رئیس بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان مطرح کرد

ضرورت تشخیص بیماری‌های متابولیک قبل از تولد

رئیس بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان، گفت: تازه های دندانپزشکی در اطفال و بیماری CF، از جمله محورهای مورد بحث در همایش امسال است

ضرورت تشخیص بیماری‌های متابولیک قبل از تولد

رئیس بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان، گفت: تازه های دندانپزشکی در اطفال و بیماری CF، از جمله محورهای مورد بحث در همایش امسال است.

به گزارش به نقل از فارس، علی ربانی با اشاره به اهمیت موضوعات مورد بحث در همایش امسال، تاکید کرد: تمام موضوعات و محورهای انتخابی در همایش بیماری‌های کودکان با هدف پیشگیری و بهداشت بوده و تازه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های اطفال مورد بررسی قرار می‌گیرد.


به گزارش روابط عمومی بیست و نهمین همایش بیماریهای کودکان،وی ادامه داد: یکی از محورهای همایش پیش رو، تازه های دندانپزشکی در اطفال است و بحث دوم بیماری CF است که به تازگی تعداد زیادی از این بیماران در ایران ثبت شده‌اند و با تجهیزات نوینی که در مرکز طبی کودکان فراهم کرده‌ایم این بیماران درمان می‌شوند، از این رو اولین کنفرانس بین‌المللی CF در این همایش با حضور رئیس CF اروپا و متخصصینی از کشورهای هلند، انگلیس، ترکیه و آمریکا حضور خواهند داشت.


این فوق تخصص غدد اطفال اظهارداشت: یکی دیگر از موضوعات مهم همایش امسال، بحث بر روی PICU اطفال، دیابت اطفال، رادیولوژی اطفال و بیماری‌های متابولیک در ایران است که بیش از 42 بیماری متابولیک در ایران داریم و بیشتر تمرکز ما بر روی تشخیص و تغذیه این بیماران است که اغلب با تغییر رژیم درمان می‌شوند و از ضایعاتی که می‌توانند ایجاد کنند، پیشگیری می‌شود و تعدادی نیز از این بیماران که غیر قابل درمان هستند را می‌توانیم با تشخیص قبل از تولد، از به دنیا آمدن این تعداد از نوزادان بیمار جلوگیری کنیم.


ربانی، یکی دیگر از مباحث همایش امسال را غربالگری نوزادان و کودکان عنوان کرد و گفت: از لحاظ بهداشتی مطلوب است که قبل از اینکه بیماری‌ها خودشان را نشان دهند، تشخیص داده شده و درمان و پیشگیری شوند به این کار غربالگری بیماری‌ها گفته می‌شود یعنی قبل از اینکه علامت دهند و با علامت دادن آسیب برسانند، آنها را شناسایی کنیم.


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به سایر موضوعات مورد بحث در بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان اشاره کرد و افزود: یکی از مباحث مهم دیگر در این همایش، رشد و تکامل کودکان است که توسط وزارت بهداشت برنامه‌ریزی شده و یک مبحث دیگر هم بر روی پیشگیری از بیماری‌های ژنتیک است که توسط اداره ژنتیک برنامه‌ریزی شده است.
ربانی با عنوان این مطلب که همایش امسال 10 محور اصلی دارد و شامل همه فیلدهای اطفال است، گفت: این همایش به همت مرکز طبی کودکان و همکاری گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات رشد و تکامل و انجمن غدد و متابولیسم کودکان برگزار می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان