ماهان شبکه ایرانیان

رضایی درنشست خبری:

کمیسیون ویژه برای بررسی پیشنهادات رهبری به مجمع تشکیل شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مصوب شد که یک کمیسیون ویژه با ۱۶ عضو تشکیل شود تا تدابیر و پیشنهادات رهبری به صورت خاص مورد بحث قرار گیرد.

کمیسیون ویژه برای بررسی پیشنهادات رهبری به مجمع تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت  نظام پیش از ظهر امروز در نشسست خبری با خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در جلسه امروز مصوب شد که یک کمیسیون ویژه با 16 عضو تشکیل شود که تدابیر رهبری و پیشنهادات مطرح شده ایشان را به طور خاص مورد بحث قرار دهد تا ضمن تعیین راهکارهای عملیاتی شدن این تدابیر پیشنهادات خود را برای ارائه به رهبری اعلام کنند.

وی افزود قبل از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشکیل جلسه داد که بر این اساس آقای شمخانی به عنوان رئیس آقازاده جانشین و آقای وحیدی دبیر این کمیسیون شدند.

رضایی تصریح کرد: همچنین کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری نیز تشکیل جلسه داد که بنده به عنوان رئیس کمیسیون و آقایان قالیباف و داوودی به عنوان نواب اول و دوم و همچنین آقای آقامحمدی دبیر این کمیسیون شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: در جلسه روز شنبه آینده، سه کمیسیون باقی مانده تشکیل جلسه داده و اعضای هیات رئیسه خود را انتخاب می کنند.

رضایی گفت: دومین جلسه مجمع در دور پنجم امروز تشکیل جلسه داد و به بحث بر روی تدابیر رهبری ادامه داد؛ تا راهکارهایی برای عملی کردن این تدابیر در دور جدید مجمع پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه حول پیاده شدن سیاست های کلی نظام بحث شد افزود: آنطور که انتظار است سیاست های کلی نظام پیاده نمی شود؛ در حالی که این سیاست ها بعد از قانون اساسی و قبل از قوانین مجلس است و باید در قانون نویسی برنامه نویسی و بودجه نویسی ساری و جاری باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مهمترین ابزار اعمال ولایت و نظرات رهبری از طریق سیاست های کلی است. اگر این اتفاق رخ دهد اقتصاد، دانشگاه، سیاست، معماری و اداره کشور اسلامی خواهد شد اما اگر سیاست های کلی در نظر گرفته نشود همیشه بین اداره کشور و نظام مطلوب اسلامی فاصله وجود خواهد داشت.

رضایی گفت: در جلسه امروز برخی اعضا معتقد بودند باید مسئله آموزش مورد توجه قرار گیرد؛ به طوری که هرکس ابتدا مسئولیتی را بر عهده می گیرد سیاست های کلی را آموزش ببیند تا بر اساس آن مسئولیت، مسئولیت جدیدی را بپذیرد. برخی بر مسئله نظارت تاکید داشتند که اگر نظارت تقویت شود، سیاست های کلی اجرایی خواهد شد و برخی دیگر هم معتقد بودند که دیدگاه های غربی در کشور باعث شده جمهوری اسلامی ایران مانند سایر جمهوری ها دیده شود که برای حل این مسئله نیز باید مطالعات راهبردی در سطح علمی و دانشگاهی به وجود آید.

وی در ادامه این نشست خبری درباره ادعای یکی از رسانه های غربی مبنی بر اینکه ایران حاضر به مذاکره بر سر توان نظامی خود است، گفت: ما با هیچ کس شوخی نداریم، دفاع از ملت و سرزمین خود را واجب بزرگ دانسته و برای این کار حتی خارج از مرزهای ایران و در نقاطی مانند عراق و سوریه برای دفاع از اسلام جان خود را فدا می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنچه تشخیص دهیم برای دفاع از ملت خود استفاده می کنیم که این در چارچوب استانداردهای بین المللی است؛ یعنی هرگز از سلاح اتمی استفاده نمی کنیم اما همه امکانات مشروع برای دفاع را به کار می گیریم.

رضایی ادامه داد: ترامپ عجول است قبل از اینکه بازی را شروع کند شکست خواهد خورد؛ چراکه ایران امروز قابل مقایسه با ایران 10 سال پیش نیست. امروز نیروهای عاقلی ایران را اداره می کنند بنابراین ترامپ باید بداند که وارد این بازی ها نشود والا شکست سختی خواهد خورد .

وی درباره وظایف دستگاه های مختلف نسبت به سیاست های کلی نظام گفت: ابلاغ سیاست های کلی در قالب قانون اساسی به عهده رهبر انقلاب واگذار شده است؛ دولت، مجلس، قوه قضاییه، صداوسیما و نیروهای مسلح باید این سیاست ها را عملیاتی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید سیاست های کلی ابلاغ شده را به برنامه و بخشنامه تبدیل کرده و زیرمجموعه های آنها این دستورات را اجرایی کنند.

رضایی درخصوص جابجایی محل مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تا پایان امسال به محل ساختمان مجلس قدیم سنا که اوایل انقلاب جلسات مجلس شورای اسلامی در آن برگزار می شد منتقل خواهد شد، طی ماه های آینده جلسات ما آنجا برگزار می شود.  دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی آنجاست، من هم آنجا خواهم بود.

وی درباره برخی تخریب ها که در روزهای اخیر نسبت به رئیس قوه قضاییه صورت گرفته گفت: اخیرا با توسعه فضای مجازی یکی از روش های جمع آوری اطلاعات سازمان های جاسوسی از طریق ایجاد شایعات است که تلاش می کنند هر اخبار درست و غلطی را مطرح کرده و شایعاتی در این خصوص منتشر کنند. این اقدام دو هدف را نشانه گذاری می کنند اول تخریب می کند و سپس اطلاعات جمع آوری می کند.

رضایی گفت: ایجاد شایعات هدفمند امروزه تبدیل به جمع آوری اطلاعات برای جاسوسی شده است که البته این اقدام پادزهر دارد و مسئولان باید به دادگاه بین المللی شکایت  کنند. اینکه سکوت کرده و تکذیب شود کفایت نمی کند، زیرا بیم این می رود که این روش ادامه پیدا کرده و نه تنها خانواده مسئولین بلکه مردم عادی هم در برگیرد.

‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در کشور ما 18 دستگاه ناظر وجود دارد، از دیوان محاسبات تا وزارت اطلاعات. پس اگر کسی دلسوز باشد اخبار را به این دستگاه ها می دهد.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه طی روزهای آینده ترامپ نظر نهایی خود را درباره برجام اعلام خواهد کرد و شواهد حاکی از آن است که قصد اعلام عدم پایبندی ایران به برجام را دارد، در صورت خروج امریکا از توافق نامه واکنش ما چه خواهد بود، گفت: اخبار حاکی از آن است که ترامپ بجای اینکه خودش عدم تحریم ها یا توقف تحریم ها را امضا کند می خواهد آن را به کنگره واگذار کند تا طی دو یا سه ماه اعلام شود که تحریم ها متوقف شود یا شرط و شروطی اعلام شود. البته اگر ترامپ امضا هم نکند خود به خود امریکا از برجام خارج می شود.

رضایی گفت: ترامپ بنا دارد بار برجام را از دوش خود برداشته و به روی کنگره بگذارد. ترامپ که نمی تواند بیشتر از 70 کیلو وزن بردارد میخواهد وزنه 500 کیلویی بزند. این نوعی خودکشی است. اگرچنین تصمیمی از سوی ترامپ گرفته شود در حقیقت انتحار سیاسی بزرگی خواهد بود.

وی درباره بازرسی توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به گفته آمانو گفت: این خواسته غیرمنطقی است ما اسرار نظامی کشورمان را در اختیار کسی قرار نمی دهیم اگر اسرار نظامی ما لو برود آسیب پذیر خواهیم شد بنابراین قبول نمی کنیم کسی وارد بخش های نظامی کشور شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان