ماهان شبکه ایرانیان

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ مطرح کرد؛

تبدیل جنوب غرب پایتخت به کانون ترویج فرهنگ مطالعه

حامد طراحی با اعلام برگزاری برنامه های بسته پاییزی مراکز فرهنگی منطقه ۱۸ تهران از تبدیل شدن جنوب غرب تهران و منطقه ۱۸ به کانون ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد.

تبدیل جنوب غرب پایتخت به کانون ترویج فرهنگ مطالعه

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد طراحی رئیس فرهنگسرای خاتم و مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 گفت: گردهمایی فرهیختگان کتابخوان در کتابخانه قائم(عج) از اجرای 12 برنامه حوزه کتاب و کتابخوانی در بسته پاییزی این مراکز باعث تبدیل شدن جنوب غرب تهران و منطقه 18 به کانون ترویج فرهنگ مطالعه می شود.

وی با اشاره به رویکرد ویژه و تخصصی مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 به حوزه کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه گفت: کتابخانه قائم (عج ) ویژه برنامه گردهمایی فرهیختگان کتابخوان را با هدف تبادل و هم افزایی تجربیات اهالی کتاب در حوزه کتابخوانی در تاریخ 23 مهر، برنامه کتابگردی را در تاریخ 30 مهر در قالب تور باغ کتاب تهران، نشست های عصرانه با کتاب و آشنایی با دنیای نویسندگی را پنج شنبه ها ساعت 15 تا 17 و برنامه آموزشی و مشاوره ای کلینیک کتاب و کتابسازی را به صورت مستمر در فصل پاییز برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 افزود: کتابخانه استاد حکیمی فرهنگسرای خاتم(ص) نیز با برنامه " بر بال های خیال " ویژه آشنایی کودکان و نوجوانان با قصه گویی در روزهای شنبه هر هفته و نشست های کارگاهی همنشینی با یار مهربان  ویژه دورخوانی و معرفی کتاب  در روزهای پنج شنبه ها میزبان علاقمندان است. این کتابخانه هم چنین ویژه برنامه نذر کتاب را در قالب اهدای کتاب از سوی کتابخانه های مناطق شمالی تهران به کتابخانه های جنوب پایتخت اجرا می کند.

طراحی در ادامه گفت: باشگاه کتابخوانی کتابخانه فجر نیز با برنامه های متنوع هر پنج شنبه پذیرای علاقمندان است و پاتوق کتاب نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشناسازی مخاطبان با داستان نویسی پنج شنبه ها از ساعت 9 تا 10 و نیم از سوی کانون ادبی کتابخانه فجر برگزار می شود. کتابخانه بوستان نرگس برنامه زنگ مطالعه را با هدف آشنایی مخاطبان با روش های نوین مطالعه به صورت ماهانه برگزار می کند و کتابخانه 15 خرداد نیز هر سه شنبه در باشگاه کتابخوانی و برنامه قصه گویی زیر گنبد کبود میزبان کودکان و نوجوانان است.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 هم چنین در باره برخی دیگر از برنامه های مراکز در فصل پاییز گفت: کانون بانوان خانه فرهنگ رشد با هدف آشنایی بیشتر شهروندان با آموزه های تربیتی سبک زندگی ایرانی – اسلامی و توانمند سازی خانواده ها در حوزه مهارت های زندگی، نشست های کارگاهی آیین زندگی را شنبه ها و با هدف تبیین شاخص های خانواده قرآنی برای مخاطبین سلسله کارگاه های آموزشی گنجینه سعادت را با همکاری ستاد اقامه نماز استان تهران در روزهای سه شنبه برگزار می کند. نشست کارگاهی ماهانه با عنوان موج تفاهم ویژه آشنایی مخاطبین با رسانه های نوظهور و نمایشگاه جلوه های رستگاری از 11 تا 17 آذر ویژه نمایش تابلو عکس های مربوط به نماز از دیگر برنامه های خانه فرهنگ رشد در فصل پاییز است.

وی افزود: برنامه  «ایمن یار» ویژه آموزش اطفاء حریق توسط کارشناسان آتش نشانی به شهروندان از سوی کتابخانه 15 خرداد و برنامه «فرکانس های  فریب» ویژه آشنایی دبیرستانی ها با شبکه های اجتماعی از سوی کتابخانه فجر در تاریخ 18 مهر برگزار می شود.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) در خصوص برنامه های اجرا شده به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، در فرهنگسرای خاتم(ص) یادمان شهدای مدافعین حرم رونمایی شد. هم چنین نشست‌های موضوعی گفتمان منشور معنوی انقلاب اسلامی در ادامه طرح هم عهدی با شهدا، و به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار گردید. کتابخانه بوستان نرگس نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه ای با عنوان «ما به شهیدان محتاج و آن ها به ما مشتاقند» برگزار و با رونمایی از یادمان شهدا  یاد و خاطره آنان را گرامی داشت. روایتگری سیره شهدا هم دیگر برنامه ای بود که فرهنگسرای خاتم(ص) همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه برای دانش آموزان برگزار کرد.

به گفته طراحی به مناسبت ماه محرم نیز ویژه برنامه با کاروان نوگلان سوگوار با هدف آشنایی بیشتر کودکان با فرهنگ حسینی در خانه فرهنگ امام علی(ع) و مسابقه عکس، کلیپ و فیلم کوتاه با عنوان نوجوانان و جوانان عاشورایی با همکاری موسسه فرهنگی هنری ناحیه مسلم بن عقیل(ع) برگزار شد.

هم چنین ویژه برنامه «در سوگ خورشید» به مدت 13 شب توسط فرهنگسرای خاتم(ص)  با رویکرد شناخت فلسفه عاشورا و ترویج فرهنگ حسینی با مشارکت جوانان و مسئولین هیئت مذهبی کهف الحسین(ع) از شب اول تا 13 محرم در سالن ورزشی فرهنگسرای خاتم(ص) میزبان سوگواران حسینی بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان