نماینده پارلمان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان:

مخالف کشتار "طالبان" هستیم

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت که آمریکا از طریق جنگ کسب تجارت می‌کند در حالی که اختلاف دولت افغانستان و طالبان موضوع داخلی است و ما با کشتار طالبان مخالفیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، لطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی و نماینده پارلمان افغانستان اعلام کرد که صلح باید از داخل افغانستان برقرار شود زیرا نمی‌توان صلح را از خارج این کشور تامین کرد.

وی تصریح کرد: استراتژی جدید ترامپ مبتنی بر کشتار طالبان است و موجب طولانی شدن جنگ می‌شود در حالی که مشکل جاری این کشور جنگ نیست.

پدرام اظهارداشت: حزب کنگره ملی افغانستان اختلاف طالبان و حکومت وحدت ملی را موضوع داخلی این کشور می‌داند که باید خود افغان‌ها درباره آن تصمیم بگیرند.

این نماینده پارلمان افغانستان تاکید کرد: حضور نظامی آمریکا در افغانستان سبب ادامه جنگ شده است و راهبرد جدید واشنگتن برای کشورهای منطقه نیز دردسر ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در استراتژی جدید واشنگتن ملت سازی جایی ندارد و تنها به سرکوب طالبان توجه شده است زیرا راه اندازی جنگ، کسب درآمد میلیاردها دلاری تاجران و صاحبان تسلیحات آمریکا را در پی دارد.

پدرام ادامه داد: با اجرای استراتژی جدید آمریکا صلح و ثبات در افغانستان ایجاد نخواهد شد، مقامات واشنگتن بدنبال مدیریت منابع این کشور هستند.

از سوی دیگر، تعدادی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز معتقدند که آمریکا برنامه‌ای برای صلح ندارد و حل بحران جاری در این کشور از طریق سیاسی امکان‌پذیر است.

بسیاری از کارشناسان و سیاستمدارن افغان نیز با انتقاد از استراتژی جدید واشنگتن نسبت به بی‌توجهی ترامپ به دیپلماسی و مذاکره انتقاد کرده‌اند.

چندی قبل کورنلیوس زیمر من نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان نیز گفته بود که بدون تلاش‌های سیاسی حل بحران در افغانستان ممکن نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر