معاون رئیس نمایندگی صلیب سرخ در ایران:

کار تفحص شهدای ایران بدون مشکل در حال پیشرفت است

خرمشهر- معاون رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران گفت: عملیات جستجو به صورت منظم با نظارت کمیته صلیب سرخ و بدون مشکل در حال پیشرفت است.

کار تفحص شهدای ایران بدون مشکل در حال پیشرفت است

مارک آخرمان در حاشیه آئین استقبال از پیکر 119 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات جستجو در قالب قرارداد میان دو طرف ایران و عراق و کمیته صلیب سرخ در حال پیشرفت است و تا زمانی که بتوان شهید یا مفقودالاثر یافت ادامه می یابد و خللی در آن ایجاد نمی شود.

وی از برگزاری جلسات مختلف با مقامات دو کشور در این رابطه خبر داد و بیان کرد: به صورت مرتب و هر چند ماه یک بار صلیب سرخ با مقامات دو کشور ایران و عراق نشست هایی در رابطه با روند پیشروی تفحص برگزار می کند.

معاون رئیس نمایندگی صلیب سرخ در ایران به دلیل مشارکت صلیب سرخ در روند تفحص و تبادل شهدا نیز اشاره کرد و گفت: کار تبادل از سال 1996 آغاز شد و بعد از توافق دو کشور و کمیته بین المللی صلیب سرخ مقرر شد صلیب سرخ جهانی برای کمک به روند تفحص با هر دو کشور همکاری کند.

وی افزود: همیشه یک نفر از نمایندگی صلیب سرخ عراق و یک نفر از صلیب سرخ ایران در مراسم تبادل شهدا حضور دارد تا هم نظارگر این کار مشترک باشد و در صورت ایجاد مشکل کمک لازم را ارائه کند و هم کار به روزسازی اطلاعات مفقودان خود را انجام دهد.

آخرمان توضیح داد: برای نمونه 119 شهید تبادل شده روز پنج شنبه از لیست مفقودین صلیب سرخ کم می شود.

وی، التیام خانواده های دارای مفقود اثر را مهمترین هدف صلیب سرخ از مشارکت در روند جستجو و کاوش دانست و گفت:  صلیب سرخ و هر دو کشور در پی این هستند که در حرکتی بشر دوستانه با بازگرداندن مفقودین به خانواده هایشان از آلام بشری بکاهند.

معاون رئیس نمایندگی صلیب سرخ در ایران در خصوص دلیل سفر خود از تهران و حضور در مراسم تبادل شهدا در مرز شلمچه نیز گفت: نماینده عراق در مراسم تبادل حضور داشت اما من به این دلیل که به تازگی و در حدود 6 ماه است که به ایران آمده ام روز پنج شنبه در مراسم تبادل شهدا شرکت کردم تا به صورت مستقیم شاهد انجام روند کار باشم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان