ماهان شبکه ایرانیان

رفتارهایی که در محیط کار باید از آنها دوری کرد

اگر شما هم جزو کارمندانی هستید که ۱۰ دقیقه زودتر سرکار حاضر می شوید، به سختی کار کرده و وظایفتان را تمام و کمال انجام می دهید حتما انتظار پیشرفت و طی کردن پله های ترقی را دارید.

رفتارهایی که در محیط کار باید از آنها دوری کرد

اگر شما هم جزو کارمندانی هستید که 10 دقیقه زودتر سرکار حاضر می شوید، به سختی کار کرده و وظایفتان را تمام و کمال انجام می دهید حتما انتظار پیشرفت و طی کردن پله های ترقی را دارید.

با این حال صرفا برخوداری از این ویژگی ها نمی تواند به معنای دریافت پاداش باشد و فاکتورهای دیگری نیز در این مساله دخیل هستند. برای مثال با توجه به اینکه 55 درصد پیام های ما از طریق حرکات غیرکلامی منتقل می شوند، استفاده غلط از زبان بدن می تواند به مانعی در برابر پیشرفت شغلی تبدیل شود.

شما ممکن است بدون آنکه متوجه باشید دست هایتان را به حالی ناخوشایند تکان داده، در صندلی آویزان شده یا پشت تلفن نفس نفس بزنید. اگرچه ممکن است این حرکات در خانه یا جمع دوستانی که با انها راحتید چندان ناخوشایند به نظر نرسد اما انجام دادن آنها در اداره شما را عصبی یا نارحت جلوه خواهد داد.

در ادامه 12 حرکت منفی زبان بدن بیان شده که برای افزایش پرستیژ کاری باید از آنها دروی کنید:

آویزان شدن در صندلی

این حرکت نه تنها برای بدن مضر است بلکه باعث می شود کارکنان دیگر احساس کنند شما به کار اهمیت نمی دهید.از طرف دیگر صاف ایستادن شما را فردی جدی و علاقمند به کار نشان خواهد داد.

پشت چشم نازک کردن

این حرکت تا حدودی گستاخانه است و بهتر است از آن خودداری کنید.

روی هم انداختن دست ها یا پاها

این حرکت ممکن است هنگامی که در حال مطالعه یک مطلب یا گوش دادن به سخنان طولانی رئیستان هستد راحت به نظر برسد اما می تواند پیام های منفی را به دیگران بفرستد. برای مثال ممکن است همکاران فکر کنند شما در حالت تدافعی یا خشن قرار دارید و از شما دوری کنند.

وارد شدن به حریم خصوصی دیگرانحتی اگر با همکارتان بسیار صمیمی هستید بهتر است فاصله مناسب را هنگام برقراری ارتباط با آنها حفظ کنید در غیر این صورت ممکن است حضور شما باعث ایجاد احساس اضطراب و تهدید در آنها شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته 1 تا 2.5 متر فاصله مناسب برای حفظ حریم خصوصی است.

ناتوانی در برقراری ارتباط چشمی تاثیر ارتباط چشمی در ارتباطات کاملا شناخته شده است. عدم برقراری ارتباط چشمی می تواند نشانه ای از عدم اعتماد به نفس فرد یا حتی عدم صداقت وی باشد. اگر می خواهید با دیگران ارتباط بهتر و عمیق تری برقرار کنید هنگام صحبت کردن به چشمان آنها بنگرید.

ضعیف دست دادن 

اگر به دست دادن روسای جمهور و مقامات بلندپایه بنگرید می بنید که بسیار قوی دست می دهند. برقراری ارتباط چشمی و دست دادن قوی می تواند از همان ابتدای مکالمه یا رابطه شما را در موضع قدرت قرار دهد.

ورود به یک مکان بدون سلام کردن

در فرهنگ ما سلام کردن از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. هنگامی که به یک اتاق یا جلسه وارد می شوید حتی اگر دیر کرده اید نیز سلام کنید.

بی حوصله به نظر رسیدن

خیره شدن به ساعت، بی هدف روی میز ضربه زدن و آه کشیدن می تواند نشانه ای از بی حوصلگی و کسلی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان