رونمایی از رنو مگانRS هاچ بک فرانسوی

جدیدترین مدل رنو مگان، از حدود یک سال پیش وارد بازار جهانی شده و مورد استقبال قرار گرفته است..در ادامه کاربلد به معرفی این خودرو میپردازد.با ما همراه شوید... .

نسل اول رنو مگان، در سال 1995 عرضه شد و به عنوان یک خودروی خانوادگی سایز متوسط، فروش خوبی داشت.امروزه نسل چهارم رنو مگان عرضه می‌شود که از سبک طراحی اولیه فاصله گرفته و به سمت خودروهای لوکس گرایش پیدا کرده است. این محصول، حالا با سه نوع بدنه‌ی سدان، هاچبک و استیت (استیشن) در بازارهای جهانی دیده می‌شود.

نسل دوم این خودرو که در سال 2002 طراحی شد، با دو تیپ بدنه‌ی سدان و هاچبک، در ایران هم ورود پیدا کرد و اوازه این مدل را در سطح جهانی افزایش داد.

 

 رنو فرانسه در نمایشگاه امسال خودروی فرانکفورت از آخرین مدل خودروی مگان RS که به‌نوعی سومین نسل این خودروی تقویت‌شده به شمار می‌آید، رونمایی کرد.

 

مطالب پیشنهادی کاربلد : 

بررسی کامل رنو مگان 2017

مشخصات کامل رنو مگان هاچ بک E2

 

طراحی و نمای ظاهری و داخلی کابین رنو مگانRS

ظاهر خودرو اسپورت جدید رنو، کمی نسبت به مدل GT، خشن‌تر شده است.جلو پنجره عظیم و اگزوز بزرگ که در وسط سپر عقب قرار گرفته است.مگان RS جدید به‌نوعی اولین خودروی شرکت رنو است که تمام مشخصات و استانداردهای خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای رنو را یکجا در بر دارد.

چند تغییر تازه وجود دارد که ظاهر چراغ‌های جلو در مقایسه با مدل‌های فعلی مگان، کاملا تغییر کرده و این تغیرات در چراغ‌های عقب نیز به چشم می‌خورند.سپر عقب نیز کمی بزرگ‌تر شده و ظاهری عضلانی به آن داده است.چراغ مه‌شکن LED نیز در مگان RS تعبیه شده است.

در بخش داخل کابین نیز طراحی اسپرت مانند صندلی‌های جلو به‌وضوح قابل رؤیت است.تریم خاکستری داخل،گرم‌کن صندلی ،تودوزی قرمزرنگ و کابین فابریک از دیگر امکانات رفاهی این خودروی فرانسوی هستند.

 

فناوری و امکانات رنو مگانRS

مگانRS‌ با تکنولوژی حرکت هم‌زمان چهار چرخ ارائه می‌شود که در تاریخ مگان، سابقه ندارد. این قابلیت به رنوی اسپرت و کوچک اجازه می‌دهد تا در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا، پایداری خود را حفظ کند و راننده احساس اطمینان بیشتری کند.تمامی مدل‌های جدید خودروی مگان RS با الهام از خودروهای مسابقه‌ای، از چهار محفظه هیدرولیکی تحت فشار بهره می‌برند که در مواقع لزوم جهت تنظیم سیستم تعلیق خودرو به کمک راننده می‌آیند.

این قابلیت باعث می‌شود که نسخه کوچک‌تر و هاچ‌بک مگان، در تمامی جاده‌ها تعلیق با کیفیتی داشته و راننده کنترل کاملی روی خودرو داشته باشد. مگان RS از سیستم چندحسی (Multi-Sense) بهره می‌برد که به راننده اجازه می‌دهد تا در 5 حالت مختلف  مسابقه ،حرفه‌ای،آرام، نرمال و اسپرت به رانندگی بپردازد.

همچنین سیستم‌های کمک راننده در این خودرو به کار رفته است و راننده متناسب با شرایط، می‌تواند از آن‌ها کمک بگیرد.همچنین سیستم و تکنولوژی مسافت‌سنجی در این خودرو کاملا بهینه و کار کردن با آن بسیار راحت‌تر شده است.بخش جدیدی به این سیستم افزوده شده که به راننده و سرنشینان اجازه می‌دهد با نصب دوربین، از رانندگی خود فیلم‌برداری کنند و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و تصاویر و فیلم رانندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

امنیت و ایمنی رنو مگانRS

رنو برای مگان RS جدید خود مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی را هم در نظر گرفته که شامل ، ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی ، دوربین دید عقب و سیستم کمک پارک می‌شود. سفارش خرید نسل جدید رنو مگان RS در اکثر بازارهای اروپایی از اوایل سال 2018 باز خواهد شد.

 

 

سیستم تعلیق رنو مگانRS

توقف این هاچ‌بک تند و تیز نیز از طریق ترمزهای 355 میلی‌متری استاندارد با کالیپرهای برمبو صورت می‌گیرد که البته امکان سفارش دیسک‌های آلومینیوم-چدنی هم برای آن وجود دارد. مگان RS جدید تنها به‌صورت هاچ‌بک پنج‌در عرضه می‌گردد.

 

 

پیشرانه رنو مگانRS

این خودرو این بار مجهز به پیشرانه توربوشارژ با قابلیت تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق است که موجب می‌شود با خودرویی به‌مراتب قدرتمند تر نسبت به نسل‌های پیشین مواجه باشیم.تمامی قدرت قوای محرکه مگان RS به چرخ‌های جلوی آن انتقال پیدا می‌کند و بنابراین به کمک شاسی و مکانیزم فرمان نیاز خواهد بود. همچنین رنو در این هاچ‌بک اسپرت دو ویژگی خاص را ارائه کرده که در این سگمنت منحصربه‌فرد هستند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از سیستم فرمان گیری چهارچرخ (4Control) و کمک‌فنرهای هیدرولیکی جلو و عقب. علاوه بر این، دو تنظیمات مختلف هم برای شاسی قابل انتخاب خواهد بود که اسپرت و کاپ نام دارند و دومی با دیفرانسیل لغزش محدود ارائه می‌شود.

موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر این خودرو قادر به تولید قدرتی برابر با 208 اسب بخار و 390 نیوتون متر در حداکثر دور 6000 دور بر دقیقه خواهد بود و بدین ترتیب این خودروی هاچ‌بک زیبا در کلاس خود، یکی از بهترین خودروها به شمار می‌آید.

نسخه اسپرت مگان RS با توان خروجی 300 اسب بخار، اواخر سال 2018 روانه بازارهای جهانی خواهد شد. 

 

تصاویر رنو مگان RS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان