هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در عرصه دفاع مقدس-۳؛

علامیان:رسانه ها درموضوع شهدای مدافع حرم کارنامه قابل قبول ندارند

سعید علامیان روزنامه نگار دفاع مقدس کارنامه رسانه ها را در پرداختن به موضوع شهدای مدافع حرم، ناموفق ارزیابی کرد.

علامیان:رسانه ها درموضوع شهدای مدافع حرم کارنامه قابل قبول ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در عرصه دفاع مقدس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه 12 مهر ماه در مجتمع باغ زیبا در تهران برگزار شد.

در پنل رسانه که با حضور سردار هاشمی نیا مدیر مسئول خبرگزاری دفاع مقدس، محمود ظهیرالدینی عکاس مطبوعاتی و سعید علامیان روزنامه نگار حوزه دفاع مقدس برگزار شد، هاشمی نیا در سخنانی گفت: رسانه ها باید سعی کنند ورود جدی تری به حوزه دفاع مقدس داشته باشند و نسل جوان ما را به صورت های مستقیم و غیرمستقیم آموزش دهند.

وی پیشنهاد تشکیل شورای سیاستگذاری هنر انقلاب و دفاع مقدس را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد و همچنین خواستار ایجاد بخش ویژه دفاع مقدس در نمایشگاه مطبوعات به خصوص نمایشگاه امسال شد.

در این نشست همچنین سعید علامیان روزنامه نگار گفت: دلیل اینکه می گوییم رسانه ها امروز هم باید به دفاع مقدس بپردازند، برای حفظ ارزشها و سرمایه های دفاع مقدس است. آخرین نمونه کارکرد رسانه در این حوزه را در تشییع پیکر شهید حججی شاهد بودیم.

وی افزود: وظیفه رسانه ها در طول جنگ، تهییج و پر کردن جبهه ها از رزمنده ها بود اما بعد از جنگ، وظیفه رسانه ها، تبیین ارزشهای دفاع مقدس برای جامعه است. بنده معتقدم در پرداختن به موضوع شهدای مدافع حرم که از جلوه های تازه مقاومت به شمار می رود، کارنامه قابل قبولی نگرفته اند.

در این نشست همچنین محمود ظهیرالدینی، عکاس جنگ در سخنانی گفت: ما در سالهای آخر جنگ به این تصمیم رسیدیم که در تمام یگان ها، فراخوان دهیم تا همه عکس های جنگ را جمع آوری کنیم. با  این هدف که از هر کدام از آنها دو نسخه را چاپ کنیم، یک نسخه برای خبرگزاری جمهوری اسلامی و یک نسخه هم برای ستاد تبلیغات جنگ.

وی در ادامه با اشاره به مسائلی که در نگهداری از عکس های آرشیویی جنگ در خبرگزاری جمهوری اسلامی در سالهای گذشته به وجود آمده است، ضرورت تشکیل موضع جنگ را برای نگهداری از این قبیل گنجینه ها و همچنین با هدف استفاده دانشگاه ها و پژوهشگران از آن یادآور شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر