از متد خاک مسلح ، پانل گزاری و تسمه کشی استفاده شده است.

رخدادهای شهرداری پرند

اجرای عملیات کفپوش گذاری و پیاده روسازی در میدان امام خمینی (ره) و خیابان دماوند شهر پرند

حبیب الله سعادت فر سرپرست شهرداری پرند از عملیات اجرای پروژه پیاده رو سازی معابر، به منظور ساماندهی و همسان سازی پیاده روهای خیابان ها و معابر شهری خبر داد و افزود: پروژه اجرای عملیات کفپوش گذاری و پیاده روسازی در میدان امام خمینی (ره) و خیابان دماوند در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: جهت تسهیل رفت و آمد عابران پیاده، خصوصاً کودکان، سالخوردگان، معلولان و همچنین زیباسازی منظر شهری این عملیات در دستور کار شهرداری قرار دارد که امیدواریم باعث جلب رضایت شهروندان شود. یکی از اهداف اصلی ما جلب رضایت ساکنان و شهروندان پرند از طریق اجرای پروژه های اساسی و ماندگار است.

اجرای عملیات تشتک زنی و علف کشی فضای سبز شهر پرند

سرپرست شهرداری پرند از اجرای طرح تشتک زنی، علف کشی و حذف پاجوش و تنه جوش درختان در بلوارها و بوستان های سطح شهر پرند خبر داد و افزود: به منظور بهینه سازی فضای سبز سطح شهر، با بکارگیری تعدادی نیروی انسانی نسبت به علف کشی و تشتک زنی بوستان ها و بلوارهای شهر پرند اقدام گردید.

وی در ادامه افزود: عملیات پاکسازی و علف کشی فضاهای سبز به منظور جلوگیری از رشد بی رویه علف های هرز انجام می شود.

رخدادهای شهرداری نسیم شهر

پیش بینی تمهیدات لازم اعضای کار گروه سیلاب مدیریت بحران شهرداری نسیم شهر

فرداد بابایی معاونت خدمات شهری شهرداری نسیم شهر در تشریح اقدامات این شهرداری برای مدیریت بحران گفت: در اجرای مصوبات صورت جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری نسیم شهر و شورای معاونین، اعضای کارگروه سیلاب ، با توجه به فرا رسیدن فصل سرد و پربارش سال به اتفاق هم از محل ها و نقاطی از سطح شهر که در سنوات گذشته دچار آبگرفتگی و ایجاد مشکلات در تردد برای شهروندان بوده بازدید و در جهت رفع مشکلات از قبیل لایروبی رودخانه های فصلی (شاد چای و سالور ) ورودی کلمه بررسی و پیش بینی خرید و نصب تاسیسات زباله گیر مکانیکی بررسی و بتن ریزی و مطالعه انتقال آب فاضلاب شهری از این محدوده ، دیوار پایانه حمل و نقل نسیم شهر و ریل راه آهن به رودخانه سالور در دستور کار شهرداری و کارگروه سیلاب قرار گرفت .

رخدادهای شهرداری لواسان

شهر هوشمند هوشمندتر می شود 

در یک برنامه تاکتیکی و منظم در شهر لواسان با اجرای اینترنت با سرعت نور (فیبرنوری تا داخل منازل) توسط مخابرات با همکاری شهرداری وشورای اسلامی شهرلواسان به بهره برداری رسیده است.

در این طرح که همزمان با شروع کار مهندس حیدریان شهردار لواسان جهت اطلاع رسانی وبهره برداری خبری جامع در دستور کار قرار گرفت، امنیت مطمئن پایدار، ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا، افزایش خطوط تلفن به تعداد دلخواه در منازل و خدمات متنوع  جامع دیگری، ازجمله سرویسهای ipbase ساختمانها به روی شبکه فیبر برای آرامش چشمگیر همشهریان و شهروندان لواسان فراهم گردیده است. ‌

رخدادهای شهرداری تهران

منطقه1:

عرضه کیسه های پارچه ای نان در شمال تهران

آسیه اقدسی مدیر اداره محیط زیست و انرژی شهرداری منطقه یک گفت: طرح نانوایی دوستدار محیط زیست در مناطق 22 گانه شهر تهران با حضور کارشناسان مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با برگزاری جلسات توجیهی با نانوایی های مورد نظر اجرا  و طی آن اطلاعات لازم در اختیار نانواها گذاشته شد تا بتوانند مراجعین را به مصرف صحیح راهنمایی کنند.

وی افزود: در منطقه یک این طرح به صورت پایلوت در  نانوایی ناحیه 6  شمال تهران، محله گل ها اجرا شد وکیسه های پارچه ای نان بصورت رایگان در اختیار نانوایی قرار داده شد و پس ازآن  کیسه های پارچه ای با قیمت  2000 تومان در کنار کیسه های پلاستیکی قرار گرفت و توسط عرضه کنندگان نان به مشتری ارائه شد تا آنها با آگاهی یکی از آن ها را انتخاب کنند.

منطقه2:

برپایی پایگاه اطلاع رسانی مبارزه با موش در اطراف مدارس منطقه 2

علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 گفت: این طرح از سوی اداره ساماندهی منطقه با هدف آموزش و اطلاع رسانی به دانش آموزان و والدین آنها و نحوه مقابله صحیح با جانوران مضر شهری از جمله موش و سگهای ولگرد طی دستورالعمل های ارسالی از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران جهت برپایی پایگاه های اطلاع رسانی در قالب طرح استقبال از مهر اقدام شد.

جعفری در ادامه افزود: این امر با هدف اطلاع رسانی مستقیم به شهروندان و دانش آموزان در خصوص روشهای پیشگیری از ازدیاد موش در تهران، بالا بردن سطح دانش و آگاهی شهروندان در خصوص شناخت خصوصیات سگهای ولگرد، توزیع بروشورها و کتابچه های اطلاع رسانی و آموزشی و آموزش چهره به چهره شهروندی برگزار شد . طی اجرای این طرح در مجموع؛ حدود 600 جلد کتابچه آموزشی، 1100 برگ بروشور و 100جلد تله چسبی-کتابی در بین شهروندان و دانش آموزان توزیع شد.

نمایشگاه دفاع مقدس در منطقه دو

مسعود خسروی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دو از استقبال شهروندان "نمایشگاه بصیرت عاشورایی از نهضت حسینی تا نهضت خمینی(ره)" به مناسبت هفته دفاع مقدس و ماه محرم در منطقه دو خبر داد  و افزود: به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش این حوزه به برپایی ویژه برنامه هایی از قبیل افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس "نمایشگاه بصیرت عاشورایی از نهضت حسینی تا نهضت خمینی(ره)"در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام کرد.

در مراسم افتتاحیه مورخ 2 مهر ماه با حضورمعاون اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه2 و شهردارناحیه9 و مدیر اجتماعی و فرهنگی و خانواده های شاهد و ایثارگر و جمعی از مسئولین در محوطه امامزاده صالح فرحزاد برگزار و پیرامون دفاع مقدس و بزرگداشت شهدا سخنانی ایراد شد و این  نمایشگاه از ساعت 16الی 20 به مدت یک هفته شامل غرفه های سلامت،عفاف و حجاب،بسیج،جهیزیه، شهدا، محصولات فرهنگی و .... به ارائه خدمات به شهروندان می پردازد.

منطقه6:

نباید کار شهر را به حال خود رها کرد

عظیم بابایی، شهردار منطقه 6 با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و تقارن  این ایام با هفته دفاع مقدس و فصل بازگشایی مدارس خطاب به مدیران منطقه گفت: باید از بزرگان دین و کشور الگو گرفت و کار شهر را به حال خود رها نکرد و نگهداشت شهر و رشد و توسعه همه جانبه آن را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در 200 سال گذشته بخشی از خاک ایران را در حملات بیگانگان از دست دادیم و تنها در دفاع مقدس بود که با فداکاری مردم و رهبری دینی از تمام خاک کشور خود دفاع کرده و حتی یک وجب از خاک میهن را از دست ندادیم.

برپایی خیمه بزرگ عاشورایی در محلات منطقه 6

حبیب الله غفوری، قائم مقام شهرداری منطقه 6 از برپایی خیمه بزرگ عاشورایی در محلات منطقه 6 خبر داد و گفت: به کمک هیئت های مستقر در سطح منطقه مراسم روز عاشورا با آتش زدن خیمه های عاشورایی و برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت 230 هیئت مذهبی در سطح منطقه 6 گفت: همچنین 33 مسجد و 3 حسینیه در محدوده منطقه وجود دارد که مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین به همت این مراکز مذهبی برگزار می شود.

منطقه13:

احداث پاتوق های محله در بافت فرسوده و توسعه پایانه مترو شیخ الرئیس

 احداث پاتوق های محله در بافت فرسوده ، توسعه پایانه مترو شیخ الرئیس و عملیات تکمیل ساختمان ستادی با تائید شهردار منطقه 13 در  کمیته نظارت و برنامه ریزی  در دستور کار معاونت ها و حوزه های  مربوطه قرار گرفت. جذب اعتبار تا پایان سال ، تسریع در فرآیند انعقاد قرار داد ها و ارسال صورت وضعیت ها ، ارتقای پیشرفت فیزیکی و ریالی ، دقت در ارسال صورت وضعیت ها در حوزه های اجرائی ، تو جه و رسیدگی به فضای  داخلی ساختمان های ستادی و.. از تاکیدات شهردار منطقه در این جلسه بود.

منطقه21:

برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در منطقه 21

جلال الدین صدری معاون توسعه منابع انسانی این منطقه با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) مظهر نبرد حق علیه باطل بود و هر چه زمان می گذرد ، عظمت این قیام تبلوری بیشتری پیدا می کند و آموزه های آن روشن تر می شود ، تصریح کرد : برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایشان همواره برای محبان اهل بیت عصمت و طهارت از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و برکات و آثار مثبت معنوی را برای همگان به همراه داشته است که در این راستا معاونت توسعه ی منابع انسانی با همکاری بسیج این منطقه به منظور ایجاد حس همدلی و هم افزایی معنوی بیشتر میان پرسنل ولایت مدار منطقه 21 اقدام به برگزاری این مراسم همزمان با هشتمین روز از ماه محرم الحرام کرد .

صدری در ادامه با اشاره به اینکه سیره ی امام حسین (ع) در روز عاشورا نمود بارز عزت محوری است تصریح کرد : آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم و طاغوت زمانه مهم ترین پیام حماسه ی همیشه جاویدان عاشورا است و بر فرد فرد پیروان راستین آن حضرت واجب است که همواره این پیام بزرگ و بی بدیل را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهند .

طرح فرهنگی "ترمه و ترنج" ویژه دختران دانش آموز مدارس ورودی غربی پایتخت کلید خورد

رحمانی شهردار این منطقه 21 با اشاره به اهمیت ویژه افزایش حس اعتماد به نفس و توسعه سلامت اجتماعی و روانی دختران دانش آموز در زندگی فردی و اجتماعی آنان، گفت: برنامه های طرح فرهنگی "ترمه و ترنج" با محوریت مهارت‌های زندگی، صیانت از خانواده و عفاف و حجاب در سطح مدارس دخترانه ورودی غربی پایتخت با محوریت محلات کم برخوردار برگزار می شود.

شهردار منطقه 21 با بیان اینکه این طرح ابتدا در مدرسه منتخب اجرا می شود، تاکید کرد: این طرح به صورت پایلوت در دبیرستان شهید آقا بیگی مقطع متوسطه اول در محله چیتگر شمالی به‌طور کامل اجرا و سپس جهت اجرا در سایر محلات برنامه ریزی خواهد شد .

منطقه22:

همایش دوچرخه سواری همیاران پلیس در آبشار تهران

فسایی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 22 گفت: ششمین همایش بزرگ دوچرخه سواری ویژه همیاران پلیس با عنوان حمل و نقل پاک به مناسبت نکوداشت هفته نیروی انتظامی، در آبشار تهران برگزار می شود.

وی افزود: این همایش در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی به میزبانی پلیس راهور و شهرداری منطقه در هفته ناجا و با مشارکت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و در کنار مسابقه دوچرخه سواری، حرکات نمایشی در رشته دوچرخه سواری به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود. در پایان این مراسم به 50 نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه، یک دوچرخه به قید قرعه اهدا خواهد شد.

توزیع مخازن مخصوص جداسازی کاغذ و کیسه‌ های بازیافت در مدارس منطقه 22

مولایی شهردار منطقه با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در جهت فرهنگ سازی و آموزش تفکیک زباله از مبداء در مدارس سطح منطقه گفت: جداسازی زباله‌های خشک و تر و برگشت آن‌ها در چرخه‌ بازیافت نقش موثری در حفظ محیط زیست و کمک به اقتصاد کشور دارد بر همین اساس اولین گام در راستای اجرای این طرح آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان در تمام سطوح به ویژه مراکز آموزشی و مدارس است.

وی فراهم سازی زمینه‌ مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای بهینه‌ طرح را مهم برشمرد و افزود: تأمین و تحویل مخازن مخصوص جداسازی پسماند خشک به مدارس در نواحی چهارگانه ، تحویل کیسه‌های آبی رنگ بازیافت به مدارس، تکمیل ناوگان جمع آوری پسماند و خدمات دهی به مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت تفکیک پسماند از مبدأ از جمله فعالیت های پیش بینی شده در طرح استقبال از مهر بوده است.

شهردار منطقه 22 با اشاره به تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی بهینه به شهروندان یادآور شد: اعمال سیاست های تشویقی در قالب برگزاری مسابقات و اهداء جوایز، اجرای ویژه برنامه زنگ مهر، بازیافت، توزیع کتب آموزشی و ... از دیگر برنامه های منطقه در طرح استقبال از مهر بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر